Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - tsx -> full cross

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1190 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #11735 - tsx -> full cross
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 870 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Icanus 3-9-2003 22:43 Print topicpost
Posts: 525
ik heb nu een gewoon tsx je en ik wil er binnenkort een full cross van maken
ik word nl 18 en ga dan met de motor naar school

met de tsx, uiteraard smijt ik alle overbodige rommel eraf , zoals kappen en lichten en zo...
maar wat moet ik er zeker oplaten?

en wat moet ik versterken, is de standaard achterbrug bv sterk genoeg voor te crossen??

ook de setup zal niet voldoende zijn om door het zand en zo te raggen, dus welke cil en zo zou ik steken?

dit alles en veel meer hoop ik van jullie te horen...

als dit het verkeerde forum is, so be it, kheb geen flauw idee waar het te plaatsen...

greetz
icanus
 

Ralf 3-9-2003 22:47 Print reply

Posts: 9073
Zorg voor vermogen, Malossi of Eurokitje, anders 80 blok. Qua versterken, zorg dat je Full FLoater een beetje spelingloos veert en goed vast zit.
Zijkappen gewoon laten zitten...

Draadboom verwijderen, alleen een draad naar de ontsteking met killswitch ertussen.

Fatsoenlijke banden ed..

Maar of het lekker crosst? Zal altijd te weinig vermogen hebben, beun er een RM80 blok onder ofzo..
 
Steve_ZHC 3-9-2003 23:22 Print reply

Posts: 2716
Ja, met een RM 80 eromheen.
En ruil die dan meteen in voor een RM-250 (ik weet TOEVAAAAAAALLIG nog wel een hele mooie )
 
-Zeroed in- 3-9-2003 23:29 Print reply

Posts: 3255
is zon tsx framepje daar niet te slap voor?
 
Ralf 3-9-2003 23:30 Print reply

Posts: 9073
Zal het best een tijdje uithouden, vooral gezien het vermogen.
 
SIWWN 3-9-2003 23:33 Print reply
Posts: 7079
Met echte noppenbanden lijkt een tsx al een stuk beter op een crosser...

En een oud 80 blokje van een crosser zal wel relax zijn

Voorvork en kappen erop van een RM en gassen maar
 
Steve_ZHC 3-9-2003 23:50 Print reply

Posts: 2716
MTX-sh met CR80 blokje willik wel es maken, gewoon als dorpsbrommertje.
 
Icanus 4-9-2003 22:26 Print reply
Posts: 525
najah, geen zo'n zotte cross, vooral vlak zandterrein, boerenwegeltjes, lege velden, grasvelden, kleine jumps (zelf aangelegd) en lekkere opgehoogde bochten in het zand plat gaan...

dus een 80cc blok zou genoeg moeten zijn...
m'n grootste zorg is dattik em plooi, kan het frame dat aan?
zijn er zwakke punten op het tsx frame??
 
Luc 4-9-2003 22:32 Print reply

Posts: 3590
Als je er een RM80 onder legt, zou ik emvooral verstevigen, hep ik met een vriend van me ook gedaan, enkel was dat op een MT, mar et zelfde principe zal wel lukken, de balken kun je er overigens heel makkelijk met 2 bouten op en af schroeven



edit, volges mij slaap ik al
de tags schreef ik verkeerd


Dit bericht is ge-edit door lucvpuijenbroek op 4-9-2003 22:33
 
Tsxdude AKU MicheL 4-9-2003 22:38 Print reply

Posts: 10676
frame zou het een poosje uithouden, mt is wel wat sneller rag denk ik, maar tsx is onderin niet zo sterk meer bovenin toeren heb ie kracht en om nou constant in 8k>12k te rijden.
moet gewoon (te)ligt verzet nemen
 
K doe niet de hele dag gek, ook niet de halve
Martijn 4-9-2003 23:21 Print reply
Posts: 10000
beste is:

RM voorvork (liefst met schijf) erin pas maken (is te doen, ik heb ook RM vork in tsx)

kabelboom geheel verwijderen
binnenrotor van RM 125 + cdi unit + bobine (bj 82) erop gooien, heb je 3 kabeltjes lopen...

verlichting enzo eraf halen.

Flinke noppenbanden
verder hoef je nauwelijks iets te verstevigen...kan natuurlijk bij ophangpunten van veer/frame/full floater wat spul erop lassen als je een beetje teveel tijd hebt..is nooit stevig genoeg he

qua setup....80 ori lijkt me niet fijn omdat het wel veel koppel heeft, maar niet vol in de toeren kan janken (ik bedoel dat ie niet hoogtoerig is)

beste kun je als setup nemen:

70 eurokit (malossi is 2x zo duur en heeft zelfde timingen, alleen heeft malossi nicasil ipv chroomwand)
20mm mikuni of groter (of ander merk...iig geen imi shit ofzo)
80 gianelli oid

beste is om de eurokit te tunen...dan heb je wel een leuk vermogen om te crossen hoor...

cockpit enzo er ook af halen...al die luxe shit enzo eraf roppen.

tunen van de eurokit is niet zo lastig...anders moet je ff op marcel zn 2 stroke forum kijken/vragen...ik ga binnekort ook nog een eurokit tunen...net als dave heeft gedaan...en dat geeft best een flink vermogen...

dave heeft vlgs mij bovenstaande setup btw, inclusief die binnerotor (heb ik ook....is leuk met crossen )
 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***
Icanus 5-9-2003 19:29 Print reply
Posts: 525
Dat is zo ongeveer wat ik wilde horen

thnx all!

ik laat binnenkort weten hoe het zit

deze morgen issie in beslag genomen door de wouten
volgende maand kannik dus beginnen...
 
suzuki rijder 5-9-2003 19:39 Print reply

Posts: 2322
ik zou inderdaad er ook een getunde eurokit op zetten.

alleen vind ik het wel een beetje jammer dat je die tsx gaat verraggen
 
[url=http://www.scooter-freaks.nl/forum/showthread.php?t=91781&page=2]Projectje:)[/url]

Dit topic is 870 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved