Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Het grote begrenzers topic!

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 989 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #11715 - Het grote begrenzers topic!
Pagina 24 van 43
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 23, 24, 25 ... 41, 42, 43Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 68786 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

103rcxx 29-12-2004 15:30 Print reply
Posts: 120
ik had ook nog een paar idee?n:
- als je nu een 2 benzineslangen neemt waartussen je kunt veranderen, je neemt je gewoone benzineslang voor normaal te rijden en een benine slang met een beperkte doorgang(bv sproeier insteken) en deze doorgang stel je zo af dat hij de juiste snelheid aanneemt.

-deze heb ik op men peugeot fox (werkt wel nog niet zo goed). ik had thuis nog een 103 decompressiekop liggen(voor makkelijk te starten). als je deze op een fox zet en de decompressie open zet. valt deze niet uit maar heeft hij gewoon minder kracht. doordat er een compressieverlies is. (probleem is dat hij nog te rap rijd)

tips en commetaar graag.
 
onraad 29-12-2004 15:47 Print reply
Posts: 593
Voortgaande op het idee van hiervoor om de lucht af te sluiten. Kun je geen soort kamertje op je luchtslang monteren met een balletje vol gaatjes in. Als er controle is, duw je op dat kamertje waardoor het balletje in de luchtslang valt en vervolgens tegen de inlaat van de carb wordt gezogen. Zorg ervoor dat het balltje groot genoeg is zodat het er nit kan inschiten en door de gaatjes kan er dan toch nog wat lucht door. Als je er een systeem van maakt dat het kamertje langs binnen in de slang zit en je de bal valt het ook niet op langs buitenaf. En het ergse dat kan gebeuren is dat je als je het niet goed vastzet, plots effe begrend rijdt wat dan direct op te lossen valt.


Dit bericht is ge-edit door onraad op 5-1-2005 17:25
 
Apriliars105 29-12-2004 15:49 Print reply

Posts: 6111
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: 103rcxx

ik had ook nog een paar idee?n:
- als je nu een 2 benzineslangen neemt waartussen je kunt veranderen, je neemt je gewoone benzineslang voor normaal te rijden en een benine slang met een beperkte doorgang(bv sproeier insteken) en deze doorgang stel je zo af dat hij de juiste snelheid aanneemt.

-deze heb ik op men peugeot fox (werkt wel nog niet zo goed). ik had thuis nog een 103 decompressiekop liggen(voor makkelijk te starten). als je deze op een fox zet en de decompressie open zet. valt deze niet uit maar heeft hij gewoon minder kracht. doordat er een compressieverlies is. (probleem is dat hij nog te rap rijd)

tips en commetaar graag.


dat 1e idee is slecht voor je moped maar ou op zich wel kunnen. Hij rijgt dan veel teweinig benzine en kan dus vastlopen... Maar als het maar vor eventjes is is het natuurlijk wel een mogelijkheid

Dat 2e idee weet ik niet
 
As finishing touch, God created the Dutch
103rcxx 29-12-2004 17:06 Print reply
Posts: 120
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: 103rcxx

ik had ook nog een paar idee?n:
- als je nu een 2 benzineslangen neemt waartussen je kunt veranderen, je neemt je gewoone benzineslang voor normaal te rijden en een benine slang met een beperkte doorgang(bv sproeier insteken) en deze doorgang stel je zo af dat hij de juiste snelheid aanneemt.

-deze heb ik op men peugeot fox (werkt wel nog niet zo goed). ik had thuis nog een 103 decompressiekop liggen(voor makkelijk te starten). als je deze op een fox zet en de decompressie open zet. valt deze niet uit maar heeft hij gewoon minder kracht. doordat er een compressieverlies is. (probleem is dat hij nog te rap rijd)

tips en commetaar graag.


ok ik heb het idee van de mindere benzine wat verder uitgewerkt. als je in je oliereservoir gowone 2-takt doet en deze met een begrensde toevoer met een T-stuk op je carb aansluit. bij controle gewoon je normale benzinetank toezetten en krijgt hij nog maar weinig naft en rijd hij dus trager. (gewoon erop letten dat je het 'oliereservoir' tijdig bijvult.) word het wat?
 
mtxr2rijder 29-12-2004 17:21 Print reply

Posts: 133
omdat de bijna iedereen hier een schakelbrommer heeft kun je tog net zo goed een versnellingsbak begrenzer hebben(heb ik ook) bv.in plaats van 6 4 versnellingen
ik heb trouwens een mtx sh met lc 80cc blok, kan ook toegepast worden op ac blokken met 6 bak, 5 bak weet ik niet zeker
 
onraad 5-1-2005 17:26 Print reply
Posts: 593
Gaat dat met die luchtslang nu kunnen werken, met dat balltje of zo derin.
 
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 5-1-2005 17:29 Print reply

Posts: 17929
ben ff te lui om alles in de beginpost te zette

tot pagina 17 staat erin rest zoek je zelf maar ff
 
onraad 5-1-2005 17:36 Print reply
Posts: 593
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: TSX freak

ben ff te lui om alles in de beginpost te zette

tot pagina 17 staat erin rest zoek je zelf maar ff


Ja maar dit idee is nog nergens in het topic verder uitgewerkt ofzo. Ik wil enkel weten of er iemand iets concreet kan uitwerken ermee.
 
Sander-gpr 5-1-2005 17:36 Print reply

Posts: 405
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: 103rcxx
-deze heb ik op men peugeot fox (werkt wel nog niet zo goed). ik had thuis nog een 103 decompressiekop liggen(voor makkelijk te starten). als je deze op een fox zet en de decompressie open zet. valt deze niet uit maar heeft hij gewoon minder kracht. doordat er een compressieverlies is. (probleem is dat hij nog te rap rijd)

tips en commetaar graag.

decompressie gaatje groter boren?
 
Ik ben niet gek, dat lijkt maar zo.
Apriliars105 5-1-2005 17:42 Print reply

Posts: 6111
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Apriliars105

omdat blorn het graag wilt dan maar hier:

Ik had samen met een vriend een idee voor een goede begrenzer

het idee was: minder (te weinig) lucht = minder snelheid



Als hij minder lucht krijgt is hetzelfde als niet volgas zeg maar, dus ?f hij rijdt klote en heel zacht, ?f hij slaat af. Als ze hem evt in willen nemen voor technische controle kunnen ze nog niks, omdat je moet sleutelen om de begrenzer af te zetten... Dus is het een permanente begrenzer, anders kunnen ze ook bij een begrensde brommer de prop uit de uitlaat gaan tikken...

Scheelt er hier nog iets aan? Heeft iemand wat ideeen om het nog te verbeteren?

Dit bericht is ge-edit door Apriliars105 op 27-12-2004 18:14


mmmz, werkte niet, stotterde (zoals verwacht) als een malle
 
As finishing touch, God created the Dutch
Hondalover19 5-1-2005 20:21 Print reply

Posts: 1255
een geniale versnellingsbak maken , waar je door middel van een tandwiel je toerental van je voorste tandwiel langzamer laat draaien .En dit door middel van een systeem op afstandbediening dat in je blok zit waar niemand het ziet .Ga hier maar eens een paar maanden op denken haha
 
Honda The Power Of My Wet Dreams !!
SuzukiMARC 5-1-2005 20:26 Print reply

Posts: 3023
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mtxr2rijder

omdat de bijna iedereen hier een schakelbrommer heeft kun je tog net zo goed een versnellingsbak begrenzer hebben(heb ik ook) bv.in plaats van 6 4 versnellingen
ik heb trouwens een mtx sh met lc 80cc blok, kan ook toegepast worden op ac blokken met 6 bak, 5 bak weet ik niet zeker


wil wel wete hoe je dat doet? is die begrenzer permanent of niet?
 
tsx kopen? [url]http://www.brommerforum.nl/sales/detail/9568[/url]
Hondalover19 5-1-2005 20:30 Print reply

Posts: 1255
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: SuzukiMARC

[...]


wil wel wete hoe je dat doet? is die begrenzer permanent of niet?


Daar maak je nog het meeste kans mee denk ik , want je hoort nix verschil van toerental of aan de motor ofzo .Lucht afsnijden enzo hoor je allemaal
 
Honda The Power Of My Wet Dreams !!
arrier 6-1-2005 10:48 Print reply
Posts: 2221
ik zat dus te denken voor de mensen die contactpuntontsteking hebben dus geen elcobegrenzing kunnen toepassen:
ik ga dr nu even vanuit dat je 2spoelen heb, 1 voor het licht en 1 voor de ontsteking, naarmate het toerental stijgt gaan beide spoelen meer stroom opwekken, hiervan wilde ik gebruik maken op de volgende manier:
als je nou op de lichtspoel zon verdraaibaar weerstandje zet en vervolgens daar een transistor op zetten die bij bepaalt toerental zegmaar openschakelt, en dan de draad die naar de bobine loopt kort laten sluiten. ik ben die termen van emiter en collector ff vergeten wat nu wat was maar de meeste zullen wel begrijpen wat ik bedoel, zou dit gaan werken?
 
Sampers 6-1-2005 11:31 Print reply

Posts: 1231
marginaal is terminaal | tsjek http://www.brommerforum.nl/showtopic/21017

Dit topic is 68786 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 24 van 43
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 23, 24, 25 ... 41, 42, 43Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved