Een 50 kop heeft een ongunstige verbrandingskamer vorm op een 70 cc, door erg kleine opp tussen zuiger en kop heb je sneller last van detonatie (pakking verbeterd dat niet echt en haalt het voordeel al snel weer weg).
maar het is sterkt afhankelijk van het merk
"I'd like to consider Ferrari as a scaled down version of God. " - Jeremy Clarkson
nouw als je een gewone kop had wil het nog wel twee voetpakkingen en het is klaar. maar een hoge druk kop wil echt niet dan is die verbrandingsruimte zo klein en ik ben dan bang dat hij niet eens aanwil
nouw als je een gewone kop had wil het nog wel twee voetpakkingen en het is klaar. maar een hoge druk kop wil echt niet dan is die verbrandingsruimte zo klein en ik ben dan bang dat hij niet eens aanwil
Met 2 voetpakkingen word de timing heel anders spoelers komen hoger te liggen enz.
Het lijkt mij dat ze daar wel over nagedacht hebben toen ze de cilinders maakte. Als het beter zou zijn hadden ze mss wel een dikkere voetpakking erbij gegeven.