Martijn |
27-8-2003 0:15 |
Posts: 10000 |
waarom andere krukas?? wor je niet sneller van oid...en is vaak ook minder stevig dan de ori...
verder weet ik niets van die cils enzo..maar ik zou 70cc nemen...waarom 50 nemen?
|
|
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 *** |
|
iemand0 |
27-8-2003 0:56 |
Posts: 6 |
uhm oke ik wil eff jullie mening horen het volgende
ik wil graag een 70cc die lang meegaat.
met een leuke uitlaat en krukas en een bijpassende carberateur wat zouden jullie dan pakken en dat ie dan leuk optrekt de top boeit niet zo als het amar niet heel hard gaat
Edit: ik kwam dit net tegen op scootparts is dit slijtvast?
HR4000341 Cilinder Hebo.
D=47mm, 70cc, gietijzer, LC.
Met alu. kop.
Past op: Aprilia RS50, Rieju RX, Motor Hispania.
en nou had ik eff op de site van hebo gekeken en daar zag ik dat deze cilinder 10800 toeren maakt. hoeveel km/h zal deze dan lopen met een hebo uitlaat? en een 19mm
Dit bericht is ge-edit door iemand0 op 27-8-2003 2:37
Dit bericht is ge-edit door iemand0 op 27-8-2003 2:47
|
|
|
|
Oscar O. - [HRC Nijmegen] |
27-8-2003 1:20 |
Posts: 7007 |
die krukas is juist wel slim hoor want doppler of hebo zijn allebei beter dan de std. minarelli krukas, iig op de scooters wel
|
|
nobody fuck with us!! |
|
racemichel |
27-8-2003 8:38 |
Posts: 48 |
Ik zou geen gietijzer aanraden, neem dan de manston replica of een airsal
rijd je veeel kilometers neem dan een gilardoni
Die krukas is goed trouwens (beter dan orgineel)
neem dan een 19 of 21 mm carb, meestal kom je ongeveer 1 op 20 of wat minder te rijden
als je bijv de manston neemt, moet je een hoogtoerige uitlaat nemen, beste een dpr
bij gilardoni werkt een levovinci titanium wel goed
|
|
|
|
Mt-5[Maarten] |
27-8-2003 8:48 |
Posts: 2941 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Oscar O. - [HRC Nijmegen]
die krukas is juist wel slim hoor want doppler of hebo zijn allebei beter dan de std. minarelli krukas, iig op de scooters wel
Wat zeg jij daar... "iig op de scooters wel"
AAAAH Oscar.. niet zo vloeken joh !
Edit : ff op topic ingaan
Zou idd wel een race krukas nemen, die zijn wel sneller jah... en die hebo, blaast ook wel ! denk dat je met 14-45 rond de 90 digitaal gaat lopen...
Dit bericht is ge-edit door Mt-5 op 27-8-2003 8:49
|
|
Loud pipes save lifes - Suzuki straatpiraat ... |
|
racemichel |
27-8-2003 10:14 |
Posts: 48 |
15/52 is wel goeie vertanding voor lichte 70cc setup , ga je bij 11k rpm ongeveer 110/115 echt
zwaardere 70cc setup kun je beter 13/42 of 14/42 nemen dan zit je al snel tegen 125/130 echt aan bij 11/12k rpm
je kunt ook natuurlijk ook iets van 14/46 nemen , maar ik ga hier uit van 42 achter omdat ik dan de snelheid weet (uit ervaring)
ps vergeet niet je koppeling aan te passen bij 70cc , extra plaat/sterkere veertjes
|
|
|
|
bart de scootergek |
27-8-2003 10:29 |
Posts: 8916 |
dus als jij een kleiner voortandwiel neemt ga je harder, daar klopt iets niet. het achtertandwiel word wel kleiner maar dat boeit toch niet zoveel?
|
|
Honda RC-33 |
|
riejuracer |
27-8-2003 10:29 |
Posts: 353 |
pak een giladoni + yasuni ofzo + 21mm carb. je kan wel een std as houden maar beter dat je een doppler pakt is een echt mooi krukas kan tot 14,000 toeren.
|
|
pro race vlamt. |
|
racemichel |
27-8-2003 10:36 |
Posts: 48 |
achtertandwiel maakt idd veel uit, ik rij op moment met 13/42 bij 12k rpm rij ik dik 120+
ik ben geklokt op 133 ofzo (14 voor), maarja dat gelooft nooit iemand
als je een yasuni wilt moet je oud model nemen, moet je ophangplaatje maken.
de leovinci past er zo onder, en die heeft trouwens een wrede demper!, niet zo'n kneuzig dun ding.
Heeft meer iets weg van een 125cc demper
Dit bericht is ge-edit door racemichel op 27-8-2003 10:39
Dit bericht is ge-edit door racemichel op 27-8-2003 10:42
|
|
|
|
solidsjakie |
27-8-2003 10:38 |
Posts: 2291 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: racemichel
15/52 is wel goeie vertanding voor lichte 70cc setup , ga je bij 11k rpm ongeveer 110/115 echt
zwaardere 70cc setup kun je beter 13/42 of 14/42 nemen dan zit je al snel tegen 125/130 echt aan bij 11/12k rpm
je kunt ook natuurlijk ook iets van 14/46 nemen , maar ik ga hier uit van 42 achter omdat ik dan de snelheid weet (uit ervaring)
ps vergeet niet je koppeling aan te passen bij 70cc , extra plaat/sterkere veertjes
ik heb 12/42 op ori met ori uitlaat en 17,5, diet zootje loopt 105 @ dik 9k rpm. 105 echt(viaduct af op snelweg wind in rug)
|
|
|
|
racemichel |
27-8-2003 10:41 |
Posts: 48 |
jezus dan mag je wel een wervelstorm in je rug hebben wil je een beetje op gang komen
|
|
|
|
iemand0 |
27-8-2003 11:53 |
Posts: 6 |
die hebo vindt ik wel interessant omdat die gietijzer is. maar als ik ik er dan ook zo'n hebo pijp bij neem met een 15/46 vertanding rijd ik dan zo rond de 105 110?
|
|
|
|
jeroen |
27-8-2003 12:08 |
Posts: 15066 |
Sander: haha, idd, heuvel af, wind in de rug, anders redje dat niet man.
Met 15/46 zal wel ongeveeer 110 redden.
|
|
|
|
iemand0 |
27-8-2003 12:32 |
Posts: 6 |
echte of teller? en welke vertanding kan ik er maximaal op doen zodat ik zo hard mogelijk optrek maar geen overtoeren maak
|
|
|
|
Tsxdude AKU MicheL |
27-8-2003 13:03 |
Posts: 10676 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: iemand0
die hebo vindt ik wel interessant omdat die gietijzer is. maar als ik ik er dan ook zo'n hebo pijp bij neem met een 15/46 vertanding rijd ik dan zo rond de 105 110?
ik zal er ff mijn hydronische calculater erby pakken en mijn magische
pi(:*r-1/13x 5) moet het ongeveer lukken denk ik
Dit bericht is ge-edit door tsxdude op 27-8-2003 13:05
|
|
K doe niet de hele dag gek, ook niet de halve |
|