Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Camino slaat uit op lage toeren.

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1125 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #11623 - Camino slaat uit op lage toeren.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 2758 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Brikker 30-8-2003 8:47 Print topicpost
Posts: 15
Hoi iedereen
gisteren mijn eerste brommer gekocht een Honda Camino uit de jaren '80, de brommer start goed (met choke), en rijdt goed, een 45km per uur, als ik het gas volledig loslaat slaat hij uit, juist voor hij uitslaat mag je gas geven zoveel als je wil, hij valt toch uit, de vorige eigenaar had me dit probleeem verteld, en dit had hij opgelost door de carb te reinigen, ik heb nu de carburator gereinigd, contactpunten zijn goed, denk ik, bougie is een beetje zwart vettig, maar het probleem blijft.
Op het vliegwiel staan de merktekens T en F, , maar waar moeten die overeenkomen, ik vind geen teken op het blok, en als de motor loopt, kan ik dit dan meten met een stroboscoop, en hoe.
Als ik aan een compressie meter zou gebruiken, hoeveel mag die dan minimum zijn?
Tips zijn welkom om dit euvel te verhelpen.

Btw gegroet iedereen, sorry dat ik zo met de deur in huis val, maar ik moet maandag met dat ding naar school, en ben een beetje radeloos.
 

brommercrazy 30-8-2003 10:35 Print reply

Posts: 2594
Misschien helpt het als je de stationair schroef wat verder in draait
 
Knoxville 30-8-2003 10:58 Print reply

Posts: 1454
Ik denk dat je wat een te grote sproeier erin hebt, of je kan je luchtschroef eens uitdraaien. Ik heb hetzelde al eens gehad met mijn tsx...
 
Honda, the dream of power ;) Nu alleen nog ff reviseren, dan is de droom weer werkelijkheid :P
Brikker 30-8-2003 11:18 Print reply
Posts: 15
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: brommercrazy

Misschien helpt het als je de stationair schroef wat verder in draait


Helpt niet.
 
Brikker 30-8-2003 11:25 Print reply
Posts: 15
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Knoxville

Ik denk dat je wat een te grote sproeier erin hebt, of je kan je luchtschroef eens uitdraaien. Ik heb hetzelde al eens gehad met mijn tsx...


Luchtschroef heb ik al een paar standen geprobeerd, hoeveel slagen zou die normaal moeten uitgedraaid zijn

Ik heb nu pas nieuwe bougie en contactpunten gestoken, nu wil die niet meer starten, open heb ik 0,26mm tussen deze, als ik wil starten heb ik een goede vonk, maar als ik er snel op fiets, dus de motor flink laat ronddraaien, stopt hij bij een bepaald toerental met vonken
 
Brikker 30-8-2003 14:09 Print reply
Posts: 15
We zijn al weer een stap verder , en toch niet , ik sta weer even ver als gisteren, starten, rijden 45km/u, maar stationair draaien lukt niet.
 
mikey 30-8-2003 14:54 Print reply
Posts: 2392
zuigt ie erges valse lucht? ik had dit ook, reed verder goed maar viel uit stationair, dop van carb was niet goed dichtgebraaid
 
* Mental Militia * SuPeRmOtArD's Rule * fairings are for homosexuals *
AR50 30-8-2003 14:57 Print reply
Posts: 307
weet niet hoeveel mm de contactpunten moeten hebben maar ik d8 altijd 0,45 dat zou je es na kunnen kijken en kijk ook ff of ie geen valse lucht heeft of dat de zuigerveren gaar zijn heb je ook al nieuwe benziene getankt ??? wil ook wel us helpen als de brommer lang heeft gestaan want je weet niet hoe vaak de vorige eigenaar heeft getanket je kan ook ff je vlotter bak leeg halen en alle bezingsel er uit halen
 
Suzuki the 1 weel driving adventure ;)
El Magico 9-1-2004 0:53 Print reply
Posts: 6
als je er mee loopt en vonken slaan af -> vreemd hoor, dan zou ik bobijn eens nakijken, is ie ooit opgedreven geweest ?

voor de rest zou ik eens goed kijken naar de sproeier. contactpunten liggen tussen 0,2 - 0,3 of zo ? ben ik niet zeker, kan mss ietsje wijder zijn. maar ik zou daar vanblijven tot het laatste ...

kijk ook of de chokeklep goed afsluit, je membraamklepjes nog goed zijn. als je stilvalt ... kijk na je bougie, is ie "nat" ? (benzine) dan scheelt er toch wat met je ontsteking.
 
Punk [Dave] 9-1-2004 1:00 Print reply

Posts: 7003
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: El Magico

als je er mee loopt en vonken slaan af -> vreemd hoor, dan zou ik bobijn eens nakijken, is ie ooit opgedreven geweest ?

voor de rest zou ik eens goed kijken naar de sproeier. contactpunten liggen tussen 0,2 - 0,3 of zo ? ben ik niet zeker, kan mss ietsje wijder zijn. maar ik zou daar vanblijven tot het laatste ...

kijk ook of de chokeklep goed afsluit, je membraamklepjes nog goed zijn. als je stilvalt ... kijk na je bougie, is ie "nat" ? (benzine) dan scheelt er toch wat met je ontsteking.


ok ik zie dat je nieuw ben.. dit is een topic van vorig jaar.. hoef je nie te replien hoor
 

Dit topic is 2758 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved