Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - gasschuif of gasklep??

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 984 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #11599 - gasschuif of gasklep??
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 596 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Perdelul 28-8-2003 22:50 Print topicpost
Posts: 457
Ik vroeg me eens af wat er beter zou zijn een gasschuif of een gasklep???
 

Erik_N 28-8-2003 22:52 Print reply

Posts: 5360
Denk otwee takt gewoon gasschuif, anders hadden ze het niet allemaal...

Op 4t zie je volgens mij vaak(er) een gasklep.

Maja, een van detechneuten onder ons zal het wel kunne uitleggen.
 
Minderjarig? Minderjarig!? Als je 29 Februari geboren bent dan ben je minder jarig, maarvoorderest zijn we allemaal even vaak jarig ja!
Blorn 28-8-2003 22:55 Print reply

Posts: 13825
Klep? Je bedoeld een smoorklep? Dan zou ik liever een gasschuif hebben, veroorzaakt veel minder wervelingen.
 
Martijn 29-8-2003 1:05 Print reply
Posts: 10000
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Blorn

Klep? Je bedoeld een smoorklep? Dan zou ik liever een gasschuif hebben, veroorzaakt veel minder wervelingen.


alleen een smoorklep kan niet....de types die een smoorklep hebben hebben OOK een gasschuif..

type constant vacuum...de smoorklep bepaalt de gasdoorstroom, en daarme tevens de onderdruk in de venturi, waarmee de gasschuif weer bediend wordt..

de gasschuif reageert dus op de onderdruk in de carb...en regelt dan het mengsel...

aangezien je dan toch een gasschuif hebt kun je beter alleen een gasschuif hebben....in theorie zit die smoorklep toch alleen maar in de weg...

gasschuif is gewoon simpeler, en makkelijker te maken, gaat minder vlot kapot (lek vacuumrubber is niet leuk)...je hebt ze ook in semiuitvoering (klaas had er zoeen)

gaat de gasschuif eerst een stukje mechanisch open en wordt het later overgenomen door het vacuum...


in principe wordt bij alle carbs (behalve auto 'valstroom' carbs) het gas geregeld door de gasschuif. volgens lude lopen CV carbs alleen wat lekkerder oid ....omdat het mengsel niet geregeld wordt adh van de stand van de gashendel, maar door de onderdruk, die dus weer met het toerental te maken heeft...

btw..op 2takt heb ik nog nooit een smoorklep gezien.
 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***
martinus83 29-8-2003 1:10 Print reply

Posts: 3718
jo bingo, drie modjes op ene rij..
 
Steve_ZHC 29-8-2003 1:18 Print reply

Posts: 2716
Jammer, maar het zijn er 2 en 1 nieuwposter
 
Luc 29-8-2003 8:37 Print reply

Posts: 3590
Op mijn blok van een CB900F zit volges mij een carb met gasschuif, en daarachter nog een rond klepje, dies voor de luchttoevoer volges mij..
dus et kan cker allebei

(op men andere 750 blok zit pcies etzelfde)
 

Dit topic is 596 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved