Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Mengen of mengsmering

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 888 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
Wat voor benzine gebruik je voor je brommer?
Brommermix (+evt beetje extra 2t olie)
Euro 95 (+2t olie)
Euro 98 (+2t olie)
  Main Forum - Topic #1137 - Mengen of mengsmering
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
Dit topic is 21237 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Lekkerkoudbiertje 29-7-01?20:16 Print topicpost
Posts: 54
Ik heb in de search gekeken en bijna niets gevonden over welke
brandstof jullie gebruiken en waarom
Daarom mijn vraag ,mengen jullie de bezine voor een MT zelf of
tanken jullie mengsmering?
Wanneer jullie toch aanraden om mengsmering te tanken kunnen jullie vertellen wat ik evt moet afsluiten van de oliepomp?

Eric
 

Nick - Administrator 29-7-01?20:26 Print reply

Posts: 4967
Ikzelf tank altijd gewoon meng. Maar er zijn er veel hier die zeggen dat dat niet goed is enzo.
Wel is het feit dat als je sneller rijdt (dus 70cc etc), je vetter moet smeren. Dus dan is het verstandig om na het tanken een beetje 2-takt olie erbij te flikkeren.

Was trouwens wel geinig bij het pompstation toen we op de meeting waren: kon je zelf mixen! Iedereen 1:40 tanken gewoon zelfde prijs! :n
je had michiel moeten zien btw! Die flikkerde een heel flesje 2-takt bij ze benzine. En maar vreemd kijken als ze brommer weer eens stond te roken
 
AR racer 29-7-01?20:27 Print reply
Posts: 184
he ik tank gewoon euro 95 maar ik heb ook een ar je kan toch gewoon je olie tankje leegrijden en anders knip je gewoon de slangetjes door en klaar is klara
 
Nick - Administrator 29-7-01?20:30 Print reply

Posts: 4967
Ik zou dan wel je oliepompie verwijderen, omdat die alleen maar extra weerstand oplevert.
 
verwijderd 29-7-01?20:32 Print reply
Posts: 4082
ik tank (bij 110cc+) altijd euro 98 met Castrol TTS (1:30) en bij 70cc's enzo gebruik ik ook euro 98 met Castrol TTS maar dan gewoon 1:50
 
AR racer 29-7-01?20:37 Print reply
Posts: 184
jah wat is eigenlijk het verschill tussen euro 95 en 98 behalve de prijs dan
 
verwijderd 29-7-01?20:39 Print reply
Posts: 4082
is dacht ik sneller, door meer octaan ofziets ??
 
Nick - Administrator 29-7-01?20:45 Print reply

Posts: 4967
octaan gehalte is hoger inderdaad. Dat is enige verschil idd.
Geen betere verbranding etc etc. Dat zorgt inderdaad ervoor dat het rendement van je auto hoger is, en dus je snelheid en/of zuinigheid toeneemt.
 
gran turismo 29-7-01?21:01 Print reply
Posts: 735
Als je harder door je benzine wilt moet je gewoon ff een nitro injectie gebruiken.
 
Honda MT is gestolen, Maar heb nu een NSR! :)
Joost 29-7-01?21:01 Print reply
Posts: 1108
het 98/95 staat inderdaad voor het octaan gehalte. Meer octaan betekend minder kans op detonatie/pingelen. Detonatie treed op als je branstof tijdens de compresie zo heet wordt dat het zich zelf onsteekt voor dat de bougie vonkt. Ze noemen het ook wel dieselen.
Dat pingelen/dieselen/detoneren is heel slecht, want je krukas en zuiger krijgen ver voor dat ze op het dode punt zijn een klap van de ontbranding. Hierdoor kan er een gat in je zuiger branden of je krukas naar de klote gaan.

Met een hoog octaan gehalte wordt dat verholpen. Bij cross motoren gooien ze er daarom ook altijd octaan-booster bij in. Dat is bijna pure octaan en verkomt dat de moter gaan pingelen bij zulke idioot hoge compressie verhoudingen.

Maar ff terug naar het onderwerp, ik tank altijd euro 95 en gooi per liter er een dopje castrol tts door heen. Een dopje in namenlijk 20ml dus als je een dopje op een liter doet meng je 50:1.
Ik raad je af om meng smering te tanken omdat het 1, half syntetische kut ollie is die ze er door gooien, 2, de ollie erg rookt, 3, je niet overal kan tanken, 4, stinkt naar scooter :P.

Een liter tts kost 20 piek en daar kan je voor 50 liter mee tanken. Dus veel duurder is het niet. Castrol is gewoon hele goede olie die zeer goed smeert en niet rookt en stinkt.

De olie pomp zouw ik niet gebruiken want de kans dat halve wege dat ding verstopt raakt of wat ook maar is te groot. Zonder smering loopt je mt bina direct vast. Dus dat risco is gewoon te groot, helemaal met 70cc.






 
It is going to be a Endless summer...
Siepie Wokkel 29-7-01?21:49 Print reply
Posts: 3888
ik tank 1:20 met wat extra olie in mijn 125cc jaha hebbik al 5 liter van gehaald en ik tank 1:25 in mijn 70cc mb
 
-=[Feel the power of Derbi]=-
B3AST 29-7-01?22:33 Print reply
Posts: 2469
1:25 is debiel voor 70cc....

1:50 is prima, en als je veel toeren jankt (zoals de meeste niet-originele cylinders doen) is het misschien verstandig om 1:40 te mengen...

1:50 is natuurlijk een beetje voor standaard brommers he?

Ikzelf tank gewoon Euro 95, en meet precies af hoeveel olie ik erbij moet gooien met mijn maatdopje wat ooit in een fles kut olie van de Fina zat... ik tank dus 1:40 Met castrol TTS, of ranzige stinkende kut olie wat ze als enigste verkochten bij de Bim
 
- insane in the brain -
Joost 29-7-01?23:04 Print reply
Posts: 1108
CK bedoelt met 1:20 20ml olie op een liter benzine denkt ik.

20:1 zouw wel ergg 'vet' zijn.
 
It is going to be a Endless summer...
Zeta-boy 30-7-2001?16:14 Print reply

Posts: 2066
In Polen waar ik op vakantie was is het octaangehalte van de benzine nog hoger. Kan je nog harder rijden dus. Alleen jammer dat ik mijn brommer niet mee had. Die neem ik dus de volgende keer wel mee. FF de polisie gek maken met mijn mbx met 110 malossie. Ze rijden daar toch niet harder als 160 hooguit en trekken keilangzaam op.
 
The show must go on, on and on. Does anyone know what we are living for??
vinnie 18-4-2003 11:21 Print reply

Posts: 3505
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joost

CK bedoelt met 1:20 20ml olie op een liter benzine denkt ik.

20:1 zouw wel ergg 'vet' zijn.


Dus dat is dan ehm ff rekene.....
1:50 toch?
 
nu ook schakel,scooter,auto en fietssjon
Knoxville 18-4-2003 12:50 Print reply

Posts: 1454
Ik werk bij een tankstation. Dat je voor 1:40 evenveel betaald als voor 1:50 oid is gewoon normaal hoor. Ik rijd dus 1:40. 1:25 is net wat teveel voor mijn 70cc.
 
Honda, the dream of power ;) Nu alleen nog ff reviseren, dan is de droom weer werkelijkheid :P

Dit topic is 21237 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved