Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - 4 takt blokje

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1114 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #11412 - 4 takt blokje
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 1468 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

puchmeester 20-8-2003 22:54 Print topicpost
Posts: 10
eej mensen,
ik ben van plan een 4takt 100cc blok (uit een grasmaaier) met een handmatige koppeling (geen versnelingen) onder een (vet aangepast) puchframe te planten.
kan iemand mij een voorspelling over hoe hard dat ding zal rijden, en hoe snel die op zal trekken????

o ja er zit geen uitlaat onder, die moet ik zelf bouwen, iemand tips???

thank, de puchmeester
 

bart de scootergek 20-8-2003 23:16 Print reply

Posts: 8916
snelheid is niet veel over te zeggen nu, moet je max toerental weten, interne verhoudingen, twv, omtrek band. uitlaat maakt niet zoveel uit, probeer gewoon zo dik mogelijke buis erop te doen, met weinig weerstand.
 
Honda RC-33
Eef 20-8-2003 23:19 Print reply

Posts: 2351
er is idd niks over snelheid te zeggen, kan je lassen? anders kan je een uitlaat precies op maat maken.. maar volgens mij wel een geinig projectje
 
aprilia2000 mod... :p
Honda_boy 21-8-2003 0:30 Print reply

Posts: 555
Ik denk niet echt hard!

Want 100cc 4-takt is ongeveer evensterk als een 50cc 2-takt, omdat zijn arbeidsslag om de 2 keer is!

En dan moet hem nog hoog genoeg in toeren krijgen en misschien een vario ofzo van een brommer gebruiken als versnellingen. Anders zal hij ofwel slecht oftrekken, of slechte topsnelheid.
Ik vind 100cc 4-takt eigenlijk te weinig, voor te maaien genoeg, maar om 150 kg mee te trekken wordt moeilijk

Het is natuurlijk te proberen, ben benieuw naar het resultaat

De uitlaat maakt niet veel uit! Als alles er maar goed in open is!

 
Honda rulezzz !!!
Eef 21-8-2003 0:33 Print reply

Posts: 2351
nu ik johan ze post lees denk ik ook is na, een uitlaat op maat werkt niet voor een 4-takt N00b
 
aprilia2000 mod... :p
Blorn 21-8-2003 0:36 Print reply

Posts: 13825
Ik heb een 250cc 4t blok liggen. Met 19pk.

(Om een indicatie te geven over wat voor vermogen die 100cc heeft. En dan is mijn blok nog gemaakt om 'hard' te gaan..)
 
marcel 21-8-2003 7:49 Print reply

Posts: 1533
kan ook wel meer uit en 4-taktblokje komen hoor!!

kijk maar naar die ss50'jes. als die gasten er iets van 115cc onder leggen dan rijden ze de meesten hier er wel uit. dan hebben ze ook wel meer dan aleen de cilinder vervangen uiteraard. en die gasten kunnen gaan tot 153 cc. maar 4takt geeft dus echt niet zo heel veel minder vermogen. de motertjes zoals op die grasmaaier worden alleen voor hele andere doeleinden gebruikt dus daarom loopt het waarschijnlijk niet op een brommer.
 
Ralf 21-8-2003 8:46 Print reply

Posts: 9073
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Honda_boy
Want 100cc 4-takt is ongeveer evensterk als een 50cc 2-takt, omdat zijn arbeidsslag om de 2 keer is!



2 takt is 1.5 keer zo sterk als 4 takt.
 
marcel 21-8-2003 8:56 Print reply

Posts: 1533
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ralf

[...]


2 takt is 1.5 keer zo sterk als 4 takt.



idd en daar komt ook nog eens bij dat de arbeidsslag van een 4-takt veel sterker is dan die van een 2 takt. maarja 2takt maakt zoals gezegt meer toeren. maar al die verhalen van 2 takt 2 ? zo sterk.....
 
bart de scootergek 21-8-2003 10:06 Print reply

Posts: 8916
zon motortje op een grasmaaier lijkt me niet zo geschikt, ze willen niet echt veel toeren draaien. maar boven een bepaalde grens is de twee-takt volgens mij niet meer sterker. maar je ziet het wel met motorcross, 125 2takt tegen 250 4takt, 250 2-takt tegen 450. hier geld het dubbel al niet meer
 
Honda RC-33
Blijhoofd 21-8-2003 10:24 Print reply

Posts: 7378
t zal nie hard zijn hoor, die grasmaaier motortjes zijn niet zo super,mischien dat je er de 60 mee haald met gigantisch zwaare verhouding
 
!!!!!Suzuki ride the winds of change!!!!!!!! http://www.brommerforum.nl/showtopic/33235
jeroen 21-8-2003 11:12 Print reply

Posts: 15066
Grasmaaiers draaien geloof ik max 3000 toeren.

Maar zitmaaiers zijn wel heel snel te maken

Maarhet is een gaaf project, lijkt me wel lastig worden.
 
puchmeester 21-8-2003 12:45 Print reply
Posts: 10
DUS T KOPT DR EEN BEETJE OP NEER DAT IK GEWOON NIET GENOEG POWERS HEB.
IK D8 BIJ MEZELF DAT DAT BLOK BEST WEL POWERS HEEFT, WANT JE ZIET ZULKE BLOKJES OOK VAAK BIJ ZELFBOUW KARTS, EN DIE TREKKEN BEHOORLIJK OP.
IK WEET DAT DIE HELE KLEINE WIELTJES HEBBEN MAH ZE HEBBEN OOK EEN BESTE TOP DUS......

MAH IK VRAAG ME NOG STEEDS EEN BEETJE AF OF HET DE MOEITE IS.

DE PUCHMEESTER
 
Pingu 21-8-2003 14:37 Print reply
Posts: 1842
ik vraag me af waarom jij ZO TYPT..
marruh.. hoe wil je, als je dat blok eronder krijgt, voor de aandrijving gaan zorgen???
 
2fast 2stroke mbx80 tuned
jeroen 21-8-2003 14:39 Print reply

Posts: 15066
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: puchmeester

DUS T KOPT DR EEN BEETJE OP NEER DAT IK GEWOON NIET GENOEG POWERS HEB.
IK D8 BIJ MEZELF DAT DAT BLOK BEST WEL POWERS HEEFT, WANT JE ZIET ZULKE BLOKJES OOK VAAK BIJ ZELFBOUW KARTS, EN DIE TREKKEN BEHOORLIJK OP.
IK WEET DAT DIE HELE KLEINE WIELTJES HEBBEN MAH ZE HEBBEN OOK EEN BESTE TOP DUS......

MAH IK VRAAG ME NOG STEEDS EEN BEETJE AF OF HET DE MOEITE IS.

DE PUCHMEESTER


stfu
 
puchmeester 21-8-2003 22:49 Print reply
Posts: 10
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Pingu

ik vraag me af waarom jij ZO TYPT..
marruh.. hoe wil je, als je dat blok eronder krijgt, voor de aandrijving gaan zorgen???


ik typte ZO omdat ik mn caps lock aan had staan<
maareuh dat blok eronder krijgen is niet egt een obstakel, en dat blok heeft (wat niet alle grasmaaier blokjes hebben) een verticale as krukas met daar op een tandwiel (dus geen koppeling in t blok. en die handmatige koppeling is een asje met 2 tandwielen waarvan 1 vast zit op dat asje en de ander er gelagerd op zit.
die gelagerde word met een handvat aan je stuur geklemd door 2 schijven. beetje ingewikkeld maart werkt wel :-0

dse puchmeester
 

Dit topic is 1468 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved