Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - setup

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 804 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #11552 - setup
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 725 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

iemand0 26-8-2003 23:03 Print topicpost
Posts: 6
ik heb hier een motorhispania staan waarvan de motor een beetje gaar is en nou dacht ik aan de volgende setup:

doppler krukas
doppler 50cc + hogedruk kop
doppler uitlaatje
17,5mm
is dit iets?

rond de hoeveel toeren zou ik dan zitten?
en wat is dan ongeveer mijn top en welke vertanding kan ik het beste nemen?
 

Martijn 27-8-2003 0:15 Print reply
Posts: 10000
waarom andere krukas?? wor je niet sneller van oid...en is vaak ook minder stevig dan de ori...

verder weet ik niets van die cils enzo..maar ik zou 70cc nemen...waarom 50 nemen?
 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***
iemand0 27-8-2003 0:56 Print reply
Posts: 6
uhm oke ik wil eff jullie mening horen het volgende

ik wil graag een 70cc die lang meegaat.
met een leuke uitlaat en krukas en een bijpassende carberateur wat zouden jullie dan pakken en dat ie dan leuk optrekt de top boeit niet zo als het amar niet heel hard gaat


Edit: ik kwam dit net tegen op scootparts is dit slijtvast?

HR4000341 Cilinder Hebo.

D=47mm, 70cc, gietijzer, LC.
Met alu. kop.
Past op: Aprilia RS50, Rieju RX, Motor Hispania.

en nou had ik eff op de site van hebo gekeken en daar zag ik dat deze cilinder 10800 toeren maakt. hoeveel km/h zal deze dan lopen met een hebo uitlaat? en een 19mm



Dit bericht is ge-edit door iemand0 op 27-8-2003 2:37

Dit bericht is ge-edit door iemand0 op 27-8-2003 2:47
 
Oscar O. - [HRC Nijmegen] 27-8-2003 1:20 Print reply

Posts: 7007
die krukas is juist wel slim hoor want doppler of hebo zijn allebei beter dan de std. minarelli krukas, iig op de scooters wel
 
nobody fuck with us!!
racemichel 27-8-2003 8:38 Print reply
Posts: 48
Ik zou geen gietijzer aanraden, neem dan de manston replica of een airsal
rijd je veeel kilometers neem dan een gilardoni

Die krukas is goed trouwens (beter dan orgineel)
neem dan een 19 of 21 mm carb, meestal kom je ongeveer 1 op 20 of wat minder te rijden

als je bijv de manston neemt, moet je een hoogtoerige uitlaat nemen, beste een dpr

bij gilardoni werkt een levovinci titanium wel goed
 
Mt-5[Maarten] 27-8-2003 8:48 Print reply

Posts: 2941
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Oscar O. - [HRC Nijmegen]

die krukas is juist wel slim hoor want doppler of hebo zijn allebei beter dan de std. minarelli krukas, iig op de scooters wel


Wat zeg jij daar... "iig op de scooters wel"


AAAAH Oscar.. niet zo vloeken joh !



Edit : ff op topic ingaan

Zou idd wel een race krukas nemen, die zijn wel sneller jah... en die hebo, blaast ook wel ! denk dat je met 14-45 rond de 90 digitaal gaat lopen...

Dit bericht is ge-edit door Mt-5 op 27-8-2003 8:49
 
Loud pipes save lifes - Suzuki straatpiraat ...
racemichel 27-8-2003 10:14 Print reply
Posts: 48
15/52 is wel goeie vertanding voor lichte 70cc setup , ga je bij 11k rpm ongeveer 110/115 echt

zwaardere 70cc setup kun je beter 13/42 of 14/42 nemen dan zit je al snel tegen 125/130 echt aan bij 11/12k rpm

je kunt ook natuurlijk ook iets van 14/46 nemen , maar ik ga hier uit van 42 achter omdat ik dan de snelheid weet (uit ervaring)

ps vergeet niet je koppeling aan te passen bij 70cc , extra plaat/sterkere veertjes
 
bart de scootergek 27-8-2003 10:29 Print reply

Posts: 8916
dus als jij een kleiner voortandwiel neemt ga je harder, daar klopt iets niet. het achtertandwiel word wel kleiner maar dat boeit toch niet zoveel?
 
Honda RC-33
riejuracer 27-8-2003 10:29 Print reply
Posts: 353
pak een giladoni + yasuni ofzo + 21mm carb. je kan wel een std as houden maar beter dat je een doppler pakt is een echt mooi krukas kan tot 14,000 toeren.
 
pro race vlamt.
racemichel 27-8-2003 10:36 Print reply
Posts: 48
achtertandwiel maakt idd veel uit, ik rij op moment met 13/42 bij 12k rpm rij ik dik 120+

ik ben geklokt op 133 ofzo (14 voor), maarja dat gelooft nooit iemand

als je een yasuni wilt moet je oud model nemen, moet je ophangplaatje maken.

de leovinci past er zo onder, en die heeft trouwens een wrede demper!, niet zo'n kneuzig dun ding.
Heeft meer iets weg van een 125cc demper

Dit bericht is ge-edit door racemichel op 27-8-2003 10:39

Dit bericht is ge-edit door racemichel op 27-8-2003 10:42
 
solidsjakie 27-8-2003 10:38 Print reply

Posts: 2291
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: racemichel

15/52 is wel goeie vertanding voor lichte 70cc setup , ga je bij 11k rpm ongeveer 110/115 echt

zwaardere 70cc setup kun je beter 13/42 of 14/42 nemen dan zit je al snel tegen 125/130 echt aan bij 11/12k rpm

je kunt ook natuurlijk ook iets van 14/46 nemen , maar ik ga hier uit van 42 achter omdat ik dan de snelheid weet (uit ervaring)

ps vergeet niet je koppeling aan te passen bij 70cc , extra plaat/sterkere veertjes


ik heb 12/42 op ori met ori uitlaat en 17,5, diet zootje loopt 105 @ dik 9k rpm. 105 echt(viaduct af op snelweg wind in rug)
 
racemichel 27-8-2003 10:41 Print reply
Posts: 48
jezus dan mag je wel een wervelstorm in je rug hebben wil je een beetje op gang komen
 
iemand0 27-8-2003 11:53 Print reply
Posts: 6
die hebo vindt ik wel interessant omdat die gietijzer is. maar als ik ik er dan ook zo'n hebo pijp bij neem met een 15/46 vertanding rijd ik dan zo rond de 105 110?
 
jeroen 27-8-2003 12:08 Print reply

Posts: 15066


Sander: haha, idd, heuvel af, wind in de rug, anders redje dat niet man.

Met 15/46 zal wel ongeveeer 110 redden.
 
iemand0 27-8-2003 12:32 Print reply
Posts: 6
echte of teller? en welke vertanding kan ik er maximaal op doen zodat ik zo hard mogelijk optrek maar geen overtoeren maak
 
Tsxdude AKU MicheL 27-8-2003 13:03 Print reply

Posts: 10676
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: iemand0

die hebo vindt ik wel interessant omdat die gietijzer is. maar als ik ik er dan ook zo'n hebo pijp bij neem met een 15/46 vertanding rijd ik dan zo rond de 105 110?


ik zal er ff mijn hydronische calculater erby pakken en mijn magische
pi(:*r-1/13x 5) moet het ongeveer lukken denk ik


Dit bericht is ge-edit door tsxdude op 27-8-2003 13:05
 
K doe niet de hele dag gek, ook niet de halve

Dit topic is 725 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved