Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
Technical Forum - Topic #11418 - Overhitte MBX Cilinder, why o why!!...
|
Pagina 1 van 2
|
Dit topic is 1565 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
martinus83 |
21-8-2003 12:13 |
Posts: 3718 |
Ik heb al verschillende mensen gevraagd maar open tog maar een topic, misschien dat er iemand een andere oorzaak weet...
Sinds mijn blokrevistatie en hoonbeurt van mijn nu 55 mm malossi lc mbx, wordt de cilnider altid verschrikkelijk heet, ik heb alles al geprobeerd!!!
Malossi 55 mm LC, niet getuned.
Mikuni 24mm, alle sproeiers al gehad, maak nie uit qua overhitting
Snel CDI, snelle ontsteking, heeft et altijd goed gedaan, orgi ontsteking maakt nie uit qua overhitting
Racegaas weggehaald, scheelt ietsje, wordt nog steeds erg heet.
ikw eet et egt nie, had pas een warmloper, dag na de bm, wel warmloopsporen, aan elke kant van het tapeind en aan de kant van uitlaatpoort, had em vastgezet met 1,5 nm.. of 15 iig bij mij 150 kg/cm...
toen me cil 53mm wqas was er ix aan de hand het is dus sinds de hoonbeurt, hij is toen vasteglope gepoetst pas weer warmgelope, zit een 55 mm vertex zuiger in...wa moek doen? issie mss te krap gehoond ofzo? scheef gehoond???
edit: Thermostaat is dr uit ja!
Dit bericht is ge-edit door martinus83 op 21-8-2003 12:42
|
|
|
|
Pingu |
21-8-2003 12:39 |
Posts: 1842 |
Rijd je nog met je thermostaat erin?? Zo ja, eruit halen
|
|
2fast 2stroke mbx80 tuned |
|
martinus83 |
21-8-2003 12:42 |
Posts: 3718 |
die heb ik dr al uit gehaald, die was kapot, ik blij jippie da is et, want hij lekte stees maar desondanks wordt hij nog steeds warm
|
|
|
|
barry |
21-8-2003 12:47 |
Posts: 7387 |
je hebt er misschien niks aan wat ik nu zeg maar toch, met mijn 50FA had ik ook dat die verschrikkel warm werd en al het kvs er uit drukte. ik van alles geprobeerd, bleef warm worden, nu ik een andere cilinder er op heb (alleen cilinder wissel) wordt deze cilinder wel perfect gekoeld. wordt absoluut niet heet. maakt niet uit hoe je rijd (continu vol gas of elke keer in de powerband rijden) maakt niet uit, wordt niet heet.
dus misschien dat de cilinder zelf niet goede doorstroming heeft en daarom zo heet wordt?
daar zat ik ook aan te denken met mijn FA cilinder. (zelfde probleem dus)
|
|
He? |
|
Hier_ben_ik - Administrator |
21-8-2003 13:03 |
Posts: 8499 |
hmm.. toen zn cilinder 53mm was had hij dat probleem dus niet.. en door uitboren veranderen je koelkanalen niet dus dat lijkt me niet barry..
weet je wat je wel is kunt proberen martinus? EngineIce.. dat veranderd nix opzich, alleen dat je cilinder 10 graden kouder is.. weet niet of dat genoeg is enzo, maar ik ga het ook in mn nsr flikkeren als hij af is.. (is wel duur spul)
|
|
Members zijn vervelend :-| |
|
Blukaap |
21-8-2003 13:28 |
Posts: 10008 |
Hmm, is d'r niet 1 van je tapeinden krom ?
Die van mij had ook wat last vd hitte, toen heb ik een keer 1 van m'n tapeinden teruggebogen (duwde tegen de wand vd cilinder aan zeg maar) en toen was het eigenlijk over.
|
|
Bastila is lief |
|
martinus83 |
21-8-2003 13:29 |
Posts: 3718 |
ik denk ok dat et an de cil ligt, hij moet gewoon goed zijn, da spul dr in mwa, da kan wel ff maar et moet gewoon goed izjn, denik zelf ok dat et gewoon de cil is en dat et met et honen te maken heeft
|
|
|
|
Hier_ben_ik - Administrator |
21-8-2003 13:34 |
Posts: 8499 |
hmm.. aan honen kan niet veel verkeerd gaan opzich.. lijkt me sterk iig
|
|
Members zijn vervelend :-| |
|
martinus83 |
21-8-2003 13:38 |
Posts: 3718 |
mss idd de tapeinden, ik heb zelf inelkaar gebrouwde vage bouten die nie tege de hitte kunne denk ze verkeure helemaal, mss trekke ze wel krom
moet dus min 140 mm tapeinden hebbe, heb tijd gelede ook al gezocht, niemand heeft ze, ik heb dr 1 gevonde
Dit bericht is ge-edit door martinus83 op 21-8-2003 13:40
|
|
|
|
de_koen |
21-8-2003 13:41 |
Posts: 5595 |
wat voor koppaking gebruik je ?
probeer eens gewoon kraantjes water met een heel klein beetje olie erdoor heen
dat koelt normaal beter dan koelvloeistof.
heb je al een andere radiateur geprobeerd ?
als hij begint warm te lopen, meet dan eens de temp van je koelvloeistof.
het is wel vaag dat hij pas na de hoon beurt die probs gekregen heeft, hoe kwam dat hij eerst (met 53mm boring) vast gelopen was ?
|
|
Honda 5-Bak te koop |
|
E-man |
21-8-2003 13:42 |
Posts: 412 |
heb je t koelsysteem ontlucht, nadat je de cilinder weer gemonteerd hebt? (of moet dat alleen met scooters )
Dit bericht is ge-edit door E-man op 21-8-2003 13:43
|
|
Heeft iemand bandenlichters voor mn powerband, want als dat niet goed zit maak ik een misschien nog een buikschuiver. |
|
thahondaman |
21-8-2003 13:44 |
Posts: 523 |
geen koelkanaal dat dicht zit ergens ??
pomp die kuren geeft slang die verstopt zit of een radiator die verstopt zit !
gewoon alles checken !!!
das niet gezond gewoon
|
|
een echte man rijdt op een honda mb |
|
martinus83 |
21-8-2003 13:45 |
Posts: 3718 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: de_koen
wat voor koppaking gebruik je ? 55 mm, beetje uitgeveild dus 56 mm ofzo
probeer eens gewoon kraantjes water met een heel klein beetje olie erdoor heen
dat koelt normaal beter dan koelvloeistof.
heb je al een andere radiateur geprobeerd ? nee heb al een extra dikke, dikker dan hierbenik
als hij begint warm te lopen, meet dan eens de temp van je koelvloeistof.
het is wel vaag dat hij pas na de hoon beurt die probs gekregen heeft, hoe kwam dat hij eerst (met 53mm boring) vast gelopen was ?
verkeerd ingerede denk
Quote: Oorspronkelijk gepost door: E-man
heb je t koelsysteem ontlucht, nadat je de cilinder weer gemonteerd hebt? (of moet dat alleen met scooters )
Dit bericht is ge-edit door E-man op 21-8-2003 13:43
ja
|
|
|
|
Zoetahmeerdah [Marcel] |
21-8-2003 15:01 |
Posts: 5996 |
wat voor koppakking gebruik je nu en wat is je squish?
|
|
ik haat mensen |
|
martinus83 |
21-8-2003 17:35 |
Posts: 3718 |
55 mm pakking, 2 mm squish geloofk
|
|
|
|
ties |
21-8-2003 17:40 |
Posts: 1333 |
had een 80cc cross ktm (met 2 radiateurs hebben meeste 80cc niet)die wij hadden ook. was net gereviceerd en na 10 rondjes kookte het kvs.
nooit gevonden wat et was. maar zou boutje kunnen zijn of verstopte kanalen
|
|
|
|
Dit topic is 1565 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 1 van 2
|
|