Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Elektronica Forum - MT5 geeft 30 volt af...

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1108 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Elektronica Forum - Topic #11761 - MT5 geeft 30 volt af...
Pagina 3 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 4454 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

de_koen 14-9-2003 9:59 Print reply

Posts: 5595
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: NSR RULEZZ

[...]

uuh
ow
nou kzal het es proberen... wrom voor geen 12v? die kan ik namenlijk gratiz aan komen :P


dan heb je vooraan iets meer lichtsterkte, 12 volt kan ook, maar zal niet zo fel branden, maar gaat opzich ook perfect.
 
Honda 5-Bak te koop
nickvanlaer 21-4-2004 22:32 Print reply
Posts: 3
ik heb nu , op me MT5 , getest , en mijn voorlicht , geeft 52 volt af.. ik vind dat persoonlijk niet al te gezond?
ligt het nu aan die weerstand , of aan de gelijkrichter , of aan de accu?
ik ben al 2 dagen er mee bezig en ik dacht dat ik er een andere ontsteking moest op steken , ik had er toch nog 4 liggen..
kvin persoonlijk wel rot , kan ik snachts niet rijden..
 
hondacrosser 21-4-2004 22:41 Print reply

Posts: 1902
kan alle 3, weerstand zal het wel nie zijn meestal spannings regelaar
 
zundapp_gts 22-4-2004 10:42 Print reply

Posts: 307
het je een gelijkrichter of een gelijkrichter/spanningsregelaar

Als je een gelijkrichter hebt is je accu gaar/niet goed aangesloten/water te weinig

Als je een spanningsregelaar hebt (wat dus wel niet zo zal zijn) dan is die stuk.
 
JCG 22-4-2004 12:20 Print reply
Posts: 1531
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: nickvanlaer

ik heb nu , op me MT5 , getest , en mijn voorlicht , geeft 52 volt af.. ik vind dat persoonlijk niet al te gezond?
ligt het nu aan die weerstand , of aan de gelijkrichter , of aan de accu?
ik ben al 2 dagen er mee bezig en ik dacht dat ik er een andere ontsteking moest op steken , ik had er toch nog 4 liggen..
kvin persoonlijk wel rot , kan ik snachts niet rijden..


Zat er een weetsnad tussen, anders krijg je de onbelaste spanning en die is altijd veel hoger dan belaste spanning, dus ff een weerstandje er tussen je dan meten
 
It stinks and is giving you a headache it must be a diesel
tomos_power 23-4-2004 23:17 Print reply
Posts: 21
heel simpel als ie teveel stroom levert zet je er 12v lampjes in mocht dit niet werken ga dan lampjes met een hoger voltage opzoeken
 
kreidler sb / honda mt / suzuki tsx killer {-)
klaasklomp 23-4-2004 23:49 Print reply
Posts: 9
Ja praat me er niet van. Ik heb zonet nog m'n MT bij iemand in Dokkum gebr8, die gaat m'n verlichting weer maken ( voor de 2e keer alweer) en die gaat er nu ook een weerstand tussen drukken (gelijkrichter). Maar het blijft hoe dan ook een groot raadsel bij die oude MT's Een hele tijd geleden was er ook al eens iemand met n MT en die had ook steeds gedonder: 6 volt knapte, 12 volt knapte nog Toen nam ie een paar shovelpitjes mee van t loonbedrijf(=24 volt) en dat knapte ook gelijk Toen heeft ie de boel doorgemeten en wat bleek: 40 VOLT!!!!
Toen weer shovelpitjes erin en een trol op het voorspatbord met van die groene lichtgevende oogjes Toen kon de brommer al z'n stroom kwijt en heeft ie nooit weer problemen gehad
 
liefde is blind, lingerie is braille!
de_koen 23-4-2004 23:56 Print reply

Posts: 5595
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: de_koen

oke hier dan voor eens en vooraltijd een goede oplossing voor oud type mt


hang die weerstand aan de gele en aan de aarde
rijd constant met licht op

voor 6 volt en achter 12 volt lampjes erin
perfect licht en gaat niet stuk

klaar, accu enzo zijn niet nodig



Dit bericht is ge-edit door de_koen op 10-9-2003 22:50

 
Honda 5-Bak te koop
tomos_power 24-4-2004 12:28 Print reply
Posts: 21
godzijdank heb ik geen mt
 
kreidler sb / honda mt / suzuki tsx killer {-)
rooi 24-4-2004 12:32 Print reply
Posts: 196
godzijdank heb ik geen tomos...


Quote:
Oorspronkelijk gepost door: tomos_power

godzijdank heb ik geen mt

 
tomos_power 24-4-2004 12:34 Print reply
Posts: 21
ey ik heb een tomos sprint das een heel verschil en ik houdt voorlopig alles op twee wielen tot de 115 bij
met een 65cc

 
kreidler sb / honda mt / suzuki tsx killer {-)
ThaYankee 24-4-2004 13:28 Print reply

Posts: 699
99.999% zeker je spanningsregelaar, kep precies hetzelfde probleem gehad, dan doet hij het een tijdje goed(paar maand) dan dan ineens knappen je lampjes en is de accu ook naar de klote. Daarna dus de spanningsregelaar(zwart of rood blokje d8 k)vervangen en daarna geen problemen meer mee gehad
 
malaguti rst ! ! !
Saknet 25-4-2004 3:50 Print reply

Posts: 10355
@tomos_power; leuk, dat kan ook alleen met een tomos 65cc

wat is je punt?
 
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.
David 25-4-2004 11:25 Print reply
Posts: 259
Nu we het toch over deze zooi hebben, ik heb dus ook een gelijkrichter nodig voor 6v voor m'n ER om er een accu op te zetten,... zou ik die niet uit 1 of andere 6v transformator kunnen slopen?

Die dingen maken denk ik eerst van 220 6v en daarna pas gelijkstroom lijkt me, ofniet.




En over je mt, ik denk idd ook dat het je spannings regelaar is. Als ik bij mijn ER de spanings regelaar eruithaal, brand alles ook zo fel als een helicopter schijnwerper, bij 10k.

Als ie er wel tussen zit brand het zaakje geoon netjes constant bij 6v, maakt dan niets uit of stationair loopt of bij 10k.

Dit bericht is ge-edit door David op 25-4-2004 11:26
 
ralfmt5 10-6-2004 17:48 Print reply
Posts: 2
Ik heb bij mijn mt5 het zelfde probleem daar branden mijn lampen ook om de zo veel tijd weer door met 12 v lampen 6 v is helemaal zo doorgebrand en ik zoek al een heletijd naar wat het is maar ik kom er niet uit. Ik wou misschien ff proberen een spannings regelaar van 6 v tussen de gelijkrichter en de accu zetten dat is rood draad dacht ik. Weet iemand of dit werkt??
 

Dit topic is 4454 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 3 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved