Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Het grote begrenzers topic!

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 821 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #11715 - Het grote begrenzers topic!
Pagina 20 van 43
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 19, 20, 21 ... 41, 42, 43Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 68790 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

CC x-power 8-9-2004 22:51 Print reply

Posts: 1215
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: koen-z

coke niet

ok had ik wel vermoeden voor

Wel, je hebt dus je handvat waar je gas mee geeft en dat heeft 2 uiteinden. Links en Rechts. Links gaat je stuur verder en rechts Stopt je stuur normaal Het einde dus ? Mee tot hier of niet ?

Wel, rechts eindeigt het bij niet bij dat handvat maar iets verder dan het handvat. Een appie Rs heeft dat ook. Zoek maar eens een foto van een handvat aan het stuur ofzo je zal wel zien. Ik bedoel gewoon dat het stuur niet echt eindigt bij de rechterkant van het handvat.

Snappie nu ?
 
CC
CC x-power 8-9-2004 22:52 Print reply

Posts: 1215
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Leen

een stuurgewicht :P
jaaaaaaaaaaaa
 
CC
Stegehuis 8-9-2004 23:21 Print reply
Posts: 1150
ik heb speedgas op me MB, daar heb ik achteraan een langere bout in gedraaid zodat ik maar half gas kan geven.
 
arrier 9-9-2004 16:58 Print reply
Posts: 2221
volgens mij hebbe die juten dat gas idee zeker wel door dan gaat hij zegmaar tikken, en dan horen ze dattie harder kan en niets is makkelijker dan ff een flinke snok aan je gaskabel in je carb gaat beter werken maar dat horen ze ook best snel denk

 
arrier 13-9-2004 19:49 Print reply
Posts: 2221
ok ik heb een nieuw plan voor de mensen met contactpuntjes,
een puch bijvoorbeeld heeft het licht direct op die 'lichtspoel' als je dus meer gas geeft geeft die lichtspoel dus meer stroom. als je nou een verstelbaar weerstandje op aansluit en daaraan een relais of een transistor dat die bij een bepaald toerenaantal genoeg stroom heeft om te schakelen en zo kan je de draad naar de bobine kort laten sluiten met het frame. zodat hij bij een bepaalt toerenaantal stopt met vonken en een hoger toeren aantal niet mogelijk is,
maar alles heeft zijn nadeel ik vraag me af of bijvoorbeeld een relais zo snel zou kunnen schakelen en of het niet ontiegelijk gaat stotteren
 
Riejucastrolracing 24-9-2004 18:36 Print reply
Posts: 147
hey
hoe maak je zo een gashendel begrenzer?
met die veer is wel slim maar die agent merkt toch ook dat ie pas bij het laatste stuk je pas gas geeft? of niet maar is wel een slim idee
als je weinig gas heeft kan die agent je dan wat maken? nee toch?
thanx
 
bastiaans 24-9-2004 19:46 Print reply

Posts: 105
weet iemand of er bij een aprilia af1 ook een begrenzer te ontdekken is??
 
Bassie ,luister goed...we zijn op zoek naar het geheime pakje van de geheime opdrachtgever...
Joostvdw 24-9-2004 19:52 Print reply

Posts: 4789
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: arrier

ok ik heb een nieuw plan voor de mensen met contactpuntjes,
een puch bijvoorbeeld heeft het licht direct op die 'lichtspoel' als je dus meer gas geeft geeft die lichtspoel dus meer stroom. als je nou een verstelbaar weerstandje op aansluit en daaraan een relais of een transistor dat die bij een bepaald toerenaantal genoeg stroom heeft om te schakelen en zo kan je de draad naar de bobine kort laten sluiten met het frame. zodat hij bij een bepaalt toerenaantal stopt met vonken en een hoger toeren aantal niet mogelijk is,
maar alles heeft zijn nadeel ik vraag me af of bijvoorbeeld een relais zo snel zou kunnen schakelen en of het niet ontiegelijk gaat stotteren


opzich wel slim idee, maar moeilijk, je moet namelijk de weerstanden dan wel precies goed hebben en ik zou et relais vervangen voor een power TOR (sterke transistor) of MOSFET (ook soort transistor) omdat een relais dat schakel tempo OF niet bijhoud OF heel snel kapot gaat

en stotteren, tja, wat denk je zelf als je ontsteking steeds aan uit aan uit gaat
 
Gentle adjustment tool AKA big f*ckin hammer
jean_ts50x_lc 24-9-2004 20:02 Print reply
Posts: 83
bouw anders simpel eentje in in je naftbak, als je de dop vastdraait dan heeft hij contact (of niet) en voila

 
christianos 3-10-2004 23:21 Print reply

Posts: 20445
Weet niet of ie al geopperd is, geen zion om 20 pagina's blaat door te lezen, maar een pinnetje in je achterrem waardoor je blijft remmen en niet mee r voruit komt, liever nieuwe remblokken dna boete..

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jean_ts50x_lc

bouw anders simpel eentje in in je naftbak, als je de dop vastdraait dan heeft hij contact (of niet) en voila


 
MotoCrossIpkiss[stan] 4-10-2004 9:46 Print reply

Posts: 7744
waar wou je dat pinetje doen dan...
 
hoi
Teunmenator 4-10-2004 10:26 Print reply

Posts: 2524
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: christianos

Weet niet of ie al geopperd is, geen zion om 20 pagina's blaat door te lezen, maar een pinnetje in je achterrem waardoor je blijft remmen en niet mee r voruit komt, liever nieuwe remblokken dna boete..

[...]



Jou brommer moet altijd eerst op de rollerbank gereden worden, als ze hem moeilijk vooruit krijgen valt dat natuurlijk wel op... (je mag hem er eigenlijk nooit zelf op zetten.)

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: arrier

ok ik heb een nieuw plan voor de mensen met contactpuntjes,
een puch bijvoorbeeld heeft het licht direct op die 'lichtspoel' als je dus meer gas geeft geeft die lichtspoel dus meer stroom. als je nou een verstelbaar weerstandje op aansluit en daaraan een relais of een transistor dat die bij een bepaald toerenaantal genoeg stroom heeft om te schakelen en zo kan je de draad naar de bobine kort laten sluiten met het frame. zodat hij bij een bepaalt toerenaantal stopt met vonken en een hoger toeren aantal niet mogelijk is,
maar alles heeft zijn nadeel ik vraag me af of bijvoorbeeld een relais zo snel zou kunnen schakelen en of het niet ontiegelijk gaat stotteren


Dit hoor je behoorlijk goed en het rare is dat hij eerst gruwelijk hard optrekt (als hij tenminst snel is) en daarna valt die steeds uit en weer aan enz. Dat uit aan hoor je denk ik niet. Maar het vergroot denk ik wel de kans op backfire

En een agent met een verschroeide zak en een decibel meter gemold. da kost denk ik meer

Ik heb contactpunten en ik denk dat ik het nu toch ga proberen met condensatoren in de signaal draad zeg maar. (dus niet een condensator tussen het signaaldraad en de aarde).
Als dit goed lukt dan ga ik ook proberen te zorge dat hij iets meer toeren maakt stationair en met minder gewicht erop. gewoon een drukschakelaartje bij de achterbrug ergens. Met begrenzer aan loopt de stroom via een andere condensator (waardoor die meer toeren maakt) dan wanneer er gewicht op zit. Maar dan moet het met die condensator wel werken..

Dit bericht is ge-edit door Teunmenator op 4-10-2004 10:33
 
CC x-power 6-10-2004 13:19 Print reply

Posts: 1215
Hi,
Is BEGRENZER.nl te vertrouwen ?

ben van plan eentje te bestellen (nu :P) maar meot weten of het wel daadwerkeijk toekomt :P

 
CC
bram_senda_r1 6-10-2004 13:37 Print reply
Posts: 232
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: CC x-power

Hi,
Is BEGRENZER.nl te vertrouwen ?

ben van plan eentje te bestellen (nu :P) maar meot weten of het wel daadwerkeijk toekomt :P



ik heb er een van begrenzer.nl werkt bij mij perfect als je moter goed warm is stotterd hij niet en rijd men brom net 65-70
 
CC x-power 6-10-2004 13:39 Print reply

Posts: 1215
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: bram_senda_r1

[...]


ik heb er een van begrenzer.nl werkt bij mij perfect als je moter goed warm is stotterd hij niet en rijd men brom net 65-70

is toch teveel voor de politie ? zou hem op 50-55 zetten
 
CC

Dit topic is 68790 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 20 van 43
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 19, 20, 21 ... 41, 42, 43Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved