Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Yamaha DTR

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1076 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #11586 - Yamaha DTR
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 823 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Killed-1 28-8-2003 12:12 Print topicpost

Posts: 498
Ik heb een tijdje terug een yamaha dtr (of dat moest het voorstellen) gekocht maar er ontbraken nog al wat dingen en er zat spul op wat er orgineel niet op hoorde. Nou ben ik benieuwd of iemand weet waar je een beschrijving van zo'n yamah dtr kan vinden.

Hij rijdt nou wel maar met zo'n 60 kilometer per uur, en volgens mij kan zo'n ding toch wel harder of niet? Er zit nu 50 cc snel op maar echt snel lopen doet ie niet, en hij trekt ook niet echt snel op, dus het zou erg welkom zijn als iemand tips had, bij voorbaat dank
 

User 927 28-8-2003 20:33 Print reply

Posts: 6405
Ehm dus... Wat vraag je nou precies dan? Dat we die brommer beschrijven?

Nou hij heeft 2 wielen, een zadel, een stuur, een blokje....

En dattie 60 loopt... kan aan zoveel dingen liggen... Ik word niet veel wijzer uit je post iig
 
Joscross 28-8-2003 20:35 Print reply

Posts: 12501
volgens mij wilt ie em harder laten lopen
 
Killed-1 28-8-2003 22:29 Print reply

Posts: 498
dat bedoel ik niet, ik bedoel dat ik een beschrijving wil van een yamaha DTR, want er zitten heel veel onderdelen op die er niet op horen te zitten (tenminste dat denk ik ) Dus ik zou het fijn vinden als iemand ff een link kon geven van een site waar een beschrijving van een yamaha dtr op staat wist.
 
Crosser [Corn 28-8-2003 22:31 Print reply
Posts: 603
Moet je ven posten wat precies je setup is,zoals maat carb,merk cilinder,welke uitlaat,tandwielverhouding enz,als je dat even post kunnen we je wel zeggen wat er bijv, groter moet om hem harder te laten lopen.
 
Blijhoofd 28-8-2003 22:34 Print reply

Posts: 7378
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Crosser

Moet je ven posten wat precies je setup is,zoals maat carb,merk cilinder,welke uitlaat,tandwielverhouding enz,als je dat even post kunnen we je wel zeggen wat er bijv, groter moet om hem harder te laten lopen.


hij zoekt gewoon foto's-werkplaats handboek
 
!!!!!Suzuki ride the winds of change!!!!!!!! http://www.brommerforum.nl/showtopic/33235
aikekoelemeijer 28-8-2003 22:52 Print reply
Posts: 103
Hier is een foto, stond op marktplaats.



In iedergeval schijfrem voor en watergekoelde cilinder.
 
RAG hier, RAG daar, LOL alles naar de klote :D
Crosser [Corn 28-8-2003 22:52 Print reply
Posts: 603
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: blijhoofd

[...]


hij zoekt gewoon foto's-werkplaats handboek


Jah daar ben ik ondertussen ook achter.

Maare er was hier pas iemand opt forum die was bezig het boek zelf sleutelen yamaha dtr,enz. in te scanneen en dan hier op ut forum te zetten,maar dat is al best een tijdje geleden dus ik denk dat we dat wel kunnen vergeten.
 
de_koen 28-8-2003 22:53 Print reply

Posts: 5595
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: aikekoelemeijer

Hier is een foto, stond op marktplaats.

afbeelding

In iedergeval schijfrem voor en watergekoelde cilinder.


dat is volgens mij geen 50cc...
gok op 80 dan
 
Honda 5-Bak te koop
aikekoelemeijer 28-8-2003 22:58 Print reply
Posts: 103
De 50cc heeft wel een schijfrem voor, ik heb zo'n ding al een keer in het echt gezien, hij was alleen geimporteerd uit duitsland, maar dat was wel een 50cc, die had ook water koelening trouwens.
 
RAG hier, RAG daar, LOL alles naar de klote :D
Crosser [Corn 28-8-2003 23:12 Print reply
Posts: 603
Ik heb hier een boek uit de bieb daarover,maar dat zou dus gaan over de FS1,FS 1DX,DT 50M,DT 50 MX,TY 50,RD 50M,RD 50MX.
maar dus niet van dtr,maar volgens verschillende mensen is het motorblok grotendfeels hetzelfde en dat staat hier ook,er staat namelijk altijd "het motorblok van de dt/rd serie,dus ze zullen niet zoveel verschillen anders zouden ze het wel apart behandelen,maare ik zal wel ff de motorische gegevens posten:

Technische gegevens:

Motorblok DT,RD-serie

Motortype: ??ncilinder tweetakt met rijwindkoeling
Smeersysteem: Mengsmering bezine/olie
Cilinderplaatsing: Schuin naar voren
Boring x slag: 39,7 x 40
Starter: Kickstarter
Ontsteking: Vliegwielmagneet
Karburateur: Y12P/TEIKEI
Luchtfilter: In olie gedrenkt schuimelement

Transmissie

Koppeling: Natte platenkoppeling
Aantal gevoerde platen: 2
Aantal stalen platen: 1
Primaire overbrenging: Tandwiel
Primaire overbrengingsverhouding: 3,579 (68/19)
Versnellingsbak: 4 versnellingen in constante aangrijping
Secundaire aandrijving: Ketting


Ik weet niet of je er iets aan hebt,maar meer heb ik er niet van.

 
de_koen 28-8-2003 23:15 Print reply

Posts: 5595
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: aikekoelemeijer

De 50cc heeft wel een schijfrem voor, ik heb zo'n ding al een keer in het echt gezien, hij was alleen geimporteerd uit duitsland, maar dat was wel een 50cc, die had ook water koelening trouwens.


bij een 50cc zit de uitlaat rechts...
bij die van de foto links

kwa uitzicht zullen ze niet veel verschillen , maar ik denk wel dat velgen wat breder zullen zijn, voorvork wat dikker ed...

Dit bericht is ge-edit door de_koen op 28-8-2003 23:45
 
Honda 5-Bak te koop

Dit topic is 823 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved