Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - helpie

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1008 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #1171 - helpie
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 638 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

FastCrosser 4-8-01?18:49 Print topicpost
Posts: 473
niet leuk! ik doe zo mijn best mijn 50snel perfect te laten lopen en toch na 1 dag niet rijden is ie verzopen (moet ik hem een tivusend aanrennen) hij rijdt wel top echt lekker maar gaat maar 75-80, met 15 mm carb en 86 sproeier, net uitgehoond ook dus vet goed, al aan zuiger geveild door TS70X michiel hotting, maar weinig compressie, dus nog 1 ding te doen. kop afvlakken. Klotezooi geeneen winkel doet dat dus heeft iemand een hele goede betrouwbare manier om dat te doen (zonder de kop dus te verpesten als het klein beetje misgaat) ik hoop het. Please help een mede-crosser, want ik kan er niet tegen als scooter me voorbij rijdt (ze komen toch niet ver want eenmaal naast me trap ik ze van hun scoot af )

 
Langzaam...ZZZzzzZZZzzz

Rens 4-8-01?18:59 Print reply

Posts: 6863
ik weet wel hoe dat moet maar het kan heel erg mis gaan
eerst ff met een kraspen rondom aftekenen hoeveel je er af wilt dan pak je een hele grote beugel ijzerzaag en begin je te zagen wel recht anders verziek je het daarna pak je een vij en vijl je het vlak daarvoor heb je de lijntjes getekend
als het misgaat kan je nog een beetje iets doen met epoxy maarjah ik garandeer nix je kan ook 40 velletjes schuurpapier kopen en daarmee gan vlakken je bent dan wel een half jaar bezig
 
achter de maan is alles beter
-Michiel RS- 4-8-01?19:34 Print reply
Posts: 2803
Met de schuurmachine duur echt niet lang hoor, hooguit 2 velletjes verspil je ermee, en je bent +/- 20 min aan het schuren, lekker eentonig en saai, en je krijgt er een lamme trilhand van :n

Bij mij werkte ut goedtdtd
 
gran turismo 4-8-01?19:56 Print reply
Posts: 735
Als ik me 70polinie heb ingereden ga ik ook ff me kop afvlakken denk ik.
Moet je dan ook nog van sproeier veranderen als je dat hebt gedaan?
 
Honda MT is gestolen, Maar heb nu een NSR! :)
70malossi 4-8-01?20:52 Print reply
Posts: 4176
mijn 80 kop wordt afgevlakt as we speak.
 
Om leen te quoten : Die subaru spaait m hard jong
B3AST 5-8-01?14:13 Print reply
Posts: 2469
Hmmmm volgens mij is Neons manier de beste...

1) Je pakt de powervijl
2) Je ragt er mee over je cylinderkop, niet lettend op de netheid
2) Je cylinderkop lijkt nu een golfslagbad
4) Je pakt een stukje glasplaat, die leg je op een plank, niet er een schuurpapier overheen, en je begint met schuren... eerst met korrel 80, dan 120, dan 180 en dan 600 ofso voor het superfijne....
Je kunt aan de krassen van het schuurpapier of ie vlak is of niet, die glasplaat moet er wel onder, want glas is altijd recht....

Misschien lijkt het een beetje lompe manier, maar het werkt wel als de tering, alleen lude had er iets teveel vanaf gehaald, en toen moest ie 7 voetpakkingen knippen ofso...

maargoed, zo kan het dus wel

 
- insane in the brain -
AR racer 5-8-01?14:37 Print reply
Posts: 184
je kan ook naar ijzerwinkels of iniedergeval moet je ergens heen gaan waar ze een freezbank hebben
 
Joost 5-8-01?15:40 Print reply
Posts: 1108
Feesbank? Ik laat het gewoon doen bij het werk van een kameraad van me. Ze hebben daar zo'n vlak slijpbank, die hebben ze bijna bij alle metaal bewerkings bedrijfen. Zo'n bank slijpt er binnen een paar minuten er zo een mm van af. En je kan er van uit gaan dat het glad en recht is.

Dus al je slim bent fiets je een industrie terein in de buurt op en zoek je ff een klein metaal bewerkings bedrijf en vraag of ze naar werk tijd je 'kop' willen afslijpen tegen een kleine vergoeding (geeltje ofzo). Je moet gewoon denken van 'Nee heb ik, ja kan ik krijgen'.


Maar als dat niet lukt kan je natuurlijk altijd op de oude manier, glas plaat met waterproof schuurpapier en eindeloos rondjes draaien.

 
It is going to be a Endless summer...
Sneks 5-8-01?20:33 Print reply
Posts: 2499
Met een mt cilinderkop heb je er zo een hoop af met p100 waterproof op een plankje nat schuren. Dit gaat ook recht. Eventueel controleren met glasplaat. Je heb er in 10 minuten zo een mm af. Maar weinig compressie kan ook liggen aan teveel of een te dikke voetpakking. Je kan ook je cilinder zelf afvlakken. Want soms zijn cilinders te hoog

Edit

Maar wat heb je voor carb. dat deze 15mm is (uitgefreesde 13 ofzo?)
 
Ik wil veeel harder op m\'n :) [IMG]http://24.132.20.228/mup/1772.jpg[/IMG] :)
FastCrosser 5-8-01?21:19 Print reply
Posts: 473
mijn carb is een uitgeboorde 12mm, en dat met waterproof schuurpapier met glasplaat heb ik al geprobeerd, maar daar ben ik na anderhalf uur mee gestopt want er zaten piepkleine krasjes in de cilinderkop en na die anderhalfuur waren die er net uitgeschuurd :n , dus ik denk dat ik gewoon ergens naar industrieterreintje fiets, en daar ga vragen of ze tegen vergoeding iets willen kloten. Thanx allemaal.
 
Langzaam...ZZZzzzZZZzzz
Junkie XR 5-8-01?21:28 Print reply

Posts: 5753
Ik heb het gewoon laten doen bij een bedrijfje hier vlak in de buurt. Kostte 3 tientjes en was echt super goed, en ze hadden meteen m'n ontbrandingskamer schoongemaakt, echt super tevreden over!!
 
Neonlampje 6-8-01?00:38 Print reply

Posts: 14825
ok, dus NIET met de powerveil.. had ik dus ook gedaan, was net een golfslagbad...
heft me 2 dagen schuren gekost voordatie weer lekker glad was...
enne, die voetpakkingen, jaw.. hmmzz. nouwja, me spoelpoorten liggen nu tenminste wel lekker hoog
enne jan: het waren er btw 12
 
Joost 6-8-01?15:10 Print reply
Posts: 1108
Je kan natuurlijk ook gewoon je hele cilinder weg veilen en dan 10000 voet pakkingen nemen en die dan als zo'n 3d puzzel gaan stappelen. Dan kan je hem echt vet goed tunnen. Geen gezeik met haakse frezen, gewoon ff met de schaar. Werkt echt v@ man, ik ga direct patent aanvragen.
 
It is going to be a Endless summer...

Dit topic is 638 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved