Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - blok reviseren

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 689 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #11497 - blok reviseren
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 682 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Olaf 24-8-2003 14:25 Print topicpost
Posts: 473
hoi ik heb een yamaha dt en ik wil mijn blok eronder uit halen en openen omdat hij lekt. En dan wil ik de pakkingen vervangen.

Nou heb ik dit nog nooit gedaan, ik weet wel dat ik eerst de olie via die bout onderin er uit moet laten lopen maar ik weet niet waar ik op moet letten.

Welke dingen moet ik bijvoorbeeld voorzichtig open maken omdat anders alles er uitflikkert en hoe splits je een blok?

Welke kant moet ik eerst eraf schroeven, bij me vliegwiel of de rechterkant?

Iemand tips?
 

dreakx 24-8-2003 19:13 Print reply
Posts: 123
rechterkant geeft weinig problemen, kicker dondert er hoogstens uit, maar die is simpel weer terug te krijgen. blok splitten is een kwestie van schroefjes los draaien. maar als je nog niet ervaren bent zal ik eerst zorgen voor goeie tekeningen van het blok. verder zou ik ook de keeringen vervangen, zeker van uitgaande assen, aangezien hij lekt.
 
mr200r 24-8-2003 19:22 Print reply
Posts: 5122
Koop een goede schroevendraaier,voor de kruiskoppen heel het blok zit er vast mee.
 
mr200r
Tim mt 24-8-2003 19:32 Print reply
Posts: 89
Ik was dat ook aan het doen om mijn lagers in mijn blok te vervangen
Heb het ook nognooit eerder gedaan.
maar toen ik de rechter kant er af halde heb ik hem er maar weer op gezet .
Ik wacht wel tot iemand die er verstand van heeft naar kijkt.
Zometeen weet ik niet meer waar wat moet.
 
mr200r 24-8-2003 20:52 Print reply
Posts: 5122
rechterkant blijft alle tandwielen hangen.
 
mr200r
theredone51 24-8-2003 21:10 Print reply

Posts: 2506
ja rechterkant
das het makkelijkst (tenminste bij mij wel)
en als je dingen eruit haalt in omgekeerde volgorde neerleggen (is makkelijker alst weer in elkaar moet)
en dan kan er niet zo heel veel gebeuren, maar tekening is wel makkelijk jah
 
I'm not a complete idiot!!! , some parts are missing.
ties 24-8-2003 21:14 Print reply
Posts: 1333
je moet dat plastic blokje dat onder je carb zit er af halen. anders spring de veer en pal in het rond. bij dt kan je gerust de carters uitelkaar trekken als het goed is zijn de tandwielen geborgd met een circlip dus die vallen er niet af. voorderest gewoon uitelkaar schroefen. had et de eerste keer ook zonder tekening gedaan. had een 4 bak vervange door 5. is echt simpel bij dt.
 
Olaf 24-8-2003 22:23 Print reply
Posts: 473
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: dreakx

rechterkant geeft weinig problemen, kicker dondert er hoogstens uit, maar die is simpel weer terug te krijgen. blok splitten is een kwestie van schroefjes los draaien. maar als je nog niet ervaren bent zal ik eerst zorgen voor goeie tekeningen van het blok. verder zou ik ook de keeringen vervangen, zeker van uitgaande assen, aangezien hij lekt.


het lekken heb ik nu gevonden, die rechterkap zat er niet strak genoeg op.
Maar wat zijn die keeringen en waar zitten ze?

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: DT50

je moet dat plastic blokje dat onder je carb zit er af halen. anders spring de veer en pal in het rond. bij dt kan je gerust de carters uitelkaar trekken als het goed is zijn de tandwielen geborgd met een circlip dus die vallen er niet af. voorderest gewoon uitelkaar schroefen. had et de eerste keer ook zonder tekening gedaan. had een 4 bak vervange door 5. is echt simpel bij dt.


Dat plastic dopje heb ik te hard aangedraaid en is nu kapot.. weet je mischien hoe dat officieel heet want ik moet er een nieuwe voor zoeke.

En als je zin heb om uit te leggen zou ik graag wete hoe je er dan een 5 bak van maakt..
 
dreakx 25-8-2003 10:16 Print reply
Posts: 123
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: dt50mx

[...]


het lekken heb ik nu gevonden, die rechterkap zat er niet strak genoeg op.
Maar wat zijn die keeringen en waar zitten ze?




bij je rechter carter komt de kicker naar buiten, dat gat waar die naar buiten komt zit een rubberen ring, dat is een keerring. zorgt er voor dat de olie niet naar buiten loopt. zo zit er ook nog 1tje bij je schakelas.

ik heb trouwens nog wel tekeningen liggen van dt, als je ze nodig heb moet je maar ff inboxen

Dit bericht is ge-edit door dreakx op 25-8-2003 10:17
 

Dit topic is 682 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved