Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - diafragma begrenzer

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 865 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #11447 - diafragma begrenzer
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 734 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

bartos 21-8-2003 22:20 Print topicpost

Posts: 1372
Ik heb wat bedacht en dat is een meaniche vriabel begrenzer.

Als je een gewoon foto camara pakt (spiegel reflekts) kan je het diafragma in stellen bij de meeste toestellen kan je dat zien gebuuren in de lens. Ik dacht dat dat maby ook wel zou werken op een uitlaat wat denken jullie??

natuurlijk ga ik niet de diafragma uit een toestel sloopen is niet sterk genoeg denk ik
 

De Schout 21-8-2003 22:36 Print reply
Posts: 5327
in de uitlaat lijkt me niet egt ideaal, met koolaanslag ed. zou eerder zoiets in je luchtfilter zien te fabrieken.
 
tune tweak fiddle bang bummer
PlaceR 21-8-2003 22:40 Print reply
Posts: 1588
gewoon in je spruitstuk fabrieke (geweldig woord trouwens LOL)

of tusen spruitstuk en carb maar lijkt me vrij moeilijk
 
Martijn 21-8-2003 22:58 Print reply
Posts: 10000
is al eerder langsgeweest...zou kunnen, niet makkelijk te maken...kun je ook een vlinderklep (smoorklep) erin doen..

probleem is vaak dat ze in onbegrensde toestand ook nog ietsjes tegenhouden...iig bij smoorklep..en als je het bij diafragma goed wil doen krijg je een gezwel aan de buitnekant zegmaar...
 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***
boerjef 21-8-2003 23:37 Print reply
Posts: 265
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Martijn

is al eerder langsgeweest...zou kunnen, niet makkelijk te maken...kun je ook een vlinderklep (smoorklep) erin doen..

probleem is vaak dat ze in onbegrensde toestand ook nog ietsjes tegenhouden...iig bij smoorklep..en als je het bij diafragma goed wil doen krijg je een gezwel aan de buitnekant zegmaar...

Maar kun je bevoorbeeld niet de luchtfilter begrenzen en hem iets te veel lucht laten krijgen. als je dan die begrenzer er in bouwt (krijgt hij minder lucht als begrenzer 'uitgeschakeld' staat) dus staat hij dan wel goed. Alleen als je begrenzer aanzet dan klopt mengverhouding niet meer. Ofwel moet je ook benzine/olie moete begrenze.
Kun je natuurlijk ook in spruitstuk maar dat lijkt me vrij moeilijk.
 
Beter 1 vogel in de hand, dan geen hand!
Neonlampje 22-8-2003 0:29 Print reply

Posts: 14825
iets wat je gasschuif begrenst heeft zelfde nut en minder werk
 
redd3vil 22-8-2003 0:39 Print reply
Posts: 692
Je bouwt een motortje in je luchtfilter met daaraan een schijfje.. als je de begrenzer activeerd draaid het schijfje, hij krijgt minder lucht en gaat zwaar bagger lopen.
Zegt tegen de wouten ik krijg em niet fatsoenlijk afgesteld enz..
Heb ut al es op me 70 gehad... die vernauwing zat nog in me luchtfilter en kwam nie boven de 6000 toeren.
 
Bezoek ook eens www.brommerfreaks.nl
SIWWN 22-8-2003 0:43 Print reply
Posts: 7079
Lijkt mij wel kunnen in het spruitstuk, gaatjes boren en een asje er doorheen, beetje vloeibare pakking ertussen voor de afdichting en een hendeltje eraan waarmee je de klep kan bedienen.


Misschien beter een klep maken in je luchtbox, is denk ik minder opvallend en je hebt zat ruimte, tenminste ik wel...

Zo zit het bij mij inelkaar






EDIT: Klote P




Dit bericht is ge-edit door SIWWN op 22-8-2003 0:44

Dit bericht is ge-edit door SIWWN op 22-8-2003 0:45
 
Martijn 22-8-2003 1:02 Print reply
Posts: 10000
ik heb es een smoorklep gebouwd van een flippo en een paperclip en die door het buisje voor de olie injectie gestoken...werkte vast wel...nooit getest..

mocht je een smoorklep gebruiken, plaats hem dan in het spruitstuk, dan heb je idd niet dat je mengsel niet klopt en er staat niet zo veel druk/hitte achter als bij de uitlaat...

 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***

Dit topic is 734 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved