Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Elektronica Forum - Geen vonk meer !!!

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1077 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Elektronica Forum - Topic #11538 - Geen vonk meer !!!
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 2067 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Honda_boy 26-8-2003 17:17 Print topicpost

Posts: 555
Ik was vollegas aant rijden, opeens viel hij uit! Ik dacht: Oh, de bougie kapot ofzo. Maar met een andere bougie ging hij ook niet! Toen de multimeter genomen en in de bougiekop gestoken, geen stroom meer!

Wat zou dit kunnen zijn, dat hij opeens niet meer gaat (in de ontsteking, dan wel)?

Er was een faq over de onsteking te testen, ik heb daarnet mijn ontsteking:

Het de blauw-gele draad moest toch 1,4volt geven hé? Bij mij is dat maar 0,1-0,2 volt! De Ohm waarde lijkt mij ook niet te kloppen!

Wat betekent dit nu, dat de blauw-gele draad te weinig geeft, is er dus een spoel kapot??? De ontstekingsspoel zeker?

Zo ja, weet iemand hoeveel dat ongeveer kost?


 
Honda rulezzz !!!

Cebess 26-8-2003 18:30 Print reply

Posts: 1203
Euhm, met je multimeter in de bougiedop gaan meten is niet zo'n strak plan. Als die ontsteking goed was dan was je multimeter nu kapot.

Als je die spanning meet van de signaalspoel dan moet je wel zorgen dat de massa die je gebruikt ook goed is enzo.
 
>>>> http://www.apriliaforum.nl <<<<
Honda_mbiloss [Emiel] 26-8-2003 18:34 Print reply

Posts: 3697
trek ff bougie dop eraf, draadje halve cm oid vanaf het frame en kijken of je dan een vonk ziet
 
PlaceR 26-8-2003 18:44 Print reply
Posts: 1588
schuin draadje op frame legge werkt ook. ik doe meestal draaje in hand en met hand aankicke krijg je wel opdonder marja ben ik ondertusse gewend

bij vorige werk minimaal 5 keer per dag 220 door me pote tja ben nie so goed op technische dienst kwa op mezelf passe

 
Honda_mbiloss [Emiel] 26-8-2003 18:52 Print reply

Posts: 3697
elke keer 230 door je lijf is niet goed hoor. Ben je nu minimaal gehandicapt:P

Dit bericht is ge-edit door honda_mbiloss op 26-8-2003 18:53
 
User 927 26-8-2003 19:12 Print reply

Posts: 6405
Is idd niet gezond... en ik d8 dat ik met m'n 3x in m'n hele leven hoog zat
 
Cebess 26-8-2003 19:31 Print reply

Posts: 1203
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Razadull

Is idd niet gezond... en ik d8 dat ik met m'n 3x in m'n hele leven hoog zat


Hehe ik kan het niet meer op mijn vingers tellen al had ik ook 3 handen!

 
>>>> http://www.apriliaforum.nl <<<<
SIWWN 26-8-2003 19:45 Print reply
Posts: 7079
Hehe ik ook

Kan er vrij goed tegen, heb aardige droge huid



Maar als je nou effe de rood zwarte draad loshaalt en dan kicken en voelen of je stroom krijgt... (Voel je bijna niks van)

Of effe met de multimeter de weerstand meten tussen kabel en bobine dan weet je tenminste dat daar niks losligt o.i.d.
 
Mono-Nut! 26-8-2003 20:06 Print reply

Posts: 623
Kan het niet de bobine zijn?
 
Honda_boy 28-8-2003 16:03 Print reply

Posts: 555
Ja ik ben een tijdje niet meer op forum geweest, maar ik heb het probleem ondertussen al gevonden!
Bedankt voor de replys

Ik had de ontsteking nagemeten en toen leek het dat mijn spoel kapot was (volgens de faq test).

Ik toch nog eens goed rondgekeken en toen vond ik, met veel isolatieplakband rond, draden die SLECHT aan mekaar gesoldeerd waren (draden van CDI), en daar was de groene (frame) van over gegaan! Daarom was de test missch ook verkeerd . Aan mekaar gemaakt, en hij kneurt weer!

 
Honda rulezzz !!!
Blorn 28-8-2003 21:07 Print reply

Posts: 13825
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: honda_mbiloss

elke keer 230 door je lijf is niet goed hoor. Ben je nu minimaal gehandicapt:P

Dit bericht is ge-edit door honda_mbiloss op 26-8-2003 18:53
230 is niets, dat kieteld alleen.

Heb al meerdere keren 9kV door me flikker gehad, das ook niet dodelijk gelukkig (zolang de aardlek werkt ).
 
User 927 28-8-2003 21:11 Print reply

Posts: 6405
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Blorn

[...]
230 is niets, dat kieteld alleen.

Heb al meerdere keren 9kV door me flikker gehad, das ook niet dodelijk gelukkig (zolang de aardlek werkt ).


Jah aardlek is handig... tenzij je baas besluit dat je ook wel ff zonder zekering kan, omdat de winkels dicht zijn en der net eentje gesprongen is... sluit maar kort met een ijzerdraadje... fijn om te weten dat de stroom afgesloten word als er wat gebeurt...
 
Soepkip 28-8-2003 22:09 Print reply

Posts: 1339
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Blorn

[...]
230 is niets, dat kieteld alleen.

Heb al meerdere keren 9kV door me flikker gehad, das ook niet dodelijk gelukkig (zolang de aardlek werkt ).


......Bij 380V (krachtstroom) kan je het al vergeten hoor, dus lijkt me sterk dat je onder 9000V hebt gestaan...?
 
de_koen 28-8-2003 22:12 Print reply

Posts: 5595
heeft weinig met spanning te maken , meer met stroomsterkte en de weerstand van je lichaan naar de aarde

de kans op verbranding/dood bedoel ik dus
 
Honda 5-Bak te koop
Honda_boy 28-8-2003 22:15 Print reply

Posts: 555
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: de_koen

heeft weinig met spanning te maken , meer met stroomsterkte en de weerstand van je lichaan naar de aarde

de kans op verbranding/dood bedoel ik dus


Inderdaad, je gaat ook niet dood met 30000 volt van je ontsteking.
Dat zijne hoge voltes, maar zit geen kracht achter.
Vergelijk het met een heel hoge waterval (30000 volt) met heel weinig water.
 
Honda rulezzz !!!
Blorn 28-8-2003 23:12 Print reply

Posts: 13825
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Soepkip

[...]


......Bij 380V (krachtstroom) kan je het al vergeten hoor, dus lijkt me sterk dat je onder 9000V hebt gestaan...?
Je zegt het goed, krachtstroom. Enig id wat dodelijk is?

Was btw 9kV, 18mA. Als je het niet geloofd mag je langs komen
 

Dit topic is 2067 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved