Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - welke uitlaat (mbx 80)

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1189 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #11532 - welke uitlaat (mbx 80)
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
Dit topic is 4237 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Honda MBX80 26-8-2003 22:27 Print reply
Posts: 258
Ik heb gewoon mijn originele 80 gietijzer laten tunen, binnenrotor ontsteking, 26mm dellorto carb en een handgemaakte uitlaat door salomons. Dit levert een heleboel pk's, mot haast nog ff op de testbank, draait 14000 toeren en loop met gemak een km of 130, heb het nog niet gereden, maar toeren-kilometer verhouding bekeken, moet dat goed te doen zijn, daar hebbie helemaal geen malossie voor te hebben, want het ken allemaal nog veel bter. Hebbie voor zon ding wel eens een overmaat zuiger gekocht, net geen 100 euro voor zo'n zuiger . Ik hou alles origineel honda, ik laat alleen binnenkort mn cilinder uitdraaien, en wordt er bij powerseal een veroseal laag in gezet, wat praktisch niet slijt, want originele honda zuigers gaan maar tot 0.5 in overmaat, en dat is het enigste wat heel blijft bij mij.

Dit was mijn verhaal, ik hoop dat je er wat aan hebt. En als uitlaat zou ik een handgemaakte pijp nemen.
 
jeroen 26-8-2003 22:30 Print reply

Posts: 15066
Probeer anders eerst even hoe je tecno rijdt icm die setup.
 
Mr Pain 26-8-2003 22:32 Print reply
Posts: 4966
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Honda MBX80

Ik heb gewoon mijn originele 80 gietijzer laten tunen, binnenrotor ontsteking, 26mm dellorto carb en een handgemaakte uitlaat door salomons. Dit levert een heleboel pk's, mot haast nog ff op de testbank, draait 14000 toeren en loop met gemak een km of 130, heb het nog niet gereden, maar toeren-kilometer verhouding bekeken, moet dat goed te doen zijn, daar hebbie helemaal geen malossie voor te hebben, want het ken allemaal nog veel bter. Hebbie voor zon ding wel eens een overmaat zuiger gekocht, net geen 100 euro voor zo'n zuiger . Ik hou alles origineel honda, ik laat alleen binnenkort mn cilinder uitdraaien, en wordt er bij powerseal een veroseal laag in gezet, wat praktisch niet slijt, want originele honda zuigers gaan maar tot 0.5 in overmaat, en dat is het enigste wat heel blijft bij mij.

Dit was mijn verhaal, ik hoop dat je er wat aan hebt. En als uitlaat zou ik een handgemaakte pijp nemen.


dat is dus het probleem ik heb niet zoveel geld op dit moment , maar jij heb dus een mbx cilinder (ik ook), zou je misschien even een keer een poortmap kunnen maken?
 
Pingu 27-8-2003 10:37 Print reply
Posts: 1842
Als je toch een cil voor mbx80 wilt gaan tunen, pak dan niet de malossi, die zit beter in elkaar dan jij denkt, maar gaat mss niet zohard vanwege de ovale uitlaatpoort.. De ge3 cilinder kan makkelijk harder, ik praat uit ervaring
En ik zou of voor een opmaat kiezen, en anders gewoon tecno. Malossi uitlaat is meerprijs denk ik niet waard.
En MBX80 14k.. lijkt me sterk hoor, en dan 'slechts' 130 rijden Ik draai 11k met getunede 80 en rijd op golf teller over de 130 En heb niet eens een opmaat pijp en binnendraaier.
 
2fast 2stroke mbx80 tuned
Honda MBX80 27-8-2003 14:02 Print reply
Posts: 258
Heb alles er gewoon op geschroeft en gekeken hoe die het deed, voor de rest nog niet veel aandacht aan besteed, dit was ff mijn eerste bevinding.
 
Hans F 27-8-2003 15:08 Print reply
Posts: 4326
Beetje loos om een Malossi pijp te kopen als je voor hetzelfde geld een Van Helden pijp hebt.
 
Mr Pain 27-8-2003 15:15 Print reply
Posts: 4966
die van helden pijp is dat opmaat ja zeker of niet?
 
Pingu 27-8-2003 15:48 Print reply
Posts: 1842
Niet precies opmaat, maar wss veel beter dan alle andere uitlaten die voor nsr te koop zijn.
Opmaat vind ik pas als hij aan de hand van de cil wordt gemaakt, vhelden maakte dacht ik gewoon uitlaten voor cilinders met zoveel cc, bv 65cc. Maar wel goede
 
2fast 2stroke mbx80 tuned
MBXrula 5-5-2004 16:58 Print reply
Posts: 101
Past die Tecno 70 pijp goed op een 80cc standaard MBX cilinder?
Ik bedoel past die flens wel?
 
tomosman 5-5-2004 17:25 Print reply
Posts: 147
Techno loopt goed op die 110 malossi, heeft een jongen die ik ken ook. Je kan hem wel het beste wat inkorten dan en beter lassen want je blaast hem zo open . Anders die opmaat uitlaat halen heb je wel het beste
 
MBXrula 5-5-2004 17:31 Print reply
Posts: 101
Ik vraag: Past die Tecno 70 pijp goed op een 80cc standaard MBX cilinder?
Ik bedoel past die flens wel?
Dus niet hoe die presteerd op ene 110 cc
 
Blorn 5-5-2004 17:45 Print reply

Posts: 13825
Flens iets uitvijlen waar bouten door gaan, verders past hij goed.
 
MBXrula 5-5-2004 17:57 Print reply
Posts: 101
ok dank je
 
Oscar O. - [HRC Nijmegen] 5-5-2004 18:00 Print reply

Posts: 7007
hij past idd en loopt lekker
 
nobody fuck with us!!
jupiler 5-5-2004 18:59 Print reply
Posts: 846
kheb ook techno pijp op 53 malossi en da loopt zkr wel lekker, dus ik zou zeggen als je krap bij kas zit zou ik liever voor de techno gaan dan voor de malossi.
 
BC DE BROEIKIPPE @ www.broeikippe.tk

Dit topic is 4237 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved