Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Powerband

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1134 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #11492 - Powerband
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 1999 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Erik_P 24-8-2003 11:01 Print topicpost

Posts: 690
Kan iemand mij vertellen of uitleggen hoe een powerband word bepaald? (Tussen hoeveel toeren die zit dus).

Of is dit meer wat voor 't Pro Forum?
 
-

maart 24-8-2003 11:11 Print reply

Posts: 717
gebruik search, en de powerband is voor iedereen anders, dus niet standaart 7000-11000 toeren ofzo
 
Neonlampje 24-8-2003 11:16 Print reply

Posts: 14825
http://www.brommerforum.nl/showtopic/11365 meer info over powerband...

Powerband is zegmaar van wanneer je brommer echt lekker gaat accelereren, als je schakel rijdt weet je wel wat daarmee bedoeld wordt..
Vaak wordt aangegeven tot het max toeren die je kunt draaien... (Zonder overtoeren!)
 
Tsxdude AKU MicheL 24-8-2003 11:19 Print reply

Posts: 10676
powerrband word bepaald vanaf waar de motor geen belasting meer ondervind, en dan trekt ie weg
 
K doe niet de hele dag gek, ook niet de halve
Erik_P 24-8-2003 11:26 Print reply

Posts: 690
Jah oke, maar ik bedoelde, dat je bij een 70cc onderin veel meer kracht hebt, dus dat daar de powerband liggen zal, of dat ie in ieder geval breder ligt i.o.d.

Dus ik vroeg me af hoe je dat, aan de hand van je setup, kon bepalen
 
-
maart 24-8-2003 11:27 Print reply

Posts: 717
je powerband had geloof ik ook met je uitlaat(poort) te maken, maar daar weet lude meer van dan ik
 
Erik_N 24-8-2003 11:29 Print reply

Posts: 5360
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Erik_P

Jah oke, maar ik bedoelde, dat je bij een 70cc onderin veel meer kracht hebt, dus dat daar de powerband liggen zal, of dat ie in ieder geval breder ligt i.o.d.

Dus ik vroeg me af hoe je dat, aan de hand van je setup, kon bepalen


Je 70 kan je ook ze powerband geven hoog in de toeren, maar net waar je dremelt..

en std ligt de powerband van de verschillende cils allemaal anders, en bovendien heb het ook nog met je uitlaat en rest van je setup te maken.
 
Minderjarig? Minderjarig!? Als je 29 Februari geboren bent dan ben je minder jarig, maarvoorderest zijn we allemaal even vaak jarig ja!
Neonlampje 24-8-2003 11:32 Print reply

Posts: 14825
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: maart??h

je powerband had geloof ik ook met je uitlaat(poort) te maken, maar daar weet lude meer van dan ik
met alles eigenlijk...
heb het precies uitgelegt in topic die ik hierboven postte
 
Erik_P 24-8-2003 11:44 Print reply

Posts: 690
word me vraag nog steeds niet beantwoord

Dus het valt niet met een berekening te bepalen, het is een kwestie van praktijk?
 
-
Zoetahmeerdah [Marcel] 24-8-2003 12:51 Print reply

Posts: 5996
tuurlijk is het te berekenen, alleen niet zo simpel.

het hangt van heel veel factoren af, uitlaat, membraam, kleppen, spoelpoorten/uitlaatpoort/inlaat carburateur. gewoon alles.
 
ik haat mensen
MWvdK 24-8-2003 12:52 Print reply

Posts: 2247
Het is wel te berekenen (ik weet niet hoe..) maar dan maak je een powerband.. terugrekenen lijkt mij moeilijker (van de cilinder de powerband berekenen) Als je zelf gaat dremelen kan je bepalen waar je je powerband ongeveer wilt hebben..
 
remco 24-8-2003 13:55 Print reply

Posts: 79
ik eb ook daar es een vraagje over, en onzinnig om dan nog een topic te posten....

dus, ik heb een nsr met originele 4-bak en ori cilinder. En mijn powerband ligt zoals ik hier wat lees vrij hoog, 7500 tot 9000.
de vraag: wat moet ik eraan veranderen om die powerband wat breder te maken?

ik wil wel deze cilinder deronder houden
 
sam vl. - [HRC Nijmegen] 24-8-2003 14:44 Print reply
Posts: 1062
gaat wss niet lukken met ori cil, verbaas me al dat je daarmee 9000 toeren kan maken.
wat voor uitlaat heb je?
 
Nijmegen!
Neonlampje 24-8-2003 15:17 Print reply

Posts: 14825
Zal wel imi zijn...
wat kan helpen is een wat grotere carb, betere uitlaat, of ff flink de dremel door je uitlaatpoort gooien
 
remco 24-8-2003 15:33 Print reply

Posts: 79
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: sam vl. - [HRC Nijmegen]


wat voor uitlaat heb je?


.....jah uhm dak ut niet weet, het dempertje is volgens mij eigen geknutsel van een eerdere eigenaar.
op de cilinder staat gewoon bij de inlaat 49cm? en vanboven NH GE2.
voor de rest zijn volgens mij alle begrenzers eruit, spruitstuk stukje uitgeveild met de twv 13/41.


ik ben dus ff op 50cc.nl gaan kijken en kwam erachter dat dus een homoet racing special is met toch wel het ori dempertje.

kan iemand mij ff helpen met een goed en duidelijk topic over die uitlaatpoort
(want ik ben dus niet echt technies)

Dit bericht is ge-edit door remco op 24-8-2003 15:51
 
meistroman 24-8-2003 23:03 Print reply
Posts: 30
hey ik geef jullie alleen maal een hint vergroot je uitlaat poort niet zelf want daar zit een heel ingewikkeld systeem achter

ik heb zelf ook mijn uitlaatpoort laten vergroten en trek ie voor geen meter meer ik heb 4 verschillende uitlaten geprobeerd hij rijdt wel ie harder omdat ik die poort iets hoger heb laten maken

ff nog het moment van de powerband ligt vornamelijk aan je uitlaat maar de kracht van de powerband aan je setup
 

Dit topic is 1999 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved