Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Elektronica Forum - Hoe toeter aansluiten?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 767 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Elektronica Forum - Topic #11558 - Hoe toeter aansluiten?
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 6502 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

bart de scootergek 31-8-2003 13:01 Print reply

Posts: 8916
heb net lichtschakelaar open geschroeft en ff bekeken. uit de toeterschakelaar ko0men 3 drarden, 2 groene en 1 zwarte. 1 van de groene maakt gelijk aarde met het stuur. de andere 2 draden komen achter je koplamp uit. die groene draad splits zich op en 2 andere groene draden en de zwarte bungelt er los bij. heb net ff met lamje geprobeert, en op de zwarte en de groene draad aangesloten( ook nog op andere groene draad gedaan) maar hij deed helamaal niks. moet hij alleen contact hebben of moet hij ook aanstaan?
 
Honda RC-33
bart de scootergek 1-9-2003 20:22 Print reply

Posts: 8916
ik heb net me toeter aansloten en ik wou hem testen door ghem direct aan de accu aan te sluiten. deed het ff en een uurtje later probeerde ik het nog een keer maar toen deed hij niks, zekering accu doorgebrand. toen ff nieuwe zekering erin en ff geprobeers met een lampje en als je + en - omdraait springt de zekering eruit. hoe herken ik op de toeter waar plus en waar min moet. heeft iemand ervaring met de toeter en meot de toeter aarde maken om het te doen
 
Honda RC-33
Punk [Dave] 1-9-2003 20:26 Print reply

Posts: 7003
k ga er een McDonalds Toetuhhr opsette :P
 
bart de scootergek 1-9-2003 22:48 Print reply

Posts: 8916
dankje voor je behulpzame reactie
 
Honda RC-33
Hier_ben_ik - Administrator 1-9-2003 23:05 Print reply

Posts: 8499
fijn dat iedereen weer ontopic gaat vanaf NU

dank
 
Members zijn vervelend :-|
bouke 2-9-2003 15:15 Print reply
Posts: 236
ik ben ook bezig met een toeter op mb te zetten, maar zodra ik de draadjes aansluit op de toeter(zwart en groen) dan begint dat ding te toeteren en dan gaat dat stomme ding pas weer uit als ik of de draadjes lostrek of het contact omdraai. wie weet wat er ik fout doe, of wat er anders aan de hand is?
 
www.25kw.net , de site voor beginnende motorrijders
Ralf 2-9-2003 15:17 Print reply

Posts: 9073
Dan zet je er een schakelaar tussen?
 
Cebess 2-9-2003 19:59 Print reply

Posts: 1203
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: bouke

ik ben ook bezig met een toeter op mb te zetten, maar zodra ik de draadjes aansluit op de toeter(zwart en groen) dan begint dat ding te toeteren en dan gaat dat stomme ding pas weer uit als ik of de draadjes lostrek of het contact omdraai. wie weet wat er ik fout doe, of wat er anders aan de hand is?


Simpel: de zwarte draad (let op kunnen er soms 2 zijn) die vanaf het contactslot komt is continu 12V en de groene draad is massa. Ik zal mij nu nog een keer herhalen: de zwarte vanaf het contact zegmaar op 1 kant van de toeter en op de andere kant moet de draad die vanaf de schakelaar op het stuur komt. Heel vaak is deze draad ook zwart. (lekker dus) En groen heb je absoluut 100% zeker weten niet nodig.
 
>>>> http://www.apriliaforum.nl <<<<
Martijn 2-9-2003 21:07 Print reply
Posts: 10000
hmmz hebr niet alles gelezen..maar vandaag voor 30 euro aan shit gekocht...alsmede accu, nieuwe lichtweerstand (ouwe rookte ) en lampies...en toeter....

dus...alles aangesloten enzo...voorlicht deed het, achterlicht nu ook, en toeter doet het ook...

dus ik net ff proefritje maken...zonder helm door het dorp (dom, maar ding rijdt toch sloom, is geen reden om geen helm op te doen, maja..was te lui)...zie ik zon 100 meter verderop een politieauto....woei...eng...weet het dorp op mn duim en auto's maken me nix, die brommer is goed (mits ie niet gestolen is en mn aband is kaal)....dus ik draai snel om, en rij naar een steegie...kon niet verder want dan zouden ze me zeker zien....gingen ze beetje door die wijk zoeken enzo...reden ze verder richting prov. weg (Dus naar mijn huis ) ik snel (naja...met 40) naar huis geracet...en snel helm op gedaan en jas aangedaan en weer gaan rijden....zaten ze nog te zoeken ...ik beetje in het zicht rijden enzo....hopen dat ze achter me aan kwamen enzo....echt grappig..en opeens waren ze weg :(

maja...ik zet thuis mn contact uit...hmmzz...blijft doorlopen....en hard ....ik ....choken...viel ie uit..ik geprobeerd te starten zonder contact...deed nix....met contact aan wel...hmmmz..nix mis mee dus....zal wel gare bougie zijn oid
(ding rijdt ook 5kmph slomer opeens maja)...

da wast.
 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***
Hier_ben_ik - Administrator 2-9-2003 22:26 Print reply

Posts: 8499
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Cebess

[...]


Simpel: de zwarte draad (let op kunnen er soms 2 zijn) die vanaf het contactslot komt is continu 12V en de groene draad is massa. Ik zal mij nu nog een keer herhalen: de zwarte vanaf het contact zegmaar op 1 kant van de toeter en op de andere kant moet de draad die vanaf de schakelaar op het stuur komt. Heel vaak is deze draad ook zwart. (lekker dus) En groen heb je absoluut 100% zeker weten niet nodig.


ik adviseer je om niet al te eigenwijs te zijn.. je hebt (indirect) wel gelijk maar toch.. je kunt het makkelijk via zwart/groen doen.


 
Members zijn vervelend :-|
Cebess 2-9-2003 23:22 Print reply

Posts: 1203
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Hier_ben_ik

[...]


ik adviseer je om niet al te eigenwijs te zijn.. je hebt (indirect) wel gelijk maar toch.. je kunt het makkelijk via zwart/groen doen.




Ik volg het effe niet. Via zwart en groen? Leg eens uit?

Dit bericht is ge-edit door Cebess op 2-9-2003 23:22
 
>>>> http://www.apriliaforum.nl <<<<
Hier_ben_ik - Administrator 3-9-2003 0:00 Print reply

Posts: 8499
nou.. je hebt voor de toeter massa en fase nodig... de massa is groen en de fase komt van je accu of iig van de rode (na contactslot zwarte) draad af..

als je gewoon de zwarte draad aftapt, die naar je toethurschakelaar laat gaan, daarna je toeter zet en de massa aan de andere kant op je toeter aansluit werkt het ook perfect..

er zijn nl nogal wat schakeldingen waarbij gekloot is met de toeterschakelaar bij mb/t/x/nsrretjes..
 
Members zijn vervelend :-|
Cebess 3-9-2003 1:20 Print reply

Posts: 1203
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Hier_ben_ik

nou.. je hebt voor de toeter massa en fase nodig... de massa is groen en de fase komt van je accu of iig van de rode (na contactslot zwarte) draad af..

als je gewoon de zwarte draad aftapt, die naar je toethurschakelaar laat gaan, daarna je toeter zet en de massa aan de andere kant op je toeter aansluit werkt het ook perfect..

er zijn nl nogal wat schakeldingen waarbij gekloot is met de toeterschakelaar bij mb/t/x/nsrretjes..


Ja oke ik snap wat je bedoelt. Standaard is het wel zo dat de massa geschakeld is bij een toeter via de schakelaar. Maargoed kan beide natuurlijk.
 
>>>> http://www.apriliaforum.nl <<<<
Martijn 5-9-2003 13:03 Print reply
Posts: 10000
crap...reed vanochtend naar school...met licht uit...kijk achter mn cockpit....crap...rook....is die lichtweerstand weer doorgeburnd...zet licht aan om ff te kijken of ie et nog doet....hmmz...licht brand door....zekering van accu ook doorgebrand..

vraag:

hoe de fuck kan dit..ding is 2 dagen oud ofzo ...net al een nieuwe gehaald maar die fikt dus weer doro over een paar dagen...

aansluiting is vast goed (hmmz..mss massa wat verbeteren )

moet er een diode/weerstand ofzo tussen?? als extra...

en als ik mn licht altijd aanhoudt...hoe erg wordt de weerstand dan belast?

volgens zundapp_gts is het geen lichtweerstand, maar een 30 watt verbruiker die zorgt dat als het licht uit is dat dan de accu niet overloaded raakt door teveel volt...

maar dat verklaart dus niet dat mn licht opeens zupahfel brandt als die lichtweerstand naar poep is.
 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***
Blukaap 5-9-2003 13:21 Print reply

Posts: 10008
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Martijn
volgens zundapp_gts is het geen lichtweerstand, maar een 30 watt verbruiker die zorgt dat als het licht uit is dat dan de accu niet overloaded raakt door teveel volt...

maar dat verklaart dus niet dat mn licht opeens zupahfel brandt als die lichtweerstand naar poep is.


Dat 1e klopt dus wel zo'n beetje.
Dat 2e zou wel eens kunnen komen door die kapotte zekering.
 
Bastila is lief

Dit topic is 6502 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved