Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - 4 takt vraagje

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 935 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #11490 - 4 takt vraagje
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 1775 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Zoetahmeerdah [Marcel] 24-8-2003 11:17 Print reply

Posts: 5996
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: theredone51

[...]


Het was toch zo dat je de inlaatpoort bter niet kon poleisten??? omdat anders er geen filter kon ontstaan (filmlaagje??) zodat het mengsel minder weerstand heeft??


4takt is anders dan 2takt.

port polising bij autos gebeurd regelmatig


 
ik haat mensen
Neonlampje 24-8-2003 11:20 Print reply

Posts: 14825
wat ik niet snap, hoe kun je een grasmaaierblok ten eerste kantelen zonder je olie eruit te laten lopen (oooops ) en ten tweede moet je een vsnaar etc erop monteren, dik gekut... is dat het wel waard?
 
theredone51 24-8-2003 11:25 Print reply

Posts: 2506
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Neonlampje

wat ik niet snap, hoe kun je een grasmaaierblok ten eerste kantelen zonder je olie eruit te laten lopen (oooops ) en ten tweede moet je een vsnaar etc erop monteren, dik gekut... is dat het wel waard?


jah klopt, dan moet je net zoon ding dr op zetten als waarmee al die choppers rondrijden met snaaroverbrenging (choppers zinn vetjes!!!
 
I'm not a complete idiot!!! , some parts are missing.
ties 24-8-2003 13:41 Print reply
Posts: 1333
grasmaaier blokken zijn toch gashendel begrenst?
die van ons wel onze zit maaier draait dan 9k toeren.
 
theredone51 24-8-2003 13:54 Print reply

Posts: 2506
geen idee of die dingen begrenst zijn, wel vet geluidje, is het een bosmaaier?? is het een grasmaaier?? nee het is een viertaktgrasmaaierbrommer
 
I'm not a complete idiot!!! , some parts are missing.
puchmeester 24-8-2003 19:21 Print reply
Posts: 10
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Martijn

ok...grasmaaier...dan zit je gauw vast...je kunt niet iets zo ff dremelen zoals bij 2t dat je sneller gaat...

voor die dingen zullen idd niet ehct opvoerspullen te koop zijn..

zelf nokkenas maken ...

kan alles wat groter maken, zodat je gassen minder weerstand hebben (En polijsten idd) maar vraag me af of het veel scheelt..

mss low restriction luchtfilter en uitlaatje...uitlaat scheelt alleen op de weerstand dan...eigenlijk..

dingen zijn niet echt gemaakt om veel vermogen te leveren..hoeveel pk zal het zijn? 5?...kun je heel mss iets meer uit persen..

chargen is ook niet echt een optie..zie dat maar es te doen...zeker dikke turbo van een auto erop gooien.....




mmmmm ik vraag me sterk af wat een turbo precies inhoud.

en zelf een nokkenas maken is wel een optie. ik heb op school een draaibank, die ik goed beheers alleen geen iedee hou een nokkenas maakt

de puchmeester

 
puchmeester 24-8-2003 19:27 Print reply
Posts: 10
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Neonlampje

wat ik niet snap, hoe kun je een grasmaaierblok ten eerste kantelen zonder je olie eruit te laten lopen (oooops ) en ten tweede moet je een vsnaar etc erop monteren, dik gekut... is dat het wel waard?


het enige probleempje wat ik heb met dat kantelen is de carb. mah das al gefixed, ander spruitstukje klaar! mah de olie loopt dr nie uit ofsow. zou dat moeten???? en waarom een v snaar ik vin een ketting wel best.

de puchmeester
 
Steve_ZHC 25-8-2003 23:40 Print reply

Posts: 2716
Heeeeeeeeeey Terry!
Eindelijk een FATSOENLIJK forum gevonden

1 tip; probeer eerst maar es dat blok goed onder je Puch te bakken.
Enne, wanneer koop je es een ?chte brommer?
1 met versnellingen?

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Neonlampje

wat ik niet snap, hoe kun je een grasmaaierblok ten eerste kantelen zonder je olie eruit te laten lopen (oooops ) en ten tweede moet je een vsnaar etc erop monteren, dik gekut... is dat het wel waard?


Hmm, waarom ga je er niet heen, hij woont vlakbij jou
Den Ham...
 
puchmeester 25-8-2003 23:55 Print reply
Posts: 10
ha die steef, ik heb dat framepje gister ff opgehaald (prima ding) zat nog een nieuw blok onder. en 2 vet mooie zeldzame stervelgjes, je weet wel van die velgen waarvan van de ster van plaatstaal iz gemaakt. vet mastah

mah ik wil idd eerst gewoon weten of ie wel wil blazen........

de puchmeester
 
AR50 26-8-2003 1:04 Print reply
Posts: 307
om zelf nok as te maken kun je beter laten cnc frezen maar als je het toch wil doen moet je het heel prezies doen heb je wel een 4 punts klouw nodig dus geen centerklouw ( en ja ik heb frezen en draaien gehad en teorie cnc niet praktijk dus )
 
Suzuki the 1 weel driving adventure ;)
Neonlampje 26-8-2003 1:16 Print reply

Posts: 14825
terry.. hmmm ken ik jou irl ook dan?

btw, als je je blok kantelt wordt waarschijnlijk maar 1 kant van je cilinder gesmeert... zal vastlopen
 
marcel 26-8-2003 7:47 Print reply

Posts: 1533
met die smering zal het denk ik wel meevallen hoor. er zijn genoeg 4 takters waarbij de cilinders aardig schuin liggen.

 
Blijhoofd 26-8-2003 9:07 Print reply

Posts: 7378
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: DT50

grasmaaier blokken zijn toch gashendel begrenst?
die van ons wel onze zit maaier draait dan 9k toeren.


ja op me werk moest ik toen werken met zon maaier waar je achter aan moet lopen(rijd zelf)zat versnellings bak op,was wel grappig,ding was 200 cc, en had een partij power zette ik hem tege een boom begon die gewoon te stuiteren,die deinsde echt nergens voor terug,ding trok je aan met een touw,en af en toe gaf die dan een terug slag dat deed echt tering pijn,maar dat ding was ook op de gashendel begrenst,als je voor aan de hendel van de Carb trok dan begon die te brulle wel kicke zon ding
 
!!!!!Suzuki ride the winds of change!!!!!!!! http://www.brommerforum.nl/showtopic/33235
SIWWN 26-8-2003 9:18 Print reply
Posts: 7079
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: marcel

met die smering zal het denk ik wel meevallen hoor. er zijn genoeg 4 takters waarbij de cilinders aardig schuin liggen.




Wie weet dan hoe het zit met de smering van een boxernotor? Loot de helf van de olie niet tegen de zuigers aan enzo omdat cilinders horizontaal liggen?
 
Blijhoofd 26-8-2003 10:00 Print reply

Posts: 7378
honda ss en zo hebben de cil ook horizontaal
 
!!!!!Suzuki ride the winds of change!!!!!!!! http://www.brommerforum.nl/showtopic/33235

Dit topic is 1775 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved