Ralf |
20-8-2003 17:15 |
Posts: 9073 |
Bij MBX vlinderpoort hoef je er eigenlijk alleen op te letten dat hij niet te dicht bij je spoelers komt. Hoeveel je er tussen moet laten zitten moet je maar ff aan Ludie vragen ofzo..
|
|
|
|
Mr Pain |
20-8-2003 17:18 |
Posts: 4966 |
dus ik kan net zover gaan als ik wil?
de spijl laat ik er dus wel in zitten he anders gaat het niet echt goed denk ik.
en hoeveel mm zou ik omhoog kunnen gaan?
|
|
|
|
marcel |
20-8-2003 17:21 |
Posts: 1533 |
kun je hetzelfde kijken als bij een normale uitlaatpoort. ook maar een paar mm denk ik
|
|
|
|
Ralf |
20-8-2003 17:29 |
Posts: 9073 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Benjamin
dus ik kan net zover gaan als ik wil?
en hoeveel mm zou ik omhoog kunnen gaan?
Als je maar ver genoeg van je spoelers af blijft, zo breed dat je zuigerveren gaan happen lukt je niet..
Hoeveel omhoog zou je ff complete poortmap met goede maten moeten posten..
|
|
|
|
Pingu |
20-8-2003 17:45 |
Posts: 1842 |
ik heb zelf mijn mbx cil getuned, en ik kan je zeggen.. hak er maar lekker in er kan heel veel uit, behalve de spijl . Blijf ong. 3mm uit de buurt van de spoelers. De poort mag er wel boven komen, maar dus 3mm ong er vanaf. De mijne is zit net boven de spoelers, maar de hoogte van de poort weet ik niet precies meer, ik zat rond de 190 graden, dus iets van 21 vanaf deck, wat te hoog is De spoelers staan op 124 graden, dus 184 graden is wel netjes, dat is ong 22.5 vanaf deck als ik het goed heb.
Dit zijn mijn maten, je zou het zelf even moeten narekenen aan de hand van jou cilinder + poortmap. Verder kan de bovenkant van de poort best recht vanwege de spijl.
Edit ong. 23 vanaf deck denk ik Ds's wel veilig
Dit bericht is ge-edit door Pingu op 20-8-2003 17:47
Dit bericht is ge-edit door Pingu op 20-8-2003 17:48
|
|
2fast 2stroke mbx80 tuned |
|
MWvdK |
20-8-2003 18:31 |
Posts: 2247 |
3mm 5 was tog minimum?
|
|
|
|
Zoetahmeerdah [Marcel] |
20-8-2003 19:18 |
Posts: 5996 |
daar zijn geen regels voor
enige waar je voor op moet passen is het waterkanaal.
edit: 188 graden kan makkelijk
Dit bericht is ge-edit door zoetahmeerdah op 20-8-2003 19:20
|
|
ik haat mensen |
|
Pingu |
20-8-2003 19:50 |
Posts: 1842 |
188 kan ja, hebbie blowdown van 32, ik ging van een blowdown van 30 uit.
|
|
2fast 2stroke mbx80 tuned |
|
Neonlampje |
20-8-2003 20:43 |
Posts: 14825 |
opassen dat je spijltje niet te dun wordt, voor oververhitting...
gewoon ori dikte laten, je kunt in de breedte genoeg opp winnen, weegt niet op tegen het minder koelen (sneller vastlopen) van je spijltje...
Dit geldt ook voor de afstand van je uitlaatpoort naar je spoelers geld hetzelfde... 2mm minimaal, 3mm is veilig... (gewoon voor 3 kiezen dus)
btw, koelkanalen kun je makkelijk dicht maken bij een mbx cilinder, iemand vinden die giet ijzer kan lassen en als je dat gedaan hebt hem laten honen! (je wand wordt echt een barbapappa!!)
|
|
|
|
Hier_ben_ik - Administrator |
21-8-2003 1:24 |
Posts: 8499 |
move -> PF + alle posters in dit topic hebben toegang.
|
|
Members zijn vervelend :-| |
|
marcel |
21-8-2003 8:06 |
Posts: 1533 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Neonlampje
opassen dat je spijltje niet te dun wordt, voor oververhitting...
gewoon ori dikte laten, je kunt in de breedte genoeg opp winnen, weegt niet op tegen het minder koelen (sneller vastlopen) van je spijltje...
Dit geldt ook voor de afstand van je uitlaatpoort naar je spoelers geld hetzelfde... 2mm minimaal, 3mm is veilig... (gewoon voor 3 kiezen dus)
btw, koelkanalen kun je makkelijk dicht maken bij een mbx cilinder, iemand vinden die giet ijzer kan lassen en als je dat gedaan hebt hem laten honen! (je wand wordt echt een barbapappa!!)
ik zou toch uitkijken met die koeling. ik zou altijd zoveel mogelijk koeling proberen te behouden. zit je altijd goed.
|
|
|
|
de_koen |
21-8-2003 14:16 |
Posts: 5595 |
Voor de koeling van je spijltje kan je nog altijd een klein gaatje boren in je zuiger zodat deze beter gesmeerd en gekoeld word , maar als je hem niet smaller maakt zou dat niet nodig mogen zijn.
Wat is de boring van je cilinder momenteel ? als die al ver opgeboord is veranderd de timing en de hoek van je poorten, dus hou daar ook eventueel rekening mee
in de berekening van je blowdown
Wat word de rest van je setup ?
Want volgens mij is een proma niet echt de beste keus op voor optimale prestaties .
|
|
Honda 5-Bak te koop |
|
Pingu |
21-8-2003 14:39 |
Posts: 1842 |
Je zou ook de spijl gewoon terug kunnen leggen, maar.. als je hem standaard houdt (zoals lude zei kun je dat makkelijk doen, omdat je heel breed kunt gaan) zul je imo geen koelingsproblemen krijgen.
|
|
2fast 2stroke mbx80 tuned |
|
Blukaap |
21-8-2003 16:00 |
Posts: 10006 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: de_koen
Wat is de boring van je cilinder momenteel ? als die al ver opgeboord is veranderd de timing en de hoek van je poorten, dus hou daar ook eventueel rekening mee
in de berekening van je blowdown
Wat word de rest van je setup ?
Want volgens mij is een proma niet echt de beste keus op voor optimale prestaties .
Timing vd boostpoort en uitlaatpoort verandert, spoelers blijven gelijk.
En die proma lijkt mij ook alles behalve geweldig, als je iets goedkoops wil: zoek een tecno en ga experimenteren met het inkorten vd bocht enzo.
|
|
Bastila is lief |
|
Mr Pain |
21-8-2003 16:43 |
Posts: 4966 |
ja mijn setup weet ik dus nog niet precies maar wat de setup een beetje kan worden is:
26mm vlak
iets van tecno uitlaat
binnenrotor
cr 80 membraam(n) boysen
blok opzich ga ik nog niks aan doen, ik zal nu eerst eens een paar poortmappen gaan proberen te maken en dan zet ik ze hier wel heen
|
|
|
|