Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - ori 80 tunen

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1005 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #11678 - ori 80 tunen
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
Dit topic is 1420 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Zoetahmeerdah [Marcel] 1-9-2003 23:00 Print reply

Posts: 5996
boostpoort is gewoon een spoelpoort..

en dat gat in die zuiger maken zorgt enkel maar voor een iets betere smering van je smallend, je gaat er absoluut niet sneller door.
 
ik haat mensen
madoux 3-9-2003 15:07 Print reply
Posts: 458
Jah mijn 80 orgi heb ik idd getuned, de veranderingen staan in mijn profiel. T was wel zo dat ik met 3 normale voetpakkingen rij en nu me onderste zuigerveer ben kwijtgeraakt. Das pas gebeurt nadat ik tijdje met 3dubbele voetpakking reed. Waarschijnlijk wat et hoog geworden toch?

Maargoed. Laatst gesport tegen swiss. met zijn 80cc orgi en 80 gianelli. beide zelfde tandwielverhouding. ikke orgi uitlaat en ik 20mm, swiss 18mm. Nougoed. die van chris was niet helemaal goed sfgesteld en mijn ehad een lekke kop op dat momnet. Maar ik trok hem eruit. Allen top van chris ligt hoger ik draai max 8,5-9k hij 11k-12k. Ik heb een keertje zijn uitlaat geleend. Dat gaat echt heeeeeel hard allen het regende en toen ik moest remmen blokkeerde het achterwiel heeel stuk gegleeden en op 30cm een auto gemist. daarna uitlaat weer netjes terug gegeven aan chris Niks voor mij.
Ik neem wel een 110 autisa
 
martinus83 3-9-2003 16:11 Print reply

Posts: 3718
ik wil ok een autis 110, je heb et over mbx ?? hoop ik, as je weet wie ze heeft inbox me!!

hmmz zie et al, mtx ot en mt mar tog as je iets ziet..

Dit bericht is ge-edit door martinus83 op 3-9-2003 18:34
 
pepijn 3-9-2003 18:37 Print reply
Posts: 1287
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: zoetahmeerdah


en dat gat in die zuiger maken zorgt enkel maar voor een iets betere smering van je smallend, je gaat er absoluut niet sneller door.


als je een gat in je zuiger maakt krijg je toch eerder mengsel in je carter omdat het dan eerder naar beneden kan door de inlaat waar normaal de zuiger zou zitten.
 
Zoetahmeerdah [Marcel] 3-9-2003 19:08 Print reply

Posts: 5996
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: pepijn

[...]


als je een gat in je zuiger maakt krijg je toch eerder mengsel in je carter omdat het dan eerder naar beneden kan door de inlaat waar normaal de zuiger zou zitten.


nee, het is al vaker gezegt als je in de search gaat kijken, en bovendien...ik heb het zelf getest met mijn mtx.
 
ik haat mensen
MB50TUNED 3-9-2003 22:00 Print reply
Posts: 1054
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: pepijn

[...]


als je een gat in je zuiger maakt krijg je toch eerder mengsel in je carter omdat het dan eerder naar beneden kan door de inlaat waar normaal de zuiger zou zitten.


Als je je blok bekijkt zal je zien dat vanuit je carter je boostpoort wordt gevoed. Hier tussen zit je membraan. Je membraan staat altijd in verbinding met je carter....
 
2 stroke, because one stroke isn\'t enough and four strokes waste two (many).
NSR RULEZZ 4-9-2003 21:58 Print reply

Posts: 4934
ff ophoog halen hoor

ik wil me originele 80 ook wel tunen maakt nu maar 8k

is er nou al een poortmap gefixt?
 
oeiii waar is mijn oude vertrouwde grijs/rode brommerforumpje ???
NSR RULEZZ 4-9-2003 22:00 Print reply

Posts: 4934
Honda 80cc
Zelf getuned na wat rondvragen bij wt mensen die vaker cilinders tunde kreeg ik steeds ee nander advies, dus toen heb ik een middenmaadje gepakt. Ben benieuwd hoe het gaat rijden uitlaatpoort is 1,5mm omhoog en beide kante n 2mm breder geworden en de inlaat port beide kanten 1,5mm breeder ongerveer en het schotje uit het inlaat kanaal gehaald.




van marne zijn profielll

spijltje uit de inlaat? is dat wel zo verstandig?
 
oeiii waar is mijn oude vertrouwde grijs/rode brommerforumpje ???
Mr Pain 4-9-2003 22:04 Print reply
Posts: 4966
spijltje zou ik wel laten zitten ja!

probeer hem gewoon eens, als ie lekker rijd zo laten en als ie dat niet doet dan nog maar 0,5mm omhoog
 
Leon de mt5 boer 4-9-2003 22:23 Print reply
Posts: 494
ik heb nu onder men mt een gia 70 pijp ligge is identiek aan 80 alleen is de tailpijp korter an aan die 70 bocht moet hier en daar eens iets aan geboge worde, mmm... appeltje eitje...

nou en het loopt wonderbaarlijk echt goed... Trekt supermooi, vette powerband op mooi toerental... echt gaaf, dus tune wacht ik effe meej,

die uitlaat is nu een gia 80 geworde in princiepe.. zal hij goed presteren onder een 125 euro of 110 autisa, malossi ??
 
ik kom uit brabant kunde gij de zien

Dit topic is 1420 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved