Rudy |
18-4-2003 13:21 |
Posts: 3471 |
1:25 smeren met tts oid is gewoon onzin, je verlies er alleen maar vermogen mee. Hij gaat klote starten enz enz..
Rij met alles 1:40 jaja met euro 95 (crosser loopt dr perfect op..)
|
|
"I'd like to consider Ferrari as a scaled down version of God. " - Jeremy Clarkson |
|
SIWWN |
18-4-2003 16:00 |
Posts: 7079 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: vinnie
[...]
Dus dat is dan ehm ff rekene.....
1:50 toch?
Dit topic is euhmm effe omrekenen iets van 2 jaar oud... eikeltje
|
|
|
|
Blukaap |
18-4-2003 16:26 |
Posts: 10006 |
Hij haalt 'm omhoog met een redelijk zinnige reply nadat ik 'm naar het topic had verwezen...
Dus als je de volgende keer even leest voordat je blaat ?
|
|
Bastila is lief |
|
Steve_ZHC |
18-4-2003 16:38 |
Posts: 2716 |
Ik heb thuis een maatbekertje en een jerrycan staan.
130 ml op 5 liter benzine ligt tussen de 1 op 40 en de 1 op 45.
Dit doe ik bij de MTX 110 ?n de RS 80.
Dus mochten de mensen in de toekomst zoeken naar dit topic, you know my way now
|
|
|
|
MichiMess |
7-9-2003 1:43 |
Posts: 1348 |
ik rij op MT70 70cc zeta.
ik tank altijd 1:50.. is dat goed?
|
|
|
|
BlizzarD |
7-9-2003 1:45 |
Posts: 2050 |
Ik tank altijd euro 95, en de olie mengt m'n tsx dus zelf. Alleen doe ik de laatste tijd altijd als ik me tank net vol heb gegooit een extra scheutje 2t olie erbij voor de zekerheid
|
|
Koos non-brommerloos! |
|
Rtm |
7-9-2003 1:48 |
Posts: 784 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: MichiMess
ik rij op MT70 70cc zeta.
ik tank altijd 1:50.. is dat goed?
NEE
|
|
|
|
Saknet |
7-9-2003 1:48 |
Posts: 10355 |
Nee dat is omdat je linker krukas lager anders verrotte hard slijt en je geen zin heb je hele blok uit mekaar te piellen :P
|
|
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk. |
|
Punk [Dave] |
7-9-2003 1:50 |
Posts: 7003 |
k heb een standaard Ts50X wat is goeie verhouding?
|
|
|
|
Blukaap |
7-9-2003 1:50 |
Posts: 10006 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Rtm
[...]
NEE
Idd, dat dat ding nog niet is vastgelopen is een wonder .
Waarschijnlijk zijn je lagerschalen en big-end nu al helemaal ingesleten.
Dat worden dus nieuwe carters, krukaslagers, pakkingen, keerringen en een krukas.
En als je nu gewoon al die tijd 1:40 zelf had gemengd met goede olie was dat allemaal niet nodig geweest...
Waarom gebeurt het toch steeds weer, zou het komen doordat mensen teveel doen voordat ze lezen ?
Punk:
Met of zonder oliepompje, zonder gewoon brommermix d'r in mikken en hopen dat ze er niet per ongeluk afgewerkte remolie bij hebben gepleurd als 2-takt olie...
Dit bericht is ge-edit door Blukmeester op 7-9-2003 1:51
|
|
Bastila is lief |
|
Rtm |
7-9-2003 1:54 |
Posts: 784 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Blukmeester
[...]
Idd, dat dat ding nog niet is vastgelopen is een wonder .
Waarschijnlijk zijn je lagerschalen en big-end nu al helemaal ingesleten.
Dat worden dus nieuwe carters, krukaslagers, pakkingen, keerringen en een krukas.
En als je nu gewoon al die tijd 1:40 zelf had gemengd met goede olie was dat allemaal niet nodig geweest...
Waarom gebeurt het toch steeds weer, zou het komen doordat mensen teveel doen voordat ze lezen ?
Punk:
Met of zonder oliepompje, zonder gewoon brommermix d'r in mikken en hopen dat ze er niet per ongeluk afgewerkte remolie bij hebben gepleurd als 2-takt olie...
Dit bericht is ge-edit door Blukmeester op 7-9-2003 1:51
idd en daarna ons gaan lastigvallen met vragen hoe ze hun blok uit elkaar moeten halen omdat he cylindertje is vastgelopen. En of die krassen daar in de cylinder normaal zijn. En of het normaal is dat je brommer beter loopt als ie koud is (!!). En hoe je 12V op een MT moet maken. En of je een kopbout nodig hebt.
Allemaal van die onzin die voorkomen kan worden, door eerst goed te lezen.
Amen
|
|
|
|
User 927 |
7-9-2003 2:00 |
Posts: 6405 |
Daar drink ik op RTM
Edit: Half synthetisch om psies te zijn
Dit bericht is ge-edit door Razadull op 7-9-2003 2:00
|
|
|
|
Honda MBX80 |
7-9-2003 9:59 |
Posts: 258 |
Een oom van me heeft samen een 50cc yamaha racer gehad, en die reed 8 jaar terug ook al met castrol tts, of hooe het toen der tijd ook heette, maar die mengden 1:60 / 1:70 sommigen mengden wel op 1:80, en dat was op advies van de topengenieurs van Castrol zelf. Deze racers bleven tijdens een 4 uurs race ook gewoon heel, maar het nadeel ook van heel vet smeren is dat je zuigerveren veel sneller slijten, al zou je zeggen dat dat niet zo is omdat je zou denken dat die olie een filmlaagje maakt en het allemaal veel minder weerstand heeft en minder slijt, maar dit is dus niet zo. Je kan het gewoon eens proberen wat armer mengen, hij loopt er niet direct op vast,zolang je je brom maar goed afgesteld hebt.
|
|
|
|
thahondaman |
7-9-2003 10:08 |
Posts: 523 |
ik rij al 5 jaar met fina olie en nooit problemen gehad het verbrand helemaal mee dus geen kool in de uitlaat en die castrol tts poep is gewoon onzin k meng 1:50 met me orgineel (die heeft nu al bij mij 18000 km gelopen en nooit problemen gehad we mengde er crossers mee race puchjes en mijn honda mb-70cc malossi liep er goed mee wel met andere mengverhouding 1:40 crossers 1:35
en nooit problemen mee gehad het kost 5 euro de liter dus valt wel mee ik jaag er bijna 2 flessen doorheen in een maand
anderhalf zeg maar en ik rij me me orgineel 70km/h en met m mb-8 105 en nooit problemen gehad bij castrol kan ik me uitlaat om de 3 maanden uitkolen
|
|
een echte man rijdt op een honda mb |
|
JIMMY |
7-9-2003 10:52 |
Posts: 2765 |
Ik meng zelf altijd 1:40
als mn benzine op is neemt mn pa neemt altijd een jarrycan mee, gooit die vol (10L) en daar gooi ik dan 250ml castrol tts bij..
heb 2 jarrycans, 2 volle, 1 gebruik ik dan is die leeg, gebruik ik die ander is die ook leeg, is die ander ondertussen al weer vol.. jaja daar heb ik over nagedacht ik zit dus nooit zonder
Dit bericht is ge-edit door Big-Jay op 7-9-2003 10:53
|
|
|
|