er zijn een hoop vragen over het overzetten van een mbx op een nsr frame.
goed nu ben ik zelf bezig om alles over te zetten.
wat moet er aangepast worden:
1# de achterkant van het frame moet worden aangepast, je moet de bevestiging van het achterlicht over zetten op de nsr frame. even los slijpen en weer vast lassen op de nsr frame
2# de bevestiging van de achter kuip op het frame, daar waar bij de mbx twee gaatjes zitten met scroefdaad voor de imbus buitjes zitten niet op de nsr frame. de gaatjes zitten erwel maar geen scroefdaad, zelf tappen of doorboren en een moertje gebruiken.
3# de bevestiging van de zijkapjes.
inprincipe past het enkel de onderste bevesting zal op het frame uitgeboord moeten worden en een rubber ringentje ingezet moet worden.
(hoeft niet perse aan twee bevestigingen blijft hij ook wel hangen)
4# de bobine past niet. dit is op te lossen door twee nieuwe beugeltjes te lassen of wat ik gedaan heb met tyrepjes vast aan het frame gebonden.
5# de achterrempedaal lt iets. oplossing: gebruik de achterrem van de nsr frame.
6# ophangening onderkuip. er moet links een nieuw beugeltje gelast/gemaakt worden.
7# balhoofd.
op het frame van de nsr zit een ophangening zie weg geslepen moet worden, dit inverband met je kuip van je lamp.
stuurslot moet worden overgezet op het ballenhoofd, of laat hem vervallen.
8# er zitten twee beugeltje op het nsr frame die weg geslepen moeten worden (krom slaan helpt ook!) dit inverband met je tank.
9# staandaard is verschillend.
gebruik de standaard van een nsr of slijp de ophanging van de mbx af en las hem op de nsr frame.
zoals je ziet valt het allemaal wel mee en vrij makkelijk te doen, de achterkant is de grootste en belangrijktste verandering.
wat hier dus niet is besproken past allemaal.
p.s de achterbrug en veren zijn indentiek aan elkaar!!
hopende jullie hiermee voldoende te hebben geinformeerd!!
veel plezier met je legale honda mbx!
(eigelijk een nsr50 met een mbx uiterlijk)
|