Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Begrens idee

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1273 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #11673 - Begrens idee
Pagina 4 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina
Dit topic is 4667 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Blorn 2-9-2003 19:40 Print reply

Posts: 13825
DTR ontsteking
 
Teunmenator 2-9-2003 22:55 Print reply

Posts: 2524
volgens de plaatselijke brommerboer kost da boven de 300 euro vonk een beetje veel van het goeie (en ik kan niet vragen of iemand dit heeft liggen want dit is geen sales)
 
Neonlampje 2-9-2003 23:07 Print reply

Posts: 14825
Hmm word een beetje moe van het door elkaar gebruiken van termen hier..

Je hebt dus een cdi, ontlading van een condensator.. heeft dus practisch elke brommer momenteel, zelfs puch en dtr.. (dus met contactpunten)

En je hebt dus cdi's met een bepaalde schakeling ervoor... met een curve dus...

Die bepaalde schakeling die ervoor zit geeft een vertraging/fase verschuiving wanneer er een bepaalde frequentie op de ingang staat...

op dat signaal (een semi-sinuso?de) kun je een laagdoorlaatfilter zetten die bij een bepaalde frequentie niet genoeg spanning levert om dat voorschakel circuit te regelen...
dit doe je dus dmv een condensator ertussen te zetten... (hoe hoger de frequentie van een condensator wanneer er over deze condensator een uitgang wordt genomen hoe lager de weerstand, dus hoe meer stroom er weg 'lekt')

Probleem is bij contactpunten dat dat een blokgolf is... probleem

Er zijn wel schematjes voor te krijgen die schakelen bij een bepaalde frequentie, dus daar kun je iets mee maken.. echter is het teveel gekut en geeft het geen goed resultaat.. je zult dus of een andere ontsteking moeten nemen, of op andere manier gaan begrenzen

 
Teunmenator 3-9-2003 15:31 Print reply

Posts: 2524
dank je dan is het duidelijk


(cdi bij mij kan denk ik alleen door een hele ontsteking van een dtr of mb (ooit gehoord) over te zetten.)
 
Urwein 3-9-2003 17:15 Print reply
Posts: 129
Ik wil ook een begrenzer op mn (schakel)brommer zetten, heeft wel CDI. Electronische begrenzer lijkt me het gemakkelijkst. Maar de brommer stottert dus heel erg met een electronische begrenzer?!

Valt dit stotteren erg op voor meneer juut?

Is het wel aan te raden of kan ik beter een andere soort van begrenzer gebruiken?!


 
Nikoz 3-9-2003 17:53 Print reply
Posts: 819
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Urwein

Ik wil ook een begrenzer op mn (schakel)brommer zetten, heeft wel CDI. Electronische begrenzer lijkt me het gemakkelijkst. Maar de brommer stottert dus heel erg met een electronische begrenzer?!

Valt dit stotteren erg op voor meneer juut?

Is het wel aan te raden of kan ik beter een andere soort van begrenzer gebruiken?!





veel gestelde vraag, zit er zelf ook mee .. het is op iedere brommer weer verschillend maar in de meeste gevallen is het duidelijk te horen als hij begrensd is. hij gaat dan sputterten bij het aantal toeren waar je hem hebt begrensd bij mijn rs is het zelfs zo erg dat er knallen soms uit komen niks aan te doen.. iig ik weet er geen oplossing voor. dus je zult het gewoon moeten proberen , wat ook helpt hem op verschillende toerentallen ff te testen dat kan ook schelen.
 
mito maaaster
Urwein 3-9-2003 18:19 Print reply
Posts: 129
Bedankt voor de tip. Ik heb wel een (klein) beetje verstand van electronica. Maar kan iemand me uitleggen hoe ik nou zelf PRECIES een (het liefst verstelbare) begrenzer kan maken?!

Misschien schemaatje?

Dit bericht is ge-edit door Urwein op 3-9-2003 18:19
 
MotoCrossIpkiss[stan] 3-9-2003 18:45 Print reply

Posts: 7744
dat diesel en of olie in je oliepomp lijkt me het besten.... iemand zou het aleen ff moeten uittesten...

als je met zo'n toeren begrenser werken gaat
gaat je ontsteking naar de klote....

spreek uit ervaring
 
hoi
SkaBla [Pim] 3-9-2003 19:20 Print reply

Posts: 4659
hmmm mijn tsx stottert helemaal niks met een (lude) begrenser...gewoon kwestie van goed afstellen...makkelijk zat
 
Dus, een auto is geen bus. Met de band? Nee, lekke fiets :D
Nikoz 3-9-2003 19:25 Print reply
Posts: 819
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: SkaBla

hmmm mijn tsx stottert helemaal niks met een (lude) begrenser...gewoon kwestie van goed afstellen...makkelijk zat


goed hoor


... maar je kan zelf niet echt makkelijk een verstelbare begrenzer bouwen ja is wel mogelijk maar je kan dan net zo goed ff testen met elco's valt een stuk minder op dan zo'n kastje (die je kan kopen)
 
mito maaaster
MotoCrossIpkiss[stan] 3-9-2003 20:01 Print reply

Posts: 7744
over dat slaolie in je oliepomp
op zich wel goed idee
maar je mengt standaart 1:50
dus je moet voor 1 liter slaolie 50 km rijden
en je hebt denk toch min 1 dl slaolie nodig om je brommer te laten verkutten...
dus dat betektent 10 km rijden..... als je die jutten ziet is het aleen maar 100 meter volgen naar de rollerbank......2 druppels slaolie dus
dus ik denk dat het redelijk weinig zin heb
of misschien moet je gewoon dat slangetje aansluiten op je benzineleidening ofzo....dat als je je olieflesje openzet dat het via je benzineleiding je carb in stroomt
dan kan het wel effect hebben
maarja das wel ff kloten

 
hoi

Dit topic is 4667 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 4 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved