Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - RS ontgrenzen.

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 956 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #11702 - RS ontgrenzen.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 994 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Jos The Boss 2-9-2003 14:06 Print topicpost
Posts: 59
heee vrolijke mensen, goeiemiddag allemaal!
k ben in het gelukkige bezit van een RS 50 tetsuya harada uit 2000. Hij loopt 65 bij 8000 rpm. t lijkt me dat ie nog harder kan. Wie weet welke begrenzers erin zitten en hoe ik die eruit kan halen? En welke vertanding past er het beste bij? de brommer heeft alle originele onderdelen.
Een begrenzer maken heb ik inmiddels gevonden.
Wie weet trouwens of een fasmem douple een goede uitlaat is? hij ziet er erg leuk uit (net zoals de ninja twinn) maar klinkt ie ook leuk? k weet dat ie iets meer weerstand hebben maar dat geeft niet. Wat zijn trouwens wel goede uitlaten kwa prestaties?
Als t wat technisch wordt is het geen probleem. Heb redelijk wat knutsel en restauratie ervaring.
Alvast bedankt!
Jos The Boss.
P.S. ik moet een nieuw spruitstuk hebben, nog suggesties?

 

Bullet 2-9-2003 14:12 Print reply

Posts: 12150
fasmen duplo is een uitlaat voor de looks!

gigasnellie/yasuni zijn goeie uitlaatjes voor rs!
 
**My BungHole Will Speak Now**
Jos The Boss 2-9-2003 20:42 Print reply
Posts: 59
verder geen tips voor het ontgrenzen van dat ding? en zou zo'n uitlaat nou veel schelen in de prestaties?
Verder nog tips voor tandwiel verhoudingen?
k hoor hier en daar dat met ontgrenzen dat ding 90 kan gaan.... k dnek niet dat je dat red met alleen een uitlaat of wel soms? En waar kun je die dingen het goedkoopst halen of haalt iedereen die ergens anders?
Greetzzz
The Boss
 
Blorn 2-9-2003 21:23 Print reply

Posts: 13825
Graag niet steeds je post sluiten met een groet. Lees de regels eens door.
 
jeroen 2-9-2003 22:00 Print reply

Posts: 15066
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Bullet

fasmen duplo is een uitlaat voor de looks!

gigasnellie/yasuni zijn goeie uitlaatjes voor rs!


Was hier iemand die em gekocht had.

Ding pastte niet eens normaal.

Prop uit je uitlaathalen, ga je sneller.
Sproeier veradneren, en mss nog groter vtw.
 
REPSOL_MIKE 2-9-2003 22:30 Print reply

Posts: 2238
rutger (lone-ranger) heeft ook een rs uit dat jaar heeft hem pas....hij heeft een gianelli uitlaat gekocht en denkt zo sneller te rijden anders hem ff inboxen zodat je het resultaat weet maare volgens mij zit de begrenzing in de cillinder zelf...(timing)al durf ik dit niet 1000% zeker te zeggen...
 
Jos The Boss 3-9-2003 9:08 Print reply
Posts: 59
sorry mod, zal t niet meer doen. vond t beleefd maar staat inderdaad in de regels. Mocht er verder nog wat zijn gewoon zeggen.
K zal lone-ranger ff inboxen als k straks ff tijd heb. en wat is precies mss vtw?
Is er trouwens nog verschil tussen yasuni en geile nellie? Ninja twin is zeker ook alleen voor de looks.
EN wat me opvalt (laatste vraag) is dat je ze hebt met ali demper en carbon demper (=duurder) maar waar zit het verschil hem dan in?
 
Mt-5[Maarten] 3-9-2003 9:18 Print reply

Posts: 2941
Verschil in alu + carbon : uiterlijk

voor de rest geen reet verschil, misschien dat de carbon ietsjes donkerder klinkt...

Koop gewoon een gianelli voor prestatie en een fashmem voor de look idd...

suc6

edit : typefo0o0o0out !!

Dit bericht is ge-edit door Mt-5 op 3-9-2003 9:19
 
Loud pipes save lifes - Suzuki straatpiraat ...
solidsjakie 3-9-2003 12:27 Print reply

Posts: 2291
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Jos The Boss

verder geen tips voor het ontgrenzen van dat ding? en zou zo'n uitlaat nou veel schelen in de prestaties?
Verder nog tips voor tandwiel verhoudingen?
k hoor hier en daar dat met ontgrenzen dat ding 90 kan gaan.... k dnek niet dat je dat red met alleen een uitlaat of wel soms? En waar kun je die dingen het goedkoopst halen of haalt iedereen die ergens anders?
Greetzzz
The Boss


op membraan zit een blokje die het volledig openen van de klepjes bellemert. Pijpje in uit laat en check je luchtfilter.
 
Eef 3-9-2003 15:31 Print reply

Posts: 2351
met de std cilinder ga je zowiezo niet echt hard. door kleine en lage uitlaat poort geloof ik..
 
aprilia2000 mod... :p
Jos The Boss 5-9-2003 19:58 Print reply
Posts: 59
oke ik sta nu heel voorzichting met het membraan in mn klauwtjes.... waar zit nou dat blokje? de membranen gevonden en ook die goudkleurige dingen die moeten voorkomen dat ze verder opengaan.... wat moet/kan ik nu het beste doen?
 
stoffelsmichiel 5-9-2003 20:06 Print reply

Posts: 395
in het membraan. is een groot blokje
 
Jos The Boss 5-9-2003 20:12 Print reply
Posts: 59
IN het membraan? aan de binnenkant dus... t enige wat ik zie is een soort kruis waarvan de lengte richting de bovenkant is (a la nok van huis) en een dwarsbalk die schuin omhoog naar die nok toeloopt... en daar steunen de membranen op... een de buitenkant alleen de membranen en dat goudkleurige ding.
als t weggehaalt is hoe kan k dat dan zien?
 

Dit topic is 994 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved