Brommerforum.nl wordt gehost door: |
![Zeke Internet Services](img/zekelogo.jpg) |
|
|
Technical Forum - Topic #11537 - hoe kan dit nou????
|
Pagina 2 van 3
|
Dit topic is 1817 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
stoffelsmichiel |
1-9-2003 19:33 |
![](http://www.brommer-forum.nl/users/2087/avatar) Posts: 395 |
maar sproeier 60 is toch veel te klein voor een 14mm. 86 leek me wel prima maat!
|
|
|
|
Ralf |
1-9-2003 20:19 |
![](http://www.brommer-forum.nl/users/732/avatar) Posts: 9073 |
|
|
|
|
Oscar O. - [HRC Nijmegen] |
1-9-2003 20:19 |
![](http://www.brommer-forum.nl/users/402/avatar) Posts: 7007 |
F.A.Q. (you ![](img/post/s/wink.gif) )
|
|
nobody fuck with us!! |
|
Harm |
1-9-2003 20:26 |
![](http://www.brommer-forum.nl/users/2061/avatar) Posts: 3032 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: stoffelmichiel
maar sproeier 60 is toch veel te klein voor een 14mm. 86 leek me wel prima maat!
Als ie met de ouwe sproeier toch goed loopt ga je er toch geen andere indouwe
|
|
http://www.durtikkers.tk |
|
master of disaster_rs50 |
1-9-2003 20:53 |
Posts: 1839 |
over 't algemeen hoor je versnellings bak iets stroefer te lopen nadat er nieuwe olie in is gegaan.
je olie moet als het ware ff inwerken, en uitrekken.
je nieuwe olie is als het goed is errug stroperig,maar wel goed vloeibaar,als je er 5k mee hebt gereden,istie veel soepeler,en makkelijker verwerk baar.
het hoort dus wel iets stroefer te gaan,maar het moet niet zo zijn dat je niet meer kan schakelen.
is het niet toevallig zo dat nieuwe bout van je te lang is,en ergens tegenaan schuurt?
en zet je oude sproeier er weer in als je brommer daar goed mee reed
|
|
lalalalalala i can't hear you |
|
Ralf |
1-9-2003 22:13 |
![](http://www.brommer-forum.nl/users/732/avatar) Posts: 9073 |
Olie die moet uitrekken?
|
|
|
|
Zoetahmeerdah [Marcel] |
1-9-2003 22:14 |
|
huh |
1-9-2003 22:27 |
Posts: 1755 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: master of disaster_rs50
je nieuwe olie is als het goed is errug stroperig,maar wel goed vloeibaar,als je er 5k mee hebt gereden,istie veel soepeler,en makkelijker verwerk baar.
Na 5000 km is het pas goed? Mag je het na 1000 km weer vervangen (volgens h?t Honda boekje en de brommerboer hier ![](img/post/s/u.gif) )...yes, heb je toch 1000 km met goeie olie gereden
|
|
|
|
skip |
21-2-2004 0:02 |
Posts: 71 |
Tis natuurlijk niet echt slim om met n lopende motor zonder olie erin naar de brommerboer te lopen,k weet nie hoe ver t is maar lagers hebben maar weinig tijd nodig voordat ze letterlijk beginnen te SCHREEUWEN om smering
Als je ketting te strak staat kan dat dat getik veroorzaken ja,maar t kan ook weleens een lager zijn van je bak,zie hierboven genoemde opmerking voor mogelijke oorzaak :-l
Ik denk idd dat de 86(!) sproeier voor n 14mm carb n beetje erg overdreven is, mijn RS loopt al perfect met n 84 in een 21mm. Als die 60 echt te klein is zou ik eerder een 70 pakken ofzo.
Wat voor geluid maakt ie als je die 7000rpm maakt? ratelend,vloeiend of heel 'donker'(sportfilter geluid)??? Bij ratelend:probeer kleinere sproeier
bij vloeiend: check voor prop in de pijp
bij donker: probeer grotere sproeier of check carb fijn afstelling(naald/luchtstelschroef
|
|
Ik denk niet in problemen maar in oplossingen.. |
|
Bullet |
21-2-2004 0:07 |
![](http://www.brommer-forum.nl/users/1041/avatar) Posts: 12150 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: master of disaster_rs50
over 't algemeen hoor je versnellings bak iets stroefer te lopen nadat er nieuwe olie in is gegaan.
je olie moet als het ware ff inwerken, en uitrekken.
je nieuwe olie is als het goed is errug stroperig,maar wel goed vloeibaar,als je er 5k mee hebt gereden,istie veel soepeler,en makkelijker verwerk baar.
het hoort dus wel iets stroefer te gaan,maar het moet niet zo zijn dat je niet meer kan schakelen.
is het niet toevallig zo dat nieuwe bout van je te lang is,en ergens tegenaan schuurt?
en zet je oude sproeier er weer in als je brommer daar goed mee reed
inwerken en uitrekken?
oud topic btw
|
|
**My BungHole Will Speak Now** |
|
skip |
21-2-2004 0:11 |
Posts: 71 |
Nieuwe olie 'plakt' altijd een beetje en heeft altijd wat tijd(ff rijden tot motor goed warm is) nodig om goed overal in de bak alle draaiende delen van smering te voorzien. De Viscositeit(dikvloeibaarheid) van de olie veroorzaakt een beetje dat geplak(vooral op koppelingsplaten,dus stroef schakelen) en het stroeve lopen omdat na het warm worden van de olie door het rijden, de olie pas echt de juiste effectieve smeer eigenschap krijgt die het behoord te hebben. Daarom moet je altijd de eerste paar kilometers 'rustig' warm rijden zodat de olie de tijd heeft om effectief alle delen te smeren,DUS NIET gelijk gaan brullen met nieuwe olie omdat sommige delen door de dikte(stroperigheid) nog geen smering hebben gekregen.Dit bedoeld de 'master of disaster' ook met 'uitrekken' denk ik:het verliezen van die stroperigheid.
|
|
Ik denk niet in problemen maar in oplossingen.. |
|
User 927 |
21-2-2004 0:13 |
![](http://www.brommer-forum.nl/users/927/avatar) Posts: 6405 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: skip
Tis natuurlijk niet echt slim om met n lopende motor zonder olie erin naar de brommerboer te lopen,k weet nie hoe ver t is maar lagers hebben maar weinig tijd nodig voordat ze letterlijk beginnen te SCHREEUWEN om smering
Als je ketting te strak staat kan dat dat getik veroorzaken ja,maar t kan ook weleens een lager zijn van je bak,zie hierboven genoemde opmerking voor mogelijke oorzaak :-l
Ik denk idd dat de 86(!) sproeier voor n 14mm carb n beetje erg overdreven is, mijn RS loopt al perfect met n 84 in een 21mm. Als die 60 echt te klein is zou ik eerder een 70 pakken ofzo.
Wat voor geluid maakt ie als je die 7000rpm maakt? ratelend,vloeiend of heel 'donker'(sportfilter geluid)??? Bij ratelend:probeer kleinere sproeier
bij vloeiend: check voor prop in de pijp
bij donker: probeer grotere sproeier of check carb fijn afstelling(naald/luchtstelschroef
Wat flik jij nou? Denk dat hij z'n brommer na 6 maand wel weer goed heeft hoor....
En over olie: Dat moet eerst ff goed inlopen idd, kan ie stroef van gaan lopen (In z'n 2 of desnoods 3 zetten om aan te lopen) en 5k inlopen is wel erg lang, een paar 100 km vind ik al veel
|
|
|
|
Saknet |
21-2-2004 2:47 |
![](http://www.brommer-forum.nl/users/129/avatar) Posts: 10355 |
waar gaat dit heen
als je brommer rateld, een kleinere sproeier monteren? juist..
bij vloeiend een prop in de pijp? en wat nu als je bromemr vloeiend rijd maar je hebt geen prop in je pijp?
btw die geluiden zou je ook anders kunnen omschrijven
zoals regelmatig pruttelen en onregelmatig pruttelen
of hetzelfde geluid als je tank net leeg is alleen dan constant->grotere sproei
zoiets in die trend
denk dat mensen zoiets wat beter begrijpen
met een lopende motor zonder olie erin naar de brommerboer lopen? ga dan tenminste rijdend als je toch al je blok wil verkrachten
Dit bericht is ge-edit door barteld op 21-2-2004 2:53
|
|
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk. |
|
skip |
22-2-2004 22:32 |
Posts: 71 |
oke oke, rustig maar, wel ff normaal blijven lullen he razzadull met je: wat flik jij nou? misschien had ik niet op de datum van plaatsing gelet toen ik hem aanklikte in de lijst van laatst geposte replies en probeerde ik die jongen alleen maar te helpen ![](img/post/s/u.gif)
maar zo te merken is het brommerforum daar niet (meer) voor bedoeld want iedereen denkt het beter te weten en loopt de ander af te blaffen terwijl het ook een combinatie van bijde replies kan zijn die het probleem verhelpen. Ik word die bet'wetertjes hier een beetje zat.
Ratelen oftewel viertakten oftewel t? brandstofrijke mengverhouding oftewel kleinere sproeier een oplossing?????
damn,tis jammer van de site maar een aantal mensen vinden zichzelf zo veel belangrijker en slimmer dan anderen dat het ten kosten moet gaan van de overzichtelijkheid in een forum.
later allemaal gasten,t ga jullie goed, I'm outta here
|
|
Ik denk niet in problemen maar in oplossingen.. |
|
brutus |
22-2-2004 23:25 |
![](http://www.brommer-forum.nl/users/2670/avatar) Posts: 7934 |
je hebt er een nieuwe boutje in gedraaid??? is die niet te lang en komt ie dan tegen de tandwielen en de schakelwals ofzow.
|
|
nee maar goed ik bedoel, dat doen we nou al jaren zo.. |
|
Dit topic is 1817 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 2 van 3
|
|