Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Overhitte MBX Cilinder, why o why!!!???

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1014 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #11418 - Overhitte MBX Cilinder, why o why!!...
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 1565 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

martinus83 21-8-2003 12:13 Print topicpost

Posts: 3718
Ik heb al verschillende mensen gevraagd maar open tog maar een topic, misschien dat er iemand een andere oorzaak weet...

Sinds mijn blokrevistatie en hoonbeurt van mijn nu 55 mm malossi lc mbx, wordt de cilnider altid verschrikkelijk heet, ik heb alles al geprobeerd!!!

Malossi 55 mm LC, niet getuned.
Mikuni 24mm, alle sproeiers al gehad, maak nie uit qua overhitting
Snel CDI, snelle ontsteking, heeft et altijd goed gedaan, orgi ontsteking maakt nie uit qua overhitting
Racegaas weggehaald, scheelt ietsje, wordt nog steeds erg heet.

ikw eet et egt nie, had pas een warmloper, dag na de bm, wel warmloopsporen, aan elke kant van het tapeind en aan de kant van uitlaatpoort, had em vastgezet met 1,5 nm.. of 15 iig bij mij 150 kg/cm...

toen me cil 53mm wqas was er ix aan de hand het is dus sinds de hoonbeurt, hij is toen vasteglope gepoetst pas weer warmgelope, zit een 55 mm vertex zuiger in...wa moek doen? issie mss te krap gehoond ofzo? scheef gehoond???

edit: Thermostaat is dr uit ja!

Dit bericht is ge-edit door martinus83 op 21-8-2003 12:42
 

Pingu 21-8-2003 12:39 Print reply
Posts: 1842
Rijd je nog met je thermostaat erin?? Zo ja, eruit halen
 
2fast 2stroke mbx80 tuned
martinus83 21-8-2003 12:42 Print reply

Posts: 3718
die heb ik dr al uit gehaald, die was kapot, ik blij jippie da is et, want hij lekte stees maar desondanks wordt hij nog steeds warm
 
barry 21-8-2003 12:47 Print reply

Posts: 7387
je hebt er misschien niks aan wat ik nu zeg maar toch, met mijn 50FA had ik ook dat die verschrikkel warm werd en al het kvs er uit drukte. ik van alles geprobeerd, bleef warm worden, nu ik een andere cilinder er op heb (alleen cilinder wissel) wordt deze cilinder wel perfect gekoeld. wordt absoluut niet heet. maakt niet uit hoe je rijd (continu vol gas of elke keer in de powerband rijden) maakt niet uit, wordt niet heet.

dus misschien dat de cilinder zelf niet goede doorstroming heeft en daarom zo heet wordt?

daar zat ik ook aan te denken met mijn FA cilinder. (zelfde probleem dus)
 
He?
Hier_ben_ik - Administrator 21-8-2003 13:03 Print reply

Posts: 8499
hmm.. toen zn cilinder 53mm was had hij dat probleem dus niet.. en door uitboren veranderen je koelkanalen niet dus dat lijkt me niet barry..


weet je wat je wel is kunt proberen martinus? EngineIce.. dat veranderd nix opzich, alleen dat je cilinder 10 graden kouder is.. weet niet of dat genoeg is enzo, maar ik ga het ook in mn nsr flikkeren als hij af is.. (is wel duur spul)
 
Members zijn vervelend :-|
Blukaap 21-8-2003 13:28 Print reply

Posts: 10008
Hmm, is d'r niet 1 van je tapeinden krom ?
Die van mij had ook wat last vd hitte, toen heb ik een keer 1 van m'n tapeinden teruggebogen (duwde tegen de wand vd cilinder aan zeg maar) en toen was het eigenlijk over.
 
Bastila is lief
martinus83 21-8-2003 13:29 Print reply

Posts: 3718
ik denk ok dat et an de cil ligt, hij moet gewoon goed zijn, da spul dr in mwa, da kan wel ff maar et moet gewoon goed izjn, denik zelf ok dat et gewoon de cil is en dat et met et honen te maken heeft
 
Hier_ben_ik - Administrator 21-8-2003 13:34 Print reply

Posts: 8499
hmm.. aan honen kan niet veel verkeerd gaan opzich.. lijkt me sterk iig
 
Members zijn vervelend :-|
martinus83 21-8-2003 13:38 Print reply

Posts: 3718
mss idd de tapeinden, ik heb zelf inelkaar gebrouwde vage bouten die nie tege de hitte kunne denk ze verkeure helemaal, mss trekke ze wel krom

moet dus min 140 mm tapeinden hebbe, heb tijd gelede ook al gezocht, niemand heeft ze, ik heb dr 1 gevonde


Dit bericht is ge-edit door martinus83 op 21-8-2003 13:40
 
de_koen 21-8-2003 13:41 Print reply

Posts: 5595
wat voor koppaking gebruik je ?

probeer eens gewoon kraantjes water met een heel klein beetje olie erdoor heen
dat koelt normaal beter dan koelvloeistof.

heb je al een andere radiateur geprobeerd ?

als hij begint warm te lopen, meet dan eens de temp van je koelvloeistof.

het is wel vaag dat hij pas na de hoon beurt die probs gekregen heeft, hoe kwam dat hij eerst (met 53mm boring) vast gelopen was ?
 
Honda 5-Bak te koop
E-man 21-8-2003 13:42 Print reply
Posts: 412
heb je t koelsysteem ontlucht, nadat je de cilinder weer gemonteerd hebt? (of moet dat alleen met scooters )

Dit bericht is ge-edit door E-man op 21-8-2003 13:43
 
Heeft iemand bandenlichters voor mn powerband, want als dat niet goed zit maak ik een misschien nog een buikschuiver.
thahondaman 21-8-2003 13:44 Print reply

Posts: 523
geen koelkanaal dat dicht zit ergens ??
pomp die kuren geeft slang die verstopt zit of een radiator die verstopt zit !

gewoon alles checken !!!
das niet gezond gewoon
 
een echte man rijdt op een honda mb
martinus83 21-8-2003 13:45 Print reply

Posts: 3718
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: de_koen

wat voor koppaking gebruik je ? 55 mm, beetje uitgeveild dus 56 mm ofzo

probeer eens gewoon kraantjes water met een heel klein beetje olie erdoor heen
dat koelt normaal beter dan koelvloeistof.

heb je al een andere radiateur geprobeerd ? nee heb al een extra dikke, dikker dan hierbenik

als hij begint warm te lopen, meet dan eens de temp van je koelvloeistof.

het is wel vaag dat hij pas na de hoon beurt die probs gekregen heeft, hoe kwam dat hij eerst (met 53mm boring) vast gelopen was ?
verkeerd ingerede denk


Quote:
Oorspronkelijk gepost door: E-man

heb je t koelsysteem ontlucht, nadat je de cilinder weer gemonteerd hebt? (of moet dat alleen met scooters )

Dit bericht is ge-edit door E-man op 21-8-2003 13:43


ja
 
Zoetahmeerdah [Marcel] 21-8-2003 15:01 Print reply

Posts: 5996
wat voor koppakking gebruik je nu en wat is je squish?
 
ik haat mensen
martinus83 21-8-2003 17:35 Print reply

Posts: 3718
55 mm pakking, 2 mm squish geloofk
 
ties 21-8-2003 17:40 Print reply
Posts: 1333
had een 80cc cross ktm (met 2 radiateurs hebben meeste 80cc niet)die wij hadden ook. was net gereviceerd en na 10 rondjes kookte het kvs.
nooit gevonden wat et was. maar zou boutje kunnen zijn of verstopte kanalen
 

Dit topic is 1565 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved