Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Het grote begrenzers topic!

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 970 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #11715 - Het grote begrenzers topic!
Pagina 1 van 43
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 41, 42, 43Volgende pagina >
Dit topic is 68601 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 2-9-2003 22:46 Print topicpost

Posts: 17929
ik zie steeds maar topics van mensen met een geweldig begrens id.
als we die hier nu eens allemaal bij elkaar gooien en iedereen er zich een leuke uitzoekt?

ik zorg wel dat de ideen steeds in de eerste post geedit worden!

ideen:
meerdere -cdi begrenzer met (magneet)schakelaar

onbekend - diafragma in in- of uitlaat

onbekend - smoorklep in uitlaat

tsxfreak - stuk van gasschuif afzagen

joscross- Honda Wallaroo heeft een soort handremklipje bij de remklauw, zo iets bouwen zodat de rem half in word gedrukt

joscross- een klipje maken op het gashandvat zodat je maar half gas kan geven

zoetahmeerdah- een schakelaartje tussen een snelle en een slome cdi maken

zoetahmeerdah origineel bedacht door martijn!- versnellingsbegrenzer, dus ipv 6 versnellingen maar 4 door een palletje ofzo.

ubermens- Stuk spons in uitlaat stoppen

RTM- klepje met electromagneet-systeempje in je lucht slang maken
knopje > klik > klepje dicht > verzuip verzuip

joostevdw- Wat als je nou een ventilator in je luchtfilter zet, die afhankelijk van je toerental meedraait. hiermee kan je natuurlijk ook opvoern (meer lucht, grotere sproeier, meer benzine in cilinder) maar als je een vernauwing in je luchtfilter maakt heeft ie die fan nodig om normaal te draaien. begrenzen ? fan uit !

carmage- Tussen de luchtfilter en de carburator had men een ijzere huisje gebouwd. Dit zal zo inelkaar: in het huisje kon een metale plaatje naar boven en naar beneden schuiven. Dat zorgde er dus voor dat de motor ofwel gewoon de volle lucht kreeg ofwel maar drie vierde van zijn lucht kon aanzuigen. Wanneer de motor reed zat er steeds een magneet vanboven op het huisje waardoor het plaatje naar boven werd getrokken. Als je werd tegengehouden of dergelijke trok je de magneet eraf en gooide ze weg (geen bewijs). En volgende keer pak je gewoon een ander magneetje kost toch niets.

schakelaartje:
afbeelding

bart de schakelgek - kun je niet een soort van decompresseur op je pet bouwen? dus een soort van een klep die je open zet, van 1 of 2 mm, dus dat je best wel wat compressie kwijtraakt, dan heeft ie toch minder vermogen? dus trekt ie het niet meer op rollerbank

of iets anders: zorg via een bepaalde manier (servos, magneten weet ik wat) dat je de afstand dat je membraamklepjes openkunnen minder word

het zit toch zo dat de rollerbank snelheid van het achterwiel meet? ik zat te denken aan een dubbel achtertandwiel, en dan de ketting verwisselen zoals bij een fiets weetje wel, zodat ie naar een groter tandwiel overschakelt, laat je je ketting te slap hangen met een automatische spanner, dus een derde tandwieltje met een veer zeg maar

teunmenator - Wat denken jullie van een begrenzer waarbij je via het oliepompje (tank mengsmering) diesel zachtjes erbij laat gaan. als het goed is verbrand het wel volledig maar zorgt ook voor afname van kracht....

David - Ik ga iets maken dat ik de ontsteking later kan zetten door de grondplaat te draaien.
Ik zat te denken aan een pinetje dat gekopelt zit aan de grondplaat en dat een klein stukje uitsteekt op mijn carter, wat ik in kan drukken met mijn voet.

Ik zet de schroefjes van de grondplaat niet te strak, maar ook niet te los zodat ie niet van z´n plaats kan trillen maar toch nog kan draaien met beetje geweld

NAISH - gleufje vrezen in je handvat als er een jood aankomt druk je het pinnetje in dat gleufje zodat je nog maar half gas kan geven

mb-cruisefather.nl - Je begint met de veer uit je carb te halen, dan gaat je gas heel licht en gaat niet meer terug als je je gashendel loslaat.
Heb je nie veel aan opzich, maar het gaat nu licht genoeg om er een modelbouw servo op te zetten, dus ipv. je gashandle.
Dit werk je netjes weg zodat het lijkt alsof je gewoon een gaskabel hebt.
Nu maak je een schakelingetje dan je door een potmeter in je gashandle open te draaien je de servo bedient.
Dus

gas ope -> potmeter draait-> schakelingetje detecteerd -> servo trekt gasklep open

gas dicht -> potmeter terug -> schakelingetje detecteerd -> servo duwt de gasklep weer dicht.

Je kan ook nog een veertje in je gashandle maken zodat ie gewoon terugdraait als je hem loslaat.
Nu heb je dus een soort ride by wire gecreeerd.
Daar kun je dus lollige dingetjes mee doen zoals een knopje met een apart circuitje op je schakelingetje maken, zodat je met het volle opendraaien van de potmeter in je gashandle nog steeds gewoon de servo bedient, maar dat hij de gasklep maar half opentrekt.
Dus bijvoorbeel een schakelaartje dat ervoor zorgt dat een weerstand na het potje geschakeld word, zodat het schakelingetje maar de helft van het voltage doorkrijgt.
Dit zorgt ervoor dat je nog steeds je volledige slag in je gashandle hebt, maar je servo trekt je carb maar half (of minder/meer) open.
Niks verdachts aan.
Stottert niet,klinkt niet raar, geen kleinere slag in gashandle, geeft gewoon maar halfgas,kunne die woute toch ook nie zo snel wete, zijn nie zo slim meestal
Je moet wel ff zorgen dat het lijkt alsof die gaskabel nog aan je handle en carb vastzit en dus moet je de servo op de gewone (al dan niet ingekorte) gaskabel laten werken en het stuk gaskabel aan je handle gebruik je gewoon om de bedrading door te laten ofzo.
En natuurlijk knopje goed verstoppen.
Zou ook met morse kunnen werken, indien je een goed schakelingetje kan vinden.
Als je gasklep trouwens niet goed terug geduwd word kun je alsnog een heel licht veertje erin zetten, in combinatie met een iets zwaardere servo.

Enige nadeel is wel dat als de electriciteit wegvalt de servo blijft staan waar hij op dat moment staat.
Volgas dus volgens murphey
Maar als je het goed aanpakt en afwerkt moet het toch wel betrouwbaar kunnen zijn.
Gaskabel kan ook breken of blijven hange duz...

Dit bericht is ge-edit door TSX freak op 25-3-2004 20:28
 

SIWWN 2-9-2003 22:58 Print reply
Posts: 7079
Op de ckoke afstellen en zodra je op de rollenbank moet choke erafzetten...

Dit bericht is ge-edit door SIWWN op 2-9-2003 22:58
 
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 2-9-2003 23:07 Print reply

Posts: 17929
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: SIWWN

Op de ckoke afstellen en zodra je op de rollenbank moet choke erafzetten...

Dit bericht is ge-edit door SIWWN op 2-9-2003 22:58

naait die dan niet vast door te arm lopen?
 
Neonlampje 2-9-2003 23:08 Print reply

Posts: 14825
een standaard uitlaat monteren begrens je hem ook mee
 
Joscross 2-9-2003 23:09 Print reply

Posts: 12501
- je brommer beroerd afstellen
- Een toerenbegrenzer verstoppen in je accu en de draadjes wegwerken via die van je knipperlicht. En daar trappen al die juten in geloof me
- Honda Wallaroo heeft een soort handremklipje bij de remklauw, zo iets bouwen zodat de rem half in word gedrukt
- een klipje maken op het gashandvat zodat je maar half gas kan geven
 
Neonlampje 3-9-2003 0:09 Print reply

Posts: 14825
Je voorrem te strak afstellen dat elke keer wanneer je in de remmen moet omdat zo'n juut je probeert tot stilstand te dwingen je over de kop vliegt en je brommer ergens total-loss in een berm belandt

niveau stijgt

je kunt ook wasbenzine via je mengselpompje inbrengen
 
Zoetahmeerdah [Marcel] 3-9-2003 0:10 Print reply

Posts: 5996
een schakelaartje tussen een snelle en een slome cdi maken
 
ik haat mensen
Pol de MT5 Crosser 3-9-2003 0:11 Print reply

Posts: 2892
- Pol

je wielen er onderuit zagen...

haha neen ik heb een begrenzer alleen ik weet begod nie hoe die gast hem gemaakt heeft ........ het is in iedergeval een zelfbouw. maar ik zal ff checke en melden
 
http://www.cafedezolder.tk Biertje der bij?
Zoetahmeerdah [Marcel] 3-9-2003 0:26 Print reply

Posts: 5996
versnellingsbegrenzer, dus ipv 6 versnellingen maar 4 door een palletje ofzo.
 
ik haat mensen
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 3-9-2003 10:18 Print reply

Posts: 17929
ik ga maar eens wat categorieen maken bijvoorbeld vaste en schakelbare begrenzers ofzo
maar dat doe ik vanaaf wel

heb trouwens nog wat getest met dat id van mij waarbij je je gasschuif moet inkorten

werkt perfect!
het werkt heel simpel, doordat je gasschuif korter is gaat deze verder omhoog en krijgt je brom niet meer lucht maar wel meer benzine en verzuipt daardoor

let alleen op dat je er niet teveel vanaf zaagt want dan gaat de doorgang aan de bovenkant weer open!

Dit bericht is ge-edit door TSX freak op 3-9-2003 10:26
 
Ubermens 3-9-2003 10:28 Print reply

Posts: 1111
- ubermens: Stuk spons in uitlaat stoppen
 
Oost, west.........Honda best!
Rtm 3-9-2003 10:37 Print reply

Posts: 784
klepje met electromagneet-systeempje in je lucht slang maken

knopje > klik > klepje dicht > verzuip verzuip

agent: Wat loopt je brommer slecht?
jij: Ja u moet even choken?
agent: *choke
jij: ja zo ja
brommer: *bwooaaaapp blub blub flup flop *dood
 
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 3-9-2003 11:59 Print reply

Posts: 17929
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Rtm

klepje met electromagneet-systeempje in je lucht slang maken

knopje > klik > klepje dicht > verzuip verzuip

agent: Wat loopt je brommer slecht?
jij: Ja u moet even choken?
agent: *choke
jij: ja zo ja
brommer: *bwooaaaapp blub blub flup flop *dood


geloven ze direct jah
 
peturrr 3-9-2003 13:11 Print reply
Posts: 199
begrenzen????????

juist harder gaan zodat hij je brom de wijzer van de rollerbank aan stront scheurt!

meting incorrect.
brom weer mee naar huis.



of je natuurlijk gewoon niet laten pakken das het makkelijkst gewoon domweg doorrijden net of je ze niet zie.

lukt niet altijd trouwens heb ik al ondervonden.

maar altijd leuk om te proberen!!!
 
blablablablabla
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 3-9-2003 13:19 Print reply

Posts: 17929
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: crosser18

begrenzen????????

juist harder gaan zodat hij je brom de wijzer van de rollerbank aan stront scheurt!

meting incorrect.
brom weer mee naar huis.



of je natuurlijk gewoon niet laten pakken das het makkelijkst gewoon domweg doorrijden net of je ze niet zie.

lukt niet altijd trouwens heb ik al ondervonden.

maar altijd leuk om te proberen!!!


dit is natuurlijk een topic met begrenzer die je aan enuit kunt zetten als er roller is

dus als je nix zinnigs kunt zeggen ze dan nix!
 
peturrr 3-9-2003 13:26 Print reply
Posts: 199
nee die andere zeggen wat zinnigs:

zohard remmen dat je over de kop in de berm beland!

das lekker nuttig.

liever een boete als me kop aan puin.
 
blablablablabla

Dit topic is 68601 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 43
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 41, 42, 43Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved