Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
Technical Forum - Topic #11456 - Linkerkruklager een Z lager;
|
Pagina 1 van 1
|
Dit topic is 559 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
De Schout |
22-8-2003 17:43 |
Posts: 5327 |
denk dat je lager dan niet genoeg smering meer krijgt, dat kanaaltje zit er niet voor niets achter. en een stale afdichting is trouwens niet egt dicht. en rubber kan niet tegen de toerentallen die je draait.
|
|
tune tweak fiddle bang bummer |
|
Zoetahmeerdah [Marcel] |
22-8-2003 17:49 |
Posts: 5996 |
hm volgens mij is hij wel dicht hoor, je kan ook lagers kopen (compleet dichte) die zijn ook compleet van metaal daar zit ook vet in.
zoals mijn wiellagers
maar ik denk dat het je smering niet ten goede zal komen erik,
denk dat honda het anders zelf al gedaan had, want bij sommige lagers zitten wel 1 dichte en open kant in. weet ff niet meer uit me hoofd welke
Dit bericht is ge-edit door zoetahmeerdah op 22-8-2003 17:49
|
|
ik haat mensen |
|
Nasic |
22-8-2003 18:30 |
Posts: 890 |
het zal de smering niet ten goede komen....... ik denk zelfs dat ie aanzienlijk korter meegaat.
daarbij zul je ook een rs2 lager moeten nemen. zz lagers zijn immers voor lagere toerentallen bestemd dan rs2. verder zie ik het nut er niet van in als je je keeringen goed in orde hebt
|
|
Ducati 900SS |
|
Luc |
22-8-2003 18:48 |
Posts: 3590 |
Et zijn tog zelfgesmeerde lagers?
dan maakt et tog neit uit, das nou net volges mij het hele id achter dichte lagers, ze zijn zelfgesmeerd...
Ik had zo ook eerst in men MT zitten, mar waarom zou jet het doen?
een keering is tog ook genoeg? ik hep nl nogn nooit meegemaakt dat er een keering uitgelopen is
|
|
|
|
Blorn |
22-8-2003 18:50 |
Posts: 13825 |
Gewoon nieuwe keerring in zetten Erik, niet zo'n lamzak zijn
|
|
|
|
Erik_N |
22-8-2003 18:52 |
Posts: 5360 |
Z lagers zijn juist die dichte lagers waar al vet inzit
maja, het gaatm ij er nu om, dat je alleen de linkerkant ervan laat zitten in je linkerkruk lager. Dan ondervind hij daar voorderest toch geen hinder van ofwel?
Oh nee wacht, hij krijgt van links natuurlijk ook smering.
Humm, niet aan gedacht
|
|
Minderjarig? Minderjarig!? Als je 29 Februari geboren bent dan ben je minder jarig, maarvoorderest zijn we allemaal even vaak jarig ja! |
|
SIWWN |
22-8-2003 19:18 |
Posts: 7079 |
RS2 is toch van 2 kanten dicht met kunstof?
En bij mijn nieuwe wiellagers zitten geen vet in maar olie volgens mij
Maar ik zou gewoon open lagers halen, of tenminste aan 1 kant open.
|
|
|
|
Blukaap |
22-8-2003 19:28 |
Posts: 10006 |
Z is aan 1 kant open, lager vd primaire as is er zo1 (die onder/achter het koppelingshuis).
RS zijn idd wiellagers.
Zie zelf het nut er ook niet zo van in, kun je nog beter oliekoeling maken .
|
|
Bastila is lief |
|
SIWWN |
22-8-2003 20:48 |
Posts: 7079 |
Hier nog wat lager info
lager 6201 is een lager die aan beide kanten open is
Lager 6201 Z is een lager die aan een kant gesloten is met een metalen afdekplaat
lager 6201 ZZ is een lager die aan beide kanten is gesloten met metalen afdekplaten
lager 6201 RS is een lager die aan een kant is afgesloten met een rubber afdichting
lager 6201 2RS is een lager die aan beide kanten is afgesloten met rubber afdichtingen
lager 6201 C3 is een lager die standaard meer speling heeft als een 6201
lager 6201 NR is voorzien van een groef in de buitenring + bijgeleverde ring
|
|
|
|
maart |
22-8-2003 21:14 |
Posts: 717 |
volgens mij zijn die dichte lagers niet bedoeld voor in je blok(veeel teveel toeren), maar zijn ze voor wielen enzo(correct me if i'am wrong)
|
|
|
|
SIWWN |
22-8-2003 21:15 |
Posts: 7079 |
Denk om de stof enzo tegen te houden i.v.m. hogere slijtage...
|
|
|
|
Erik_N |
23-8-2003 1:26 |
Posts: 5360 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: maart??h
volgens mij zijn die dichte lagers niet bedoeld voor in je blok(veeel teveel toeren), maar zijn ze voor wielen enzo(correct me if i'am wrong)
humm, op mijn rechter krukas lager staat toch echt 6204Z C3, en die was aan twee kanten afgedicht trouwens, heb de metalen ringen er af geript, en het vet eruit gehaald.
maja, misschien is dat Z / ZZ verschillen perm erk, zowel NTN als SKF hanteren Z voor 2 kanten afgedicht met metaal, dat met rubber inderdaar rs ofzo.
Maja, was me punt ff niet
Die RS dingen zit BTW wel vet in, heb ze ook in me wiel zitten, leek me wel een van de verstandige dinge om als eerste te vervangen. (als je de oude ziet )
|
|
Minderjarig? Minderjarig!? Als je 29 Februari geboren bent dan ben je minder jarig, maarvoorderest zijn we allemaal even vaak jarig ja! |
|
SIWWN |
23-8-2003 1:30 |
Posts: 7079 |
Of als er 4mm speling op het achterwiel zit
|
|
|
|
Dit topic is 559 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 1 van 1
|
|