Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - roterende inlaat v.s menbraam

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 359 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #11700 - roterende inlaat v.s menbraam
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 1088 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

puch52 2-9-2003 13:10 Print topicpost
Posts: 4
hallo

ik heb een probleem heb vandaag een 6 bak voor een puch cobra gekocht.
met een 75 cc gilardoni met membraam op cilinder.

maar er zat geen ontsteking bij nu zat ik te twijfelen om een roterende inlaat te nemen (geen onsteking nodig maar accu toch?) of er menbraam op de carter te lassen(zit al menbraam op cilinder) met hpi ontsteking. wat zal beter(harder) werken?
want ik vind het een beetje zonde om ontsteking voor niks te kopen.

cilinder wordt binnenkort nog sneller gemaakt.

graag veel reacties (over voor en nadelen enz)
 

Ralf 2-9-2003 13:13 Print reply

Posts: 9073
Membraaninlaat is het makkelijkst, roterende inlaat kan je waarschijnlijk het meest uitpersen, maar dan wel met heeeel veel research en testen.
 
puch52 2-9-2003 13:16 Print reply
Posts: 4
heb al een cilinder met menbraam zou dat dan veel schelen
 
Ralf 2-9-2003 13:18 Print reply

Posts: 9073
MEMBRAAN

Ligt heeelemaal aan de cilinder, tussen zuigergestuurd en membraaninlaat zal je zo niet vreselijk veel verschil merken, ligt gewoon aan de kwaliteit van de cilinder.
 
puch52 2-9-2003 13:19 Print reply
Posts: 4
is er geen tuningbedrijf die roterende inlaat kan maken en onderzoeken hoe het het beste kan.
 
Erik_N 2-9-2003 13:19 Print reply

Posts: 5360
Vast wel, maarn iet gratis
 
Minderjarig? Minderjarig!? Als je 29 Februari geboren bent dan ben je minder jarig, maarvoorderest zijn we allemaal even vaak jarig ja!
Ralf 2-9-2003 13:20 Print reply

Posts: 9073
Als je zo graag roterend wil, koop zo'n kreidler blok met een kitje...
Veeeeel goedkoper..
 
Luc 2-9-2003 13:23 Print reply

Posts: 3590
Gratis ist nooit

je zult als je ff searched een heleboel tuningsbedrijventegenkomen, dus xou zeggen,
bel ze ff allemaal af,

maar ik zeg je alvast, bedenk eerst ff hoeveel je voor die paar kilometers harder overhept

want et zal DUUR zijn, geloof me
 
Ralf 2-9-2003 13:24 Print reply

Posts: 9073
Enige bedrijf die ik kan bedenken die ervaring heeft met roterende inlaten is Jan Smit..
Jan Smit powerparts oid, www.jspparts.nl?
 
Rudy 2-9-2003 13:24 Print reply

Posts: 3471
Quote:
om een roterende inlaat te nemen (geen onsteking nodig maar accu toch?)

Roterende inlaat heeft niets met de ontsteking te maken.

Roterende inlaat heeft niet veel zin om op de weg mee te rijden omdat je maar een vrij smalle toerenband overhoud. Een gewone membraancilinder leverd voldoende resultaat.
Voordelen zijn voornamelijk de erg hoge toerentallen die haalbaar zijn. Daarbij gaat het vooral omdat het openen van een membraan iets energie kost en een membraan altijd ietsjes later los gaat dan op erg hoege toerentallen al zou moeten.

Tune eerst die cilinder maar eens en pas wanneer dat nodig is het carter goed aan, rot inlaat maken is bijna onbegonnen werk en leverd op een slome cilnder helemaal niets op.

 
"I'd like to consider Ferrari as a scaled down version of God. " - Jeremy Clarkson

Dit topic is 1088 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved