Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - MT dieselt :|

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1083 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #11732 - MT dieselt :|
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
Dit topic is 1903 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Steve_ZHC 4-9-2003 18:41 Print reply

Posts: 2716
Mik er es een 'FATSOENLIJKE' bougie in.
Champion L-86c

Enne, inderdaad ff de boel ontkolen ensow, aan de kop wil die zooi ook nog wel es blijve plakken.
 
Martijn 4-9-2003 19:43 Print reply
Posts: 10000
Michimess: ik ben niet achterlijk ...dat was het eerste waar ik aan dacht en ik heb et ook al geprobeerd...

toen voro de zekerheid dus dop eraf getrokken...
en harrie: idd..goed opgelet..

ben in de war met tsx...das idd ES, zit nu 7hs in...ben niet dom

tis btw al opgelost..het valt me zwaar tegen dat niemand het wist: ontsteking stond te vroeg (op zn vroegst) nu een mm terug op de merktekens en hij doet het weer goed, meer power enzo..

hope dat er geen kuil/gat in mn zuiger zit ...zal wel niet...blijf het vaag vinden...die ene mm...dat het zoveel kan uitmaken...en wat gebeurt er dan precies? vonkt te vroeg, krijgt geen goed gelijkmatige verbranding (detonatie) en krijgt zowieso minder power...en bougie oid blijft doorgloeien?

zoiets is het..iig is het (vlgs mij) opgelost, want nu doet ie et niet meer en loopt beter stationair...

had het vandaag op school bedacht toen ik et met iemand er over had...

maar het klonk wel stoer...zonder bougiedop kunnen rijden.
 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***
Luc 4-9-2003 19:53 Print reply

Posts: 3590
Als je de bougidop eraf haalde, dan kan et tog nooit aan de ontsteking liggen?
of hep ik iets gemist?

btw, wel gaaf...
Kun je je blok tenminste rijdend verkopen, zonder dat et onder je frame hangt
 
Martijn 4-9-2003 23:26 Print reply
Posts: 10000
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: lucvpuijenbroek

Als je de bougidop eraf haalde, dan kan et tog nooit aan de ontsteking liggen?
of hep ik iets gemist?




wel aan de ontsteking van het mengsel ...niet het ontstekingsgedeelte wat je bedoelt ...

was btw niet zo dat dat ding goed reed ofzo met contact uit...was gewoon hard stationair draaien en met heel voorzichtig gasgeven kon je em heel hoog in de toeren krijgen (10% kans ofzo, rest viel ie uit bij gasgeven) en wegrijden kon al helemaal niet...ding had echt geen power (goh gek he...)
 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***
Martijn 7-9-2003 23:10 Print reply
Posts: 10000
gvd hij doet het weer

wat voor bougie moet er in een ori honda mt5??

zit nu ngk7hs in ....en hij staat op het merkteken...
zou het dan toch de roet zijn??

hij loopt weer hard stationair enzo, en hij begint (als ie warm is) te ratelen...echt klote...mss nog een voetpakking eronder gooien?

btw zo plat door de bocht gegaan dat ie begon te driften :S...vierkante achterband...als ik kniebeschermers had kan ik btw wel kneedowns
 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***
Blukaap 7-9-2003 23:14 Print reply

Posts: 10006
6HS is origineel, maar 7HS moet ook kunnen.

Maar het kan idd dat alles volgekoekt zit enzo, dat gaat gloeien en dan gaat ie lekker dieselen.

(pappies panda kan dat ook heel leuk als je de choke er op laat staan en dan de motor uit zet, blijft ie nog even na schokken ).
 
Bastila is lief
Martijn 8-9-2003 0:16 Print reply
Posts: 10000
ok...maar dat verklaart niet het geratel...dat alleen bij de warme motor (dus vlgs mij wanneer ie ook dieselt) voorkomt..

ik dacht zelf aan uitgezette drijfstang -> kopneuker...maar lijkt me stug, alles is ori...mss voor de zekerheid een extra voetpakking eronder..(kijke of ie dan ook nog beter loopt)

of komt dat omdat ie niet goed verbrand door de gloeiende shit..

veel kool/roet zou best kunnen...

btw..uit mn uitlaat komt allemaal water...echt vaag....binnenkant van de demper had ook een witte (smegma-achtige) aanslag...kheb er nu een pvcbuis met gaatjes en dempervulling ingestopt..
 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***
Saknet 8-9-2003 2:35 Print reply

Posts: 10355
kweetniet maarre ik zouw gewoon ff cil enzo bekijke, kleine moeite om die bende los te slopen...
 
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.
Martijn 8-9-2003 23:55 Print reply
Posts: 10000
kleine moeite..kost me te veel inspanning en tijd...

mss meteen nog een pakking onder gooien ofzo...stom ding...hij reed eerst 60 (met 2 voet, en geen koppakking) en nu wil ie nog maar 55....zal wel aan die pakkingen liggen..dus gooi ik er nog een onder (en afstelling..zit nog steeds op de gok sproeier in)

eh...toch lijkt het me stug dat het kooldeeltjes zijn....zitten in de uitlaatpoort/kop?

bougie heeft btw een soort roestkleur ....niet mooi koffiebruin..nee...roest (is geen echt roest )

heeft er ook mee te maken?
 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***
DannyCross 25-9-2004 13:55 Print reply

Posts: 16
la la lalaala,
ik had precies het zelfde met de mtx-sh.. doordat hij ging dieselen wed bij mij de zuiger te heet en verbrande hij... dus ik heb eerst de ontsteking op het streepje gezet, en ging daarna weer rijden.. weer zuiger naar terror..
dus ik dacht wtf, ik zoeken zoeken en toen bleek dat me sproeier te klein was, ik had hem net als jij op de gok! door de te kleine sproeier kreeg de cilinder teweinig koeling van de brandstof, ik heb er nu een iets te grote inzitten en nu doet hij het lekker
succes
 
[RRT] Lost-P 25-9-2004 13:56 Print reply
Posts: 4578
is gelukkig pas een jaar geleden...
 
Chille Tune shit dan
bart de scootergek 25-9-2004 13:59 Print reply

Posts: 8916
oud topic

is btw al opgelost, zat een te lange drijfstang in of iets dergelijks. met houten voetpakking opgelost
 
Honda RC-33
Jarco 25-9-2004 14:01 Print reply

Posts: 4520
houten
 

Dit topic is 1903 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved