Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - 500

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 708 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #1181 - 500
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
Dit topic is 1409 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

bartjan 7-8-01?15:19 Print reply
Posts: 109
en trouwens met 9-takt vonkt ie, gaat ie naar beneden, weer omhoog en nog 4x naar beneden en 3x omhoog. en dan pas vonkt ie weer

als ie 9x vonkt tijdens een slag, dan heb je 1/18-takt
of een vage bougie die 9 vonkjes geeft (super splitfire bougie )

bj
 
je hebt altijd gelijk, behalve als je mij tegenspreekt
Rens 7-8-01?15:32 Print reply

Posts: 6863
Uhh en waar zit dat op dan?
 
achter de maan is alles beter
bartjan 7-8-01?15:34 Print reply
Posts: 109
zo'n ding met 2 wielen enzo

"brommer" heet dat

merk: mybrand
type: phoenix
kleur: zwart met een brandende vogel (phoenix) erop
jaartal: 2001 (dus nieuw model)

bj
 
je hebt altijd gelijk, behalve als je mij tegenspreekt
Junkie XR 7-8-01?16:31 Print reply

Posts: 5753
Euhm, een 1 takt is eigenlijk gewoon een 2 cilinder 2 takt boxer motor, maar dan nog heb je nog niet helemaal wat je bedoelt. Maar komt wel aardig in de buurt, en denk best wel dat dat sterk is ja
 
BIGwillie 7-8-01?21:03 Print reply
Posts: 553
euh...hoeveel takt heb ik nou als ik mijn bougie aan de kabel naast m'n cilinder laat hangen?
 
[img]http://users.pandora.be/kurt.decleer/Fotos/leden/Robert_Hornikx/00_00009_small.jpg[/img]
SpeedYveS 19-8-01?15:45 Print reply
Posts: 1644
Hey bartjan, dat is mijn idee van dat 1 takt!! waar heb je daar over gelezen?....
 
verwijderd 19-8-01?16:24 Print reply
Posts: 4082
dat idee van bartjan is volgens mij best wel mogelijk, alleen dan moet je geen krukas hebben volgens mij, want dat lijkt me niet werken
 
Joost 19-8-01?18:13 Print reply
Posts: 1108
met 4-takt bedoelen ze dat de moter 4 statia's door loopt nl: 1. iname 2. compressie 3. verbranding. 4. spoeling.

En nu het grote verschill tussen 2 en 4 takt. Bij een 4 takt heb je tijdens de gehele verbrandings slag koppel. Bij een twee-takt maar slechts voor een heel klein deel omdat dan er in eens zo'n groot gat(uitlaat poort) in de cilinder zit. Dus 4-takt veel koppel(laat-toerig), 2-takt meer vermogen (hoogtoerig).


 
It is going to be a Endless summer...
bartjan 19-8-01?21:13 Print reply
Posts: 109
dat 1-takt idee heb ik zelf verzonnen (slim he)
en een krukas lijkt me toch wel handig, want hoe wou je anders de beweging van de zuiger omzetten naar de beweging van je achterband ('t moet alleen wel een best wel vage krukas zijn)
 
je hebt altijd gelijk, behalve als je mij tegenspreekt
B3AST 19-8-01?21:42 Print reply
Posts: 2469
Hey dat ID hadden lude en ik ook eens!

om een soort zuiger met twee kopse kanten zo, en dan aan bijde kanten een bougie, en een krukas aan de zijkant
En dan 4 takt natuurlijk want dan kunnen er geen spoelpoorten meer bij maar volgens mij wil die krukas dan niet echt, want die heeft dan geen slag, maar gewoon een suffen beweging maar daar verzinnen wij wel wat op...

wij zijn namelijk ECHTE honda sleutelaars met het motto:

ALS HET NIET PAST, DAN MAKEN WIJ HET PASSEND...

dus...
 
- insane in the brain -
Pseicho 19-8-01?23:40 Print reply
Posts: 90
Quote:
Originally posted by: bartjan?

ik heb 1-takt (dus hij vonkt gaat naar beneden, vonkt weer en gaat weer omhoog, waarna hij weer overnieuw begint), dus dan heb ik:

-2 ontploffingskamers (een aan elke kant van de zuiger, dan is het een 2-cilinder)
-2 uitlaten
-2 hele vage krukassen die aan de zijkant van m'n zuiger zitten
-injectie
-een benzine verbruik van 1:5 (ongetuned)
-ongeveer 25pk met een ongetunde 50cc (eigenlijk 100cc door de 2 ontploffingskamers)
-elke week een nieuwe zuiger nodig als ik rustig ermee rijdt (anders elke 2 dagen,, trouwens een pokke werk om dat te vervangen met 2 van die krukassen aan de zijkant van de zuiger)
-en een uiterlijk van een bmw-motor door de twee ontploffingskamers die uitsteken



hier moet je best wel ff over nadenken :(
maar gelukkig ben ik daar goed in

bj


Hedde de ontsteking verkeerd afgesteld ofzo dan?!

 
BIGwillie 19-8-01?23:44 Print reply
Posts: 553
Quote:
Originally posted by: Joost?Moesker

met 4-takt bedoelen ze dat de moter 4 statia's door loopt nl: 1. iname 2. compressie 3. verbranding. 4. spoeling.

En nu het grote verschill tussen 2 en 4 takt. Bij een 4 takt heb je tijdens de gehele verbrandings slag koppel. Bij een twee-takt maar slechts voor een heel klein deel omdat dan er in eens zo'n groot gat(uitlaat poort) in de cilinder zit. Dus 4-takt veel koppel(laat-toerig), 2-takt meer vermogen (hoogtoerig).




Dat laatste zinnetje :
Dus 4-takt veel koppel(laat-toerig), 2-takt meer vermogen (hoogtoerig).

Dat hoeft helemaal niet zo te zijn. Ik heb het dan over hoog en laag toerig. Sommige brommers heben hun meeste PK's bij laag toerental en sommige 4-takt motoren hebben hun meeste koppel en PK's bij veel toeren (Zoals een GSX-R750).
 
[img]http://users.pandora.be/kurt.decleer/Fotos/leden/Robert_Hornikx/00_00009_small.jpg[/img]
Junkie XR 20-8-01?10:58 Print reply

Posts: 5753
Dat heeft puur met afstelling te maken, het basisprincipe wat Joost uitlegde is wel waar.
 

Dit topic is 1409 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved