Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
Technical Forum - Topic #11715 - Het grote begrenzers topic!
|
Pagina 28 van 43
|
Dit topic is 68741 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Ruben. |
11-1-2005 21:37 |
Posts: 6131 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: onraad
En dit hier? Kan dit werken? Je zorgt ervoor dat je in je luchtslang een balletje steekt dat groter is als het gat van je carb. Balletje moet hol zijn en wat gaten erin. Dit moet je dan op een of andere manier tegen de binnenwand van je luchtslang bevestigen.
Als er controle is, duw je op je luchtslang en het balletje scheurt los of zoiet. Iig het valt eraf en wordt tegen carb gezogen waar het een deel van de lucht afsluit. Brommer is begrenst!
http://theuploader.com/uploads/846_.jpg
nee brommer loopt kut omdat het mengsel voor geen reet meer klopt
|
|
2 stroke , seperates the retards from the pussy's |hannes geownt? |
|
Apriliars105 |
11-1-2005 22:27 |
Posts: 6111 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: onraad
En dit hier? Kan dit werken? Je zorgt ervoor dat je in je luchtslang een balletje steekt dat groter is als het gat van je carb. Balletje moet hol zijn en wat gaten erin. Dit moet je dan op een of andere manier tegen de binnenwand van je luchtslang bevestigen.
Als er controle is, duw je op je luchtslang en het balletje scheurt los of zoiet. Iig het valt eraf en wordt tegen carb gezogen waar het een deel van de lucht afsluit. Brommer is begrenst!
http://theuploader.com/uploads/846_.jpg
Bij alles waar bij je de lucht afsluit stotterd hij als een malle
|
|
As finishing touch, God created the Dutch |
|
Saknet |
11-1-2005 22:33 |
Posts: 10355 |
offtopic, ik had een keer dat mn brommer op de weg in zn 4 goed reed en op de rollerbank stotterde als n gek oom agent baluh
|
|
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk. |
|
Tomos 50 |
12-1-2005 12:11 |
Posts: 925 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: MotoCrossIpkiss[stan]
klopt idd, maar hoe wouw je pennetje indrukken dan?
Zit bij de choke, die heb je nodig om te starten. dan kan je hem gewoon indrukken.
Ik tap er denk ik ook schroefdraad in dan lijkt et net of je hem nodig hebt om af te stellen.
Zit anders toch alleen een stationair stel schroef aan.
|
|
|
|
tijnwueel |
12-1-2005 13:27 |
Posts: 26 |
Hallo mensen ik word niet echt wijzer van al dat gedoe mischien kan iemand me helpen ik heb een Derbi Senda R uit 2003 en ik wil er een goede begrenzer op. Wie weet een goede begrenzer. Want hij moet niet gaan stotteren ofzow laat ff weten Greetzzz Martijn
|
|
|
|
tomosdragster |
12-1-2005 13:33 |
Posts: 196 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: tijnwueel
Hallo mensen ik word niet echt wijzer van al dat gedoe mischien kan iemand me helpen ik heb een Derbi Senda R uit 2003 en ik wil er een goede begrenzer op. Wie weet een goede begrenzer. Want hij moet niet gaan stotteren ofzow laat ff weten Greetzzz Martijn
eurobegrenzer
|
|
|
|
hondansrpower |
12-1-2005 21:06 |
Posts: 302 |
je kunt ook nog een kraantje bij bijv honda mt vor de demper doen dat je hem dan gewoon dicht draait.
heb ik uit een filmpje uit het filmpjes topic.
|
|
93cc malossi-hpi2005-6bak-32mm d-slide-6kleps malossi membraam. |
|
Hans W |
12-1-2005 21:39 |
Posts: 1456 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: tomosdragster
[...]
eurobegrenzer
Zo`n ding kun je ook zelf maken!!
|
|
|
|
arrier |
13-1-2005 15:40 |
Posts: 2221 |
ik zat dus te denken voor de mensen die contactpuntontsteking hebben dus geen elcobegrenzing kunnen toepassen:
ik ga dr nu even vanuit dat je 2spoelen heb, 1 voor het licht en 1 voor de ontsteking, naarmate het toerental stijgt gaan beide spoelen meer stroom opwekken, hiervan wilde ik gebruik maken op de volgende manier:
als je nou op de lichtspoel zon verdraaibaar weerstandje zet en vervolgens daar een transistor op zetten die bij bepaalt toerental zegmaar openschakelt, en dan de draad die naar de bobine loopt kort laten sluiten. ik ben die termen van emiter en collector ff vergeten wat nu wat was maar de meeste zullen wel begrijpen wat ik bedoel, zou dit gaan werken?
kga dit binnekort uitproberen bij een puch maar weet iemand hoeveel volt en hoeveel ampere een puch lichtspoel oplevert?
|
|
|
|
wildboy-michael |
2-2-2005 19:30 |
Posts: 986 |
kan je ok zelf een eurobegrenzer maken?ik heb nou zelf een begrenzer gemaakt van condensatoren zoals een topic maar hij stotterd heel erg als die begrenst is en het is slecht voor je cdi.hoe kan je zelf zo'n eurobegrenzer maken dan?en stotterd ie dan ook minder?
|
|
BROMMERS>>>KOSTEN ALLEEN MAAR GELD>>MAAR ALTIJD BETER DAN SCOOTERSSS..!! |
|
HayeSM |
2-2-2005 21:26 |
Posts: 3052 |
dat idee van een diafragma is wel goed uit te werken, alleen moet je niet doen in je uitlaat, zou kunnen dichtkoolen, ook niet bij je benzine mengsel, dat wordt vet en lekt miss te erug, maar als je dat nou es bij je luchtfilter doet.
ik heb ongeveer 10 cm pvc buis tussen mijn filter en me carb, daar kan ik best zo'n "smoor" klep of diafragma in prutsen.
Wat is ongeveer de standaart diameter van een orgineel luchtslangetje? heb ik een richtlijn van de diameter die ik vrij moet houden in het midden
|
|
Appie SXV550 .. the hooligans choice |
|
JCG |
2-2-2005 21:28 |
Posts: 1531 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: arrier
ik zat dus te denken voor de mensen die contactpuntontsteking hebben dus geen elcobegrenzing kunnen toepassen:
ik ga dr nu even vanuit dat je 2spoelen heb, 1 voor het licht en 1 voor de ontsteking, naarmate het toerental stijgt gaan beide spoelen meer stroom opwekken, hiervan wilde ik gebruik maken op de volgende manier:
als je nou op de lichtspoel zon verdraaibaar weerstandje zet en vervolgens daar een transistor op zetten die bij bepaalt toerental zegmaar openschakelt, en dan de draad die naar de bobine loopt kort laten sluiten. ik ben die termen van emiter en collector ff vergeten wat nu wat was maar de meeste zullen wel begrijpen wat ik bedoel, zou dit gaan werken?
kga dit binnekort uitproberen bij een puch maar weet iemand hoeveel volt en hoeveel ampere een puch lichtspoel oplevert?
ik denk niet dat een transitor dat houd, maar misschien met een relais. En de agent maar afvragen wat dat je tik nou is
|
|
It stinks and is giving you a headache it must be a diesel |
|
Jochie |
8-2-2005 23:13 |
Posts: 141 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: hondansrpower
je kunt ook nog een kraantje bij bijv honda mt vor de demper doen dat je hem dan gewoon dicht draait.
heb ik uit een filmpje uit het filmpjes topic.
gaat hij dan niet veel roken , omdat er een slechtere verbranding is...ook niet ideaal dus, wel goed idee
|
|
|
|
onraad |
31-3-2005 17:50 |
Posts: 593 |
Mss nog een ideetje:
Je monteert je demper achter een bocht van 180?, je demper-uitlaat zit dus naar voren gericht. Als je nu rijdt, zal ie eerst goed doortrekken op lage snelheid en narmate je sneller rijdt, meer tegenwind vangen in de demper en dan wat inhouden. Zo zou je kunnen begrenzen op hoge snelheid en toch toch deftig doortrekken op lage snelheid.
|
|
|
|
Saknet |
31-3-2005 17:53 |
Posts: 10355 |
en dan zeg je tegen oom agent: richt het koelingselement maar op de demper!
|
|
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk. |
|
Dit topic is 68741 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 28 van 43
|
|