Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Linkerkruklager een Z lager;

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 769 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #11456 - Linkerkruklager een Z lager;
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 559 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Erik_N 22-8-2003 17:19 Print topicpost

Posts: 5360
(z lager: zo een afgedicht lager)

Ik zat laatst ff te denken, en aangezien ik nieuwe kruk lagers voor me MT blok moet halen; als je nu een Z lager neemt, en de linker ring erin laat zitten, dan zou dat toch als soort van extra keerring kunnen dienen?

Maar enigste wat ik als nadeel zag was eigenlijk dat ie eruit zou lopen, maja, links kan hij dan toch weinig schade aanrichten (behalve keerring) en het zou als dat niet gebeurt ergernis van een lekke linker keerring misschien kunne uitstellen.

maja, als het zo goed had geweest had het er misschien std al in gezeten, iemand suggesties voor de rest? Over het wel of niet goed idee zegmaar?

 
Minderjarig? Minderjarig!? Als je 29 Februari geboren bent dan ben je minder jarig, maarvoorderest zijn we allemaal even vaak jarig ja!

De Schout 22-8-2003 17:43 Print reply
Posts: 5327
denk dat je lager dan niet genoeg smering meer krijgt, dat kanaaltje zit er niet voor niets achter. en een stale afdichting is trouwens niet egt dicht. en rubber kan niet tegen de toerentallen die je draait.
 
tune tweak fiddle bang bummer
Zoetahmeerdah [Marcel] 22-8-2003 17:49 Print reply

Posts: 5996
hm volgens mij is hij wel dicht hoor, je kan ook lagers kopen (compleet dichte) die zijn ook compleet van metaal daar zit ook vet in.

zoals mijn wiellagers

maar ik denk dat het je smering niet ten goede zal komen erik,

denk dat honda het anders zelf al gedaan had, want bij sommige lagers zitten wel 1 dichte en open kant in. weet ff niet meer uit me hoofd welke

Dit bericht is ge-edit door zoetahmeerdah op 22-8-2003 17:49
 
ik haat mensen
Nasic 22-8-2003 18:30 Print reply
Posts: 890
het zal de smering niet ten goede komen....... ik denk zelfs dat ie aanzienlijk korter meegaat.

daarbij zul je ook een rs2 lager moeten nemen. zz lagers zijn immers voor lagere toerentallen bestemd dan rs2. verder zie ik het nut er niet van in als je je keeringen goed in orde hebt
 
Ducati 900SS
Luc 22-8-2003 18:48 Print reply

Posts: 3590
Et zijn tog zelfgesmeerde lagers?

dan maakt et tog neit uit, das nou net volges mij het hele id achter dichte lagers, ze zijn zelfgesmeerd...

Ik had zo ook eerst in men MT zitten, mar waarom zou jet het doen?
een keering is tog ook genoeg? ik hep nl nogn nooit meegemaakt dat er een keering uitgelopen is
 
Blorn 22-8-2003 18:50 Print reply

Posts: 13825
Gewoon nieuwe keerring in zetten Erik, niet zo'n lamzak zijn
 
Erik_N 22-8-2003 18:52 Print reply

Posts: 5360
Z lagers zijn juist die dichte lagers waar al vet inzit

maja, het gaatm ij er nu om, dat je alleen de linkerkant ervan laat zitten in je linkerkruk lager. Dan ondervind hij daar voorderest toch geen hinder van ofwel?

Oh nee wacht, hij krijgt van links natuurlijk ook smering.

Humm, niet aan gedacht
 
Minderjarig? Minderjarig!? Als je 29 Februari geboren bent dan ben je minder jarig, maarvoorderest zijn we allemaal even vaak jarig ja!
SIWWN 22-8-2003 19:18 Print reply
Posts: 7079
RS2 is toch van 2 kanten dicht met kunstof?
En bij mijn nieuwe wiellagers zitten geen vet in maar olie volgens mij

Maar ik zou gewoon open lagers halen, of tenminste aan 1 kant open.

 
Blukaap 22-8-2003 19:28 Print reply

Posts: 10006
Z is aan 1 kant open, lager vd primaire as is er zo1 (die onder/achter het koppelingshuis).

RS zijn idd wiellagers.

Zie zelf het nut er ook niet zo van in, kun je nog beter oliekoeling maken .
 
Bastila is lief
SIWWN 22-8-2003 20:48 Print reply
Posts: 7079
Hier nog wat lager info

lager 6201 is een lager die aan beide kanten open is

Lager 6201 Z is een lager die aan een kant gesloten is met een metalen afdekplaat

lager 6201 ZZ is een lager die aan beide kanten is gesloten met metalen afdekplaten

lager 6201 RS is een lager die aan een kant is afgesloten met een rubber afdichting

lager 6201 2RS is een lager die aan beide kanten is afgesloten met rubber afdichtingen

lager 6201 C3 is een lager die standaard meer speling heeft als een 6201

lager 6201 NR is voorzien van een groef in de buitenring + bijgeleverde ring

 
maart 22-8-2003 21:14 Print reply

Posts: 717
volgens mij zijn die dichte lagers niet bedoeld voor in je blok(veeel teveel toeren), maar zijn ze voor wielen enzo(correct me if i'am wrong)
 
SIWWN 22-8-2003 21:15 Print reply
Posts: 7079
Denk om de stof enzo tegen te houden i.v.m. hogere slijtage...
 
Erik_N 23-8-2003 1:26 Print reply

Posts: 5360
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: maart??h

volgens mij zijn die dichte lagers niet bedoeld voor in je blok(veeel teveel toeren), maar zijn ze voor wielen enzo(correct me if i'am wrong)


humm, op mijn rechter krukas lager staat toch echt 6204Z C3, en die was aan twee kanten afgedicht trouwens, heb de metalen ringen er af geript, en het vet eruit gehaald.

maja, misschien is dat Z / ZZ verschillen perm erk, zowel NTN als SKF hanteren Z voor 2 kanten afgedicht met metaal, dat met rubber inderdaar rs ofzo.

Maja, was me punt ff niet

Die RS dingen zit BTW wel vet in, heb ze ook in me wiel zitten, leek me wel een van de verstandige dinge om als eerste te vervangen. (als je de oude ziet)
 
Minderjarig? Minderjarig!? Als je 29 Februari geboren bent dan ben je minder jarig, maarvoorderest zijn we allemaal even vaak jarig ja!
SIWWN 23-8-2003 1:30 Print reply
Posts: 7079
Of als er 4mm speling op het achterwiel zit
 

Dit topic is 559 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved