Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Het grote begrenzers topic!

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1237 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #11715 - Het grote begrenzers topic!
Pagina 11 van 43
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 10, 11, 12 ... 41, 42, 43Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 68811 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Mt-5[Maarten] 19-3-2004 20:04 Print reply

Posts: 2941
ja he, beetje zn voetrem onder t rijden aanspannen....
 
Loud pipes save lifes - Suzuki straatpiraat ...
chappydriver 19-3-2004 20:52 Print reply
Posts: 291
hij reed met een camino toen ...
 
Redyman 19-3-2004 20:56 Print reply

Posts: 479
Jah idd, wat een onzin. Je voorrem ken ik voor stellen, maar je achterrem even aanspannen

edit: Sorry niet goed gelezen!

Dit bericht is ge-edit door Redyman op 19-3-2004 20:57

Dit bericht is ge-edit door Redyman op 19-3-2004 20:57
 
H O I !
gonzales 19-3-2004 21:06 Print reply

Posts: 1319
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: chappydriver

hij reed met een camino toen ...

bij camino kan je de vario blokeren lang achter met een "vorkje" dat je maakt . je makt GIGANTISCH VEEL overtoeren maar gaat geen reet snel wel chille
 
burn your rubber not your soul
RiejuRR 19-3-2004 22:24 Print reply

Posts: 53
ik heb misschien ook wel een idee voor een begrenzer. het is niet echt een begrenzer maar toch. en hij kan ook niet voor iedereen gebruikt worden. als je nou is een extra lampje achter je olielampje maakt. en die aan zet als je op de rollenbank moet dan mogen ze hem toch niet testen omdat hij dan ken vastlopen.
of een extra lampje achter je temperatuur lampje.

of je zou je brommer zo moeten veranderen dat hij niet op de rollenbank past
 
mb-cruisefather.nl 20-3-2004 2:41 Print reply

Posts: 266
Ik heb laatst nog een geniaal idee voor een begrenzer bedacht die wel wat moeilijk(er dan de rest ws) te bouwen is maar wel gruwelijk mooi werkt als je het goed krijgt.
Zal het proberen uit te leggen.

Je begint met de veer uit je carb te halen, dan gaat je gas heel licht en gaat niet meer terug als je je gashendel loslaat.
Heb je nie veel aan opzich, maar het gaat nu licht genoeg om er een modelbouw servo op te zetten, dus ipv. je gashandle.
Dit werk je netjes weg zodat het lijkt alsof je gewoon een gaskabel hebt.
Nu maak je een schakelingetje dan je door een potmeter in je gashandle open te draaien je de servo bedient.
Dus

gas ope -> potmeter draait-> schakelingetje detecteerd -> servo trekt gasklep open

gas dicht -> potmeter terug -> schakelingetje detecteerd -> servo duwt de gasklep weer dicht.

Je kan ook nog een veertje in je gashandle maken zodat ie gewoon terugdraait als je hem loslaat.
Nu heb je dus een soort ride by wire gecreeerd.
Daar kun je dus lollige dingetjes mee doen zoals een knopje met een apart circuitje op je schakelingetje maken, zodat je met het volle opendraaien van de potmeter in je gashandle nog steeds gewoon de servo bedient, maar dat hij de gasklep maar half opentrekt.
Dus bijvoorbeel een schakelaartje dat ervoor zorgt dat een weerstand na het potje geschakeld word, zodat het schakelingetje maar de helft van het voltage doorkrijgt.
Dit zorgt ervoor dat je nog steeds je volledige slag in je gashandle hebt, maar je servo trekt je carb maar half (of minder/meer) open.
Niks verdachts aan.
Stottert niet,klinkt niet raar, geen kleinere slag in gashandle, geeft gewoon maar halfgas,kunne die woute toch ook nie zo snel wete, zijn nie zo slim meestal
Je moet wel ff zorgen dat het lijkt alsof die gaskabel nog aan je handle en carb vastzit en dus moet je de servo op de gewone (al dan niet ingekorte) gaskabel laten werken en het stuk gaskabel aan je handle gebruik je gewoon om de bedrading door te laten ofzo.
En natuurlijk knopje goed verstoppen.
Zou ook met morse kunnen werken, indien je een goed schakelingetje kan vinden.
Als je gasklep trouwens niet goed terug geduwd word kun je alsnog een heel licht veertje erin zetten, in combinatie met een iets zwaardere servo.

Enige nadeel is wel dat als de electriciteit wegvalt de servo blijft staan waar hij op dat moment staat.
Volgas dus volgens murphey
Maar als je het goed aanpakt en afwerkt moet het toch wel betrouwbaar kunnen zijn.
Gaskabel kan ook breken of blijven hange duz...

Ik heb helaas (nog) geen schakelschema's, maar het electrische gedeelte moet niet al te moeilijk zijn.
Ik kan wel een schematisch tekeningetje maken voor de liefhebbers...
 
-Niellesie- 20-3-2004 9:13 Print reply

Posts: 6454
geef mij maar een tekening ik vind het wel een vet en goed idee
 
allalallalallalalallalala
speedfreak 20-3-2004 9:49 Print reply

Posts: 1218
precies tussen je sleutelbos een schakelaar maken
heeft iemand hier in de buurt ook en hij is nog nooit genaaid ermee
 
KaWaReZ 20-3-2004 10:30 Print reply

Posts: 20582
is een servo snel ?? dattet niet 2 minuten duurt voordat je wegtrekt ?
 
ZX 10 :) || Houdoe FM!! Wij maken je radio pas echt stuk! || ZX10,5 , stukgatiellufachtennegentuges
mb-cruisefather.nl 20-3-2004 10:35 Print reply

Posts: 266
Een servo kan je in verschillende snelheden en sterktes krijgen.
Maar je kan er vanuit gaan dattie snel genoeg is, want in de modelbouw racerij doen ze er ook geen 2 minuten over om weg te trekken.
Gaat toch redelijk hard .
Ik heb zelf een modelbouw wagentje en de servo die daarop zit gaat al ruim hard genoeg.
En das een vrij goedkoop ding.
Kan ook 2 kg trekken geloof ik, dus zijn ook sterk zat, alleen word de standaart veer in je carb wat sterk denk ik, dus die moet je eruit halen/verwisselen met een zwakkere.

 
theredone51 20-3-2004 10:43 Print reply

Posts: 2506
maar de stroom voor de servo's haal je die gewoon van een batterij, accu, blok?
 
I'm not a complete idiot!!! , some parts are missing.
mb-cruisefather.nl 20-3-2004 11:06 Print reply

Posts: 266
Maakt nie veel uit.
Wat bij jou de stabielste stroom is.
Als je hem op je accu aansluit dan heb je kans dat alstie kapot gaat dat je servo een dreun krijgt, met alle gevolgen van dien.
Je kan ook gewoon een aparte spanningsregelaar op je blok zetten naast je accu en daar alles op aansluiten. Heeft ook als voordeel dat het niet werkt als je brommer niet aanstaat en je de servo dus niet hoort draaien alstie uit is.
Dat zou nml. verdacht kunnen lijken.
Battarij zou ik nie doen, ben je net lekker aan het naar school ofzo, bwep, accu leeg -> servo blijft staan waar die staat en das onplezierig.
 
Tuur 20-3-2004 11:13 Print reply

Posts: 359
JE moet zo'n een automatische servo-retour-veer maken dan he.
Vermijd je het risico dat hij volgas blijft steken als er geen stroom is.
 
Blukaap 20-3-2004 11:17 Print reply

Posts: 10008
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mb-cruisefather.nl
heel verhaal



Hee, ben ik toch niet de enige die exact hetzelfde idee had .

ik heb dit een half jaar terug ofzo ook een keer bedacht, nooit van gekomen, volgens mij ook nooit gepost, maar lude herinnert het zich misschien nog wel
 
Bastila is lief
mb-cruisefather.nl 20-3-2004 11:42 Print reply

Posts: 266
Je kan idd een retourveer maken, is wel een beetje een must denk ik, toch nogsteeds niet op de accu aansluiten, alstie kapot gaat brand het zaakje door, doordat ie de spanning niet meer begrenst, en kan je nie meer je gas opentrekken.
Das ook vrij onplezierig.
Batterijen is helemaal balls, want die dingen gaan leeg.....
Direct op blok met spanningsregelaartje lijkt me beter.
Zekeringetje ertussen, als het dan nog fout gaat is iig je servotje en je schakelingetje nog heel.

 

Dit topic is 68811 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 11 van 43
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 10, 11, 12 ... 41, 42, 43Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved