Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - V(r)aag...

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1061 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #11616 - V(r)aag...
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 753 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

MWvdK 29-8-2003 20:26 Print topicpost

Posts: 2247
OK, ik heb dus 2 tomossen... 1 opgevoerde en 1 bijna opriginele. Die ori heeft al een tijdje dat ie soms helemaal niet wil starten, ik weet echt niet wat het is, heb nwe bougie erin gedaan enzo, en soms start ie in een x maar soms dan kan ik wel 15min. staan te kloten voordat ik em aan heb. Als ik dan kick dan maakt ie op het laatst een 'verbranding' (of htf je dat ook zegt), en als ik er dan mee ga lopen, als ik zo'n klein teken van leven geeft, dan doet ie het na een tijdje. Als ik rij dan is er eigenlijks niks mis... Mijn opgevoerde tomos doet nu hetzelfde, is dit een echt tomos probleem ofzo? En weet iemand wat het kan zijn??

Verder heb ik dit topic geplaatst, maar daar kwam haast geen reactie op dus zet ik men vraag hier maar ff bij:

Ik heb mijn tomos dus een beetje opgevoerd (70cc, 20mm met homemade sp-stuk), en ik zit nu te denken aan een snelle tandwielset van de 2de versnelling. Ik heb 50cc.nl al gemaild, en zij zeiden dus dat de verhoudingen anders zijn dan de ori tw set. Maar ik schat ze niet zo hoog in daarzo (en zoals zij het brachten kan ik het ook wel met de 'normale' tandwielen doen..), dus heeft iemand''ervaring' met zo'n tandwielset?

Edit: Verder lijkt het me wel leuk om eens fluitpoorten te maken, heeft iemand hier tips voor? Zat zelf te denken aan een klein boortje en dan een klein gat, en verder de gewenste vorm met de dremel maken.. Maar welke vorm is het beste, hoeveel afstand van de (echte) uitlaatpoort en spoelpoorten??

Edit2: Is er een manier om je benzine te 'behouden' bij het verwisselen van een ext. sproeier van een 20mm Mikuni?

Dit bericht is ge-edit door MWvdK op 29-8-2003 20:33

Dit bericht is ge-edit door MWvdK op 29-8-2003 21:13
 

SIWWN 29-8-2003 22:22 Print reply
Posts: 7079
Sproeier eruitdraaien en gauw een bakkie eronder alhoewel je bij een Tomos zeer weinig ruimte heb rondom de carb

En die tandwielen zou ik alleen kopen als ze sterker zijn dan originele tandwielen..

(Zijn er bij jou nog geen tandjes afgebroken?)
Bij mij wel, zelfs met een originele tomos (A35B)
en de voering van de koppeling was zo ver versleten dat ie de bak gelijk al akte waardoor je hem moest aandouwen en zorgen dat je boven de 10 km/h moest rijden anders sloeg ie af, begon ook gelijk in de 2e versnelling.. Das wel een zwakke punt van Tomos volgens mij...

En dat slechte starten komt misschien doordat ie misschien valse lucht zuigt of maybe water in de carburateur...

(Probeer eens om een keer eerst effe de sroeier(houder) los te draaien zodat alle benzine wegloopt uit de vlotterbak en daarna proberen te starten of op de choke proberen
 
MWvdK 30-8-2003 9:06 Print reply

Posts: 2247
Beide al geprobeerd, met choke enzo.. Ik heb btw een zelfgemaakt spruitstuk, dat naast de tomos komt, en daar een 20 mikuni van honda erop.. Die tandwielen, het schijnt dat je dan een langere versnelling hebt, die langer doortrekt oid (ben net bij de 3de fietsenmaker geweest, en hij wist het wel..) Mijn koppelingsding was ook versleten, zit al een andere in

Nog ff van dat starten, als hij loopt dan is het gewoon goed, no problem (tooms loopt btw 85 digi), drom snap ik het ook niet... heb alles al geprobeerd...
 
MWvdK 31-8-2003 17:47 Print reply

Posts: 2247
OK ik kan die tw set dus krijgen bij F. Gootjes (waar die zit week niet, is een vage groothandel oid) heeft iemand ervaring met dit 'bedrijf'?
 

Dit topic is 753 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved