Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Het grote begrenzers topic!

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1176 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #11715 - Het grote begrenzers topic!
Pagina 28 van 43
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 27, 28, 29 ... 41, 42, 43Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 68741 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Ruben. 11-1-2005 21:37 Print reply

Posts: 6131
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: onraad

En dit hier? Kan dit werken? Je zorgt ervoor dat je in je luchtslang een balletje steekt dat groter is als het gat van je carb. Balletje moet hol zijn en wat gaten erin. Dit moet je dan op een of andere manier tegen de binnenwand van je luchtslang bevestigen.

Als er controle is, duw je op je luchtslang en het balletje scheurt los of zoiet. Iig het valt eraf en wordt tegen carb gezogen waar het een deel van de lucht afsluit. Brommer is begrenst!

http://theuploader.com/uploads/846_.jpg


nee brommer loopt kut omdat het mengsel voor geen reet meer klopt
 
2 stroke , seperates the retards from the pussy's |hannes geownt?
Apriliars105 11-1-2005 22:27 Print reply

Posts: 6111
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: onraad

En dit hier? Kan dit werken? Je zorgt ervoor dat je in je luchtslang een balletje steekt dat groter is als het gat van je carb. Balletje moet hol zijn en wat gaten erin. Dit moet je dan op een of andere manier tegen de binnenwand van je luchtslang bevestigen.

Als er controle is, duw je op je luchtslang en het balletje scheurt los of zoiet. Iig het valt eraf en wordt tegen carb gezogen waar het een deel van de lucht afsluit. Brommer is begrenst!

http://theuploader.com/uploads/846_.jpg


Bij alles waar bij je de lucht afsluit stotterd hij als een malle
 
As finishing touch, God created the Dutch
Saknet 11-1-2005 22:33 Print reply

Posts: 10355
offtopic, ik had een keer dat mn brommer op de weg in zn 4 goed reed en op de rollerbank stotterde als n gek oom agent baluh
 
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.
Tomos 50 12-1-2005 12:11 Print reply

Posts: 925
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MotoCrossIpkiss[stan]

klopt idd, maar hoe wouw je pennetje indrukken dan?

Zit bij de choke, die heb je nodig om te starten. dan kan je hem gewoon indrukken.
Ik tap er denk ik ook schroefdraad in dan lijkt et net of je hem nodig hebt om af te stellen.
Zit anders toch alleen een stationair stel schroef aan.
 
tijnwueel 12-1-2005 13:27 Print reply
Posts: 26
Hallo mensen ik word niet echt wijzer van al dat gedoe mischien kan iemand me helpen ik heb een Derbi Senda R uit 2003 en ik wil er een goede begrenzer op. Wie weet een goede begrenzer. Want hij moet niet gaan stotteren ofzow laat ff weten Greetzzz Martijn
 
tomosdragster 12-1-2005 13:33 Print reply
Posts: 196
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: tijnwueel

Hallo mensen ik word niet echt wijzer van al dat gedoe mischien kan iemand me helpen ik heb een Derbi Senda R uit 2003 en ik wil er een goede begrenzer op. Wie weet een goede begrenzer. Want hij moet niet gaan stotteren ofzow laat ff weten Greetzzz Martijn


eurobegrenzer

 
hondansrpower 12-1-2005 21:06 Print reply

Posts: 302
je kunt ook nog een kraantje bij bijv honda mt vor de demper doen dat je hem dan gewoon dicht draait.
heb ik uit een filmpje uit het filmpjes topic.
 
93cc malossi-hpi2005-6bak-32mm d-slide-6kleps malossi membraam.
Hans W 12-1-2005 21:39 Print reply

Posts: 1456
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: tomosdragster

[...]


eurobegrenzer



Zo`n ding kun je ook zelf maken!!
 
arrier 13-1-2005 15:40 Print reply
Posts: 2221
ik zat dus te denken voor de mensen die contactpuntontsteking hebben dus geen elcobegrenzing kunnen toepassen:
ik ga dr nu even vanuit dat je 2spoelen heb, 1 voor het licht en 1 voor de ontsteking, naarmate het toerental stijgt gaan beide spoelen meer stroom opwekken, hiervan wilde ik gebruik maken op de volgende manier:
als je nou op de lichtspoel zon verdraaibaar weerstandje zet en vervolgens daar een transistor op zetten die bij bepaalt toerental zegmaar openschakelt, en dan de draad die naar de bobine loopt kort laten sluiten. ik ben die termen van emiter en collector ff vergeten wat nu wat was maar de meeste zullen wel begrijpen wat ik bedoel, zou dit gaan werken?
kga dit binnekort uitproberen bij een puch maar weet iemand hoeveel volt en hoeveel ampere een puch lichtspoel oplevert?
 
wildboy-michael 2-2-2005 19:30 Print reply

Posts: 986
kan je ok zelf een eurobegrenzer maken?ik heb nou zelf een begrenzer gemaakt van condensatoren zoals een topic maar hij stotterd heel erg als die begrenst is en het is slecht voor je cdi.hoe kan je zelf zo'n eurobegrenzer maken dan?en stotterd ie dan ook minder?
 
BROMMERS>>>KOSTEN ALLEEN MAAR GELD>>MAAR ALTIJD BETER DAN SCOOTERSSS..!!
HayeSM 2-2-2005 21:26 Print reply

Posts: 3052
dat idee van een diafragma is wel goed uit te werken, alleen moet je niet doen in je uitlaat, zou kunnen dichtkoolen, ook niet bij je benzine mengsel, dat wordt vet en lekt miss te erug, maar als je dat nou es bij je luchtfilter doet.

ik heb ongeveer 10 cm pvc buis tussen mijn filter en me carb, daar kan ik best zo'n "smoor" klep of diafragma in prutsen.
Wat is ongeveer de standaart diameter van een orgineel luchtslangetje? heb ik een richtlijn van de diameter die ik vrij moet houden in het midden
 
Appie SXV550 .. the hooligans choice
JCG 2-2-2005 21:28 Print reply
Posts: 1531
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: arrier

ik zat dus te denken voor de mensen die contactpuntontsteking hebben dus geen elcobegrenzing kunnen toepassen:
ik ga dr nu even vanuit dat je 2spoelen heb, 1 voor het licht en 1 voor de ontsteking, naarmate het toerental stijgt gaan beide spoelen meer stroom opwekken, hiervan wilde ik gebruik maken op de volgende manier:
als je nou op de lichtspoel zon verdraaibaar weerstandje zet en vervolgens daar een transistor op zetten die bij bepaalt toerental zegmaar openschakelt, en dan de draad die naar de bobine loopt kort laten sluiten. ik ben die termen van emiter en collector ff vergeten wat nu wat was maar de meeste zullen wel begrijpen wat ik bedoel, zou dit gaan werken?
kga dit binnekort uitproberen bij een puch maar weet iemand hoeveel volt en hoeveel ampere een puch lichtspoel oplevert?


ik denk niet dat een transitor dat houd, maar misschien met een relais. En de agent maar afvragen wat dat je tik nou is
 
It stinks and is giving you a headache it must be a diesel
Jochie 8-2-2005 23:13 Print reply

Posts: 141
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: hondansrpower

je kunt ook nog een kraantje bij bijv honda mt vor de demper doen dat je hem dan gewoon dicht draait.
heb ik uit een filmpje uit het filmpjes topic.


gaat hij dan niet veel roken , omdat er een slechtere verbranding is...ook niet ideaal dus, wel goed idee
 
onraad 31-3-2005 17:50 Print reply
Posts: 593
Mss nog een ideetje:

Je monteert je demper achter een bocht van 180?, je demper-uitlaat zit dus naar voren gericht. Als je nu rijdt, zal ie eerst goed doortrekken op lage snelheid en narmate je sneller rijdt, meer tegenwind vangen in de demper en dan wat inhouden. Zo zou je kunnen begrenzen op hoge snelheid en toch toch deftig doortrekken op lage snelheid.
 
Saknet 31-3-2005 17:53 Print reply

Posts: 10355
en dan zeg je tegen oom agent: richt het koelingselement maar op de demper!
 
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.

Dit topic is 68741 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 28 van 43
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 27, 28, 29 ... 41, 42, 43Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved