Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Camino houdt soms in, op max toeren,

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 876 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #11653 - Camino houdt soms in, op max toere...
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
Dit topic is 2781 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Brikker 4-9-2003 17:50 Print reply
Posts: 15
Heb nu nog iets getest, als ik aan het rijden ben en als hij inhoudt, heb ik de choke iets opengezet, dus meer benzine geven, en loopt hij nog slechter, kan ik dan aannemen dat de benzinetoevoer goed is?
 
Brikker 7-9-2003 14:32 Print reply
Posts: 15
Per toeval bij een testrit te weten gekomen dat als ik met mijn benzinekraan dicht rij geen problemen heb, ik kan als ik om de 500m, (voor dat hij zonder benzine valt) de benzinekraan een paar seconden open, zonder problemen rijden.

Dus om de 500m geef ik de carb een beetje benzine en dan heb ik geen problemen.

Kan het nu zijn dat de vlotter een beetje te hoog komt, en teveel benzine krijgt , er komt geen benzine uit de overloop.
 
arrier 7-9-2003 16:03 Print reply
Posts: 2221
waarschijnlijk sluit je vlotterbak zichzelf niet af als hij vol zit
 
SkaBla [Pim] 7-9-2003 16:05 Print reply

Posts: 4659
je sproeier is dus gewoon te groot!!
 
Dus, een auto is geen bus. Met de band? Nee, lekke fiets :D
El Magico 9-1-2004 1:04 Print reply
Posts: 6
ik denk niet meteen aan de sproeier, sommigen moeten wel nog iets leren over camino's en dat is dat de carburator standaard al relatief groot zijn voor een .. mja snorfiets =)
(16mm, NL modellen echter 13...)

Ik had dit vroeger ook met mijn camino en het feit is dat dat bij een standaard 50cc de "ontwerpers" die spoelpoorten en uitlaatpoorten expres slecht geplaatst hebben zodanig dat zon ding geen toeren kan maken ...
Wat je dus kan doen/proberen is de inlaatpoorten wat scherper uitvijlen, spoelpoorten en vooral de uitlaatpoort die is nogal klein en slecht getimed. Maar bezin eer je begint, ik ga hier niet de ganse uitleg over schrijven, als je goed zoekt op internet vind je wel de info hoe je dit moet doen. (schiet me plots te binnen -> users.pandora.be/erella bv)
(De camino's die 60- .... ver 70 "standaard" gaan zijn er al met een snelle 50 op hoor ...)

Maar als je echt "zelf" wilt tunen
Als dat lukt kun je dan de sproeier ietsje vergroten (eventueel)

PS : een misverstand over die vlotterbak, de "overtollige" benzine speelt hij toch kwijt via een overloopje en wordt niet opgezogen,check gewoon het systeempje eens in die vlotterbak, is erg simpel, naaldje zit mss scheef of zo ... Ik heb er ook problemen mee gehad maar dat was een opgedreven ding dus werd de benzine altijd tijdig opgezogen, enkel als je hem "parkeert" niet vergeten uitzetten

My 2 cents ...

 
Knoxville 9-1-2004 9:13 Print reply

Posts: 1454
Is een topic van vorig jaar, niet zo slim om daar in te gaan replyen...
 
Honda, the dream of power ;) Nu alleen nog ff reviseren, dan is de droom weer werkelijkheid :P
de_koen 9-1-2004 16:59 Print reply

Posts: 5595
en dan nog je reinste onzin posten ook
 
Honda 5-Bak te koop

Dit topic is 2781 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved