MWvdK |
28-8-2003 17:03 |
Posts: 2247 |
Ik zou geen HD kop kopen, maar gewoon je ori kop af laten draaien, en compr. kamer laten bewerken.. Een 50 of 70 kop heeft als grootste verschil dat de doorsnee groter is..
|
|
|
|
Blukaap |
28-8-2003 17:09 |
Posts: 10006 |
HD kop kun je niet maken van een een ori kop (en als het wel kan, dan zal er een compleet nieuwe verbrandingskamer ingedraaid moeten worden).
En over het algemeen scheelt een HD kop vrij behoorlijk in top en optrekken.
En gewoon een 50 kop pakken voor een 50cc.
Voor een 70cc alleen de 50 kop pakken als je zuiger een vlakke rand heeft (eurokit heeft dat meen ik).
|
|
Bastila is lief |
|
master of disaster_rs50 |
28-8-2003 17:14 |
Posts: 1839 |
maar een orgineeele kop, die trekt in lager toeren gebied toch minder dan orgi.?
alleen in hoog toeren zorgt de hd voor een extreem optrekken?
|
|
lalalalalala i can't hear you |
|
Pingu |
28-8-2003 17:33 |
Posts: 1842 |
Onderin heb je net veel meer power, bovenin valt het wel mee.
|
|
2fast 2stroke mbx80 tuned |
|
Honda_boy |
28-8-2003 22:07 |
Posts: 555 |
Wat zijn de nadelen van een HD kop?
Verbruikt het ook meer? of merk je er niks van?
Dus wie hakt de knoop door???
Een HD 50cc kop kopen?? of originele afvlakken???
|
|
Honda rulezzz !!! |
|
Pingu |
29-8-2003 10:54 |
Posts: 1842 |
Verbruik is niet meer. Ik weet niet hoe een hd-kop, die je kunt kopen eruit ziet, maar het beste lijkt mij om een squishband in je std kop te laten draaien, want niet elke zuiger heeft dezelfde bolling.
|
|
2fast 2stroke mbx80 tuned |
|
Honda_boy |
29-8-2003 12:21 |
Posts: 555 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Pingu
Verbruik is niet meer. Ik weet niet hoe een hd-kop, die je kunt kopen eruit ziet, maar het beste lijkt mij om een squishband in je std kop te laten draaien, want niet elke zuiger heeft dezelfde bolling.
squishband? Waar kan ik dat dan laten doen?
Gewoon 2mm afvlakken met schuurpapier, gaat dat dan niet?
|
|
Honda rulezzz !!! |
|
marcel |
29-8-2003 12:42 |
Posts: 1533 |
zou ik niet doen.
bij ons kan je gewoon je hele zooitje afgeven en dan draaien ze je kop uit totdat je een compressie hebt van 15:1. dat lijkt me toch wel genoeg. en dat alles kost hier 25 euro. kweet niet of dat veel is maar toch minder dan een nieuwe kop toch?
kortom wil je het in ??n keer goed doen dan laat je hem uitdraaien.
|
|
|
|
Honda_boy |
29-8-2003 12:46 |
Posts: 555 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: marcel
zou ik niet doen.
bij ons kan je gewoon je hele zooitje afgeven en dan draaien ze je kop uit totdat je een compressie hebt van 15:1. dat lijkt me toch wel genoeg. en dat alles kost hier 25 euro. kweet niet of dat veel is maar toch minder dan een nieuwe kop toch?
kortom wil je het in ??n keer goed doen dan laat je hem uitdraaien.
Ik dacht dat een HD kop ook 25 euro kostte???
Of hoeveel kost dat dan??
|
|
Honda rulezzz !!! |
|
Honda_boy |
29-8-2003 12:50 |
Posts: 555 |
|
|
Honda rulezzz !!! |
|
Pingu |
29-8-2003 13:21 |
Posts: 1842 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Honda_boy
[...]
squishband? Waar kan ik dat dan laten doen?
Gewoon 2mm afvlakken met schuurpapier, gaat dat dan niet?
2mm vlakken met schuurpapier..?? gaat erg moeilijk worden, en hij gaat wss tikken, want 2 is nogal veel. Je moet gewoon ff je zuiger eruit halen, en dan in de cilinderkop, aan de buitenkant, een deel met precies dezelfde bolling laten draaien (ong. op 50% van de boring oid). De rest laat je standaard (rond bougiegat dus). Verder nog een beetje laten vlakken, maar niet al te veel, .5mm ofzo. Dan ff met voetpakkingen gaan kijken hoe groot je squish is, die moet je op ong. .7/.8mm zetten.
En dan.. heb je een mooie cilinderkop
|
|
2fast 2stroke mbx80 tuned |
|
MWvdK |
29-8-2003 13:55 |
Posts: 2247 |
Squish is ruimte tussen zijkant v top zuiger en de cilinder kop..
|
|
|
|
JIMMY |
29-8-2003 13:56 |
Posts: 2765 |
kun je meten door een stukje tin door je bougiegat te doen, en dan ff flink kicken, haal je het tin eruit en dat meet je op
|
|
|
|
Steve_ZHC |
29-8-2003 14:07 |
Posts: 2716 |
Pas op dat je de bougie ensow niet aanraakt, dan krijg je een beste klap op je hand
Een HD kop zorgt geloof ik voor een betere verbranding.
In principe zou je verbruik dus niet veranderen, of heeel misschien wat omlaag gaan
Kameraad van me kocht een poos geleden ook een HD-kop op de sloop, ding liep meteen een st?k beter!
Trekt en rijdt harder, loopt lekkerder door z'n toeren...
Je hoeft je brom niet opnieuw af te stellen ofsow hoor
EDIT:
Maarre, hij heeft dezelfde uitlaat als jij hebt, Luhao 50.
Goeie pijpjes, best wel snel (sneller als Tecno's iig) en laten snel trekken ook wel toe
Dit bericht is ge-edit door RS80_Racer op 29-8-2003 14:09
|
|
|
|
SIWWN |
29-8-2003 14:10 |
Posts: 7079 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Big-Jay
kun je meten door een stukje tin door je bougiegat te doen, en dan ff flink kicken, haal je het tin eruit en dat meet je op
Hoor je dat met warme motor te meten of maakt dat niet uit?
|
|
|
|