Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Minarelli, Cilinder?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1172 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #11782 - Minarelli, Cilinder?
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 2002 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

mcdronkz 5-9-2003 23:52 Print topicpost

Posts: 32777
Hallo ik kwam vanmiddag bij de fietsenmaker voor m'n brommer en hij vertelde dat m'n cilinderwand niet meer goed was, de cilinder was boven breder als onder en dikke krassen op cilinder/zuiger enzo maar goed allemaal leuk en aardig (niet dus) maar er lag al een Gilardoni 50cc onder. Dit is toch al niet de originele cilinder? Of toch wel? De fietsenmaker dacht dat het geen originele was en dat het blok al open was geweest. Er komt nu in ieder geval een Eurokit 50cc onder waarmee m'n brommer aanmerkelijk harder zou gaat lopen dus wat dat betreft hoef ik me geen zorgen te maken, wel jammer dat ik hier niks van wist toen ik de brommer kocht maar je kunt het helaas niet terugdraaien.

Mijn vraag dus, is een Gilardoni cilinder onder mijn Minarelli AM4 blok standaard of niet?
 

Ralf 6-9-2003 0:49 Print reply

Posts: 9073
Onder AM5 en AM6 zit std Gila, dus zou me niets verbazen...

Gila is btw gewoon een merk dat veel met Mina werkt, en nog eens in de buurt zit ook
 
mcdronkz 6-9-2003 1:10 Print reply

Posts: 32777
Aha! Dat had mijn fietsenmaker dan fout.. ga ik morgen direct even zeggen . Bedankt man!

-edit-

Adviseer jij toch ook een Eurokit? Ik wil namelijk een goede cilinder voor niet teveel geld..

Dit bericht is ge-edit door mcdronkz op 6-9-2003 1:11
 
superior mt7 6-9-2003 1:13 Print reply

Posts: 2675
een eurokit is een redelijke cil. voor een redelijke prijs...
prijs/kwaliteits verhouding vindt ik zekerz goed
 
V8
mcdronkz 6-9-2003 1:15 Print reply

Posts: 32777
OK, en heb ik dan een 50cc snel? Hoe gaat mijn top worden met Gianelli Fire, 12mm cabu (uitgeboord), en verder origineel blok? En kan ik hiermee ook boetes riskeren als ik op de rollerbank gezet word?
 
superior mt7 6-9-2003 1:19 Print reply

Posts: 2675
top hangt ervan af hoe veel je mm je carb is uitgeboord en de tandwiel verhouding...
En ja ... je krijgt zeker weten een boete als je op de rollerbank gezet wordt maar neem maar van mij aan ....die boetes wennen wel
 
V8
mcdronkz 6-9-2003 1:24 Print reply

Posts: 32777
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: superior mt7

top hangt ervan af hoe veel je mm je carb is uitgeboord en de tandwiel verhouding...
En ja ... je krijgt zeker weten een boete als je op de rollerbank gezet wordt maar neem maar van mij aan ....die boetes wennen wel


M'n carb was 9mm (ori) maar is door fietsenmaker geboord tot 12mm.. maar ik kom toch niet over de 2KW heen hoop ik? Ik wou 'm in de eerste instantie helemaal niet opvoeren maar nu m'n cilinder kapot blijkt te zijn "moet het maar" .
 
superior mt7 6-9-2003 1:25 Print reply

Posts: 2675
ahum...als je over de 2 kw komt ben je je brommer kwijt
 
V8
mcdronkz 6-9-2003 1:27 Print reply

Posts: 32777
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: superior mt7

ahum...als je over de 2 kw komt ben je je brommer kwijt


Ja precies, daarom . Maar die prestaties zullen dus ook weer niet zo h??l extreem zijn dus? Trekt het trouwens wel een beetje zo'n Eurokit? Ik heb ooit 's een MT gehad met 70 Eurokit die trok als een beest, maar dat is niet te vergelijken natuurlijk.
 
superior mt7 6-9-2003 1:32 Print reply

Posts: 2675
hmmm...tja..ik heb niet echt ervaring met nieuwere schakels . ik denk wel dat een 70cc eurokit op een red rose sneller trekt dan een een 70cc op een mt (weet ik wel zeker) is veel nieuwer en zo he.
En met een 12 mm carb zal je echt niet de 2 kw halen denk ik
(HEEFT EEN RED ROSE MAAR EEN 9MM STANDAARD???)
 
V8
mcdronkz 6-9-2003 1:34 Print reply

Posts: 32777
Ja ik neem natuurlijk wel 50cc Eurokit h? maar goed dat boeit niet echt.

Ja een Classic/Red Rose/RS50 heeft echt maar 9mm standaard.. VRESELIJK h
 
superior mt7 6-9-2003 1:49 Print reply

Posts: 2675
bizar ja..zou ik verwachten op een snorretje
 
V8
buysman 6-9-2003 10:31 Print reply
Posts: 425
op modellen <2002 zit 9 mm ja, makkelijk uit te boren..

op 2002> zit standaart 12 of 14 mm zelfs dacht ik.. groter in ieder geval
 
[b]Aprilia RS70 Fortuna 2002 Replica[/b]
riejuracer 6-9-2003 10:34 Print reply
Posts: 353
Quote:
op modellen <2002 zit 9 mm ja, makkelijk uit te boren..

op 2002> zit standaart 12 of 14 mm zelfs dacht ik.. groter in ieder geval


std zit er nu een 12mm op met een 20mm spruitstuk.
 
pro race vlamt.
mcdronkz 6-9-2003 11:08 Print reply

Posts: 32777
Mijn brommer is wel van half '95 zegmaar '96..
 
Blukaap 6-9-2003 12:15 Print reply

Posts: 10006
Ik denk dat je de 2KW best wel eens kan gaan halen.
Hangt er een beetje vanaf hoe die eurokit samen wil werken met die Gianelli, maar je zou best wel eens (flink) over de 80 kunnen komen.
 
Bastila is lief

Dit topic is 2002 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved