Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - slijtage malossi cilinder

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1048 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #11350 - slijtage malossi cilinder
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 1141 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

arrier 19-8-2003 11:39 Print topicpost
Posts: 2221
ik ga volgende week mn NSR ophalen (die dan nog orgineel is) en nu wilde ik er een 70cc malossi opzetten maar ik lees in parts dat deze cilinder erg snel slijt en dat de zuiger na t honen 70 euro kost maar hoelang zou je er mee kunnen rijden als je dr redelijk mee doorrijd (na hoeveel km krijg je compressieverlies enz.?) wat is voor de rest nog een goede cilinder voor NSR hij moet snel en hoonbaar zijn?
 

SIWWN 19-8-2003 13:14 Print reply
Posts: 7079
1500 km kun je denk ik wel met 1 zuiger doen...
 
Oscar O. - [HRC Nijmegen] 19-8-2003 13:17 Print reply

Posts: 7007
mwoh als je hem fatsoenlijk inrijdt en niet altijd in de powerband rijdt kun je er volgens mij echt wel zo 1000km. bovenop gooien (op wat SIWWN zei)
zo slecht spul is het niet hoor
 
nobody fuck with us!!
arrier 19-8-2003 14:03 Print reply
Posts: 2221
en zou het helpen als je hem om de 500km (ofzo) hem gaat hoMen khep nu toch zo'n geval van mn buurman overgekocht voor 5euro
 
Honda_mbiloss [Emiel] 19-8-2003 15:01 Print reply

Posts: 3697
als je hem laar honen moet je ook nieuwe zuiger erin doen. weet niet of je dat bedoelt met homen. Maar malossi is echt wel goed hoor, en zuigertjes koste niet zo heel veel. Imi dan.
 
Mark_o 19-8-2003 15:58 Print reply
Posts: 232
Ik rij nu al 3500km met een Malossie cilinder en een Meteor zuiger.

Het lijkt wel of hij steeds meer herrie begint te maken, dus zal wel aan vervangen toe zijn.
 
arrier 19-8-2003 16:03 Print reply
Posts: 2221
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: honda_mbiloss

als je hem laar honen moet je ook nieuwe zuiger erin doen. weet niet of je dat bedoelt met homen. Maar malossi is echt wel goed hoor, en zuigertjes koste niet zo heel veel. Imi dan.

eeuh nee hoMen dat is dat je de slijtage strepen dr uithaalt en dan heb je geen grotere zuiger nodig
 
Blukaap 19-8-2003 16:54 Print reply

Posts: 10008
Ding moet volgens mij ook wel 10000km meekunnen op 1 (malossi) zuiger, hangt er maar vanaf hoe je d'r mee omgaat.
Alleen werk 'm af of laat dat doen, dat ding van Robert (xinephien ) op de bigmeeting haalde je je vingers aan open zo scherp was ie.
 
Bastila is lief
pepijn 19-8-2003 16:56 Print reply
Posts: 1287
Kan je een malossi wel honen dan, volgens mij niet...is toch nikasiel wand
 
Joscross 19-8-2003 16:57 Print reply

Posts: 12501
Chrome wand. En je kan er toch weer een nieuwe wand in laten zetten?
 
Blukaap 19-8-2003 16:57 Print reply

Posts: 10008
Voor NSR is het gietijzer.


En om barry voor te zijn .

Chroom/nicasil kun je diamanthonen, maar dat is alleen maar om vegen weg te halen, niet om diepe krassen enzo weg te werken


Dit bericht is ge-edit door Blukmeester op 19-8-2003 16:58
 
Bastila is lief
Oscar O. - [HRC Nijmegen] 19-8-2003 16:57 Print reply

Posts: 7007
malossi op NSR is gietijzer

edit: sorry

Dit bericht is ge-edit door Oscar O. - [HRC Nijmegen] op 19-8-2003 16:57
 
nobody fuck with us!!
pepijn 19-8-2003 16:59 Print reply
Posts: 1287
goed goed
 
Bazz -> DRD 19-8-2003 17:19 Print reply

Posts: 1884
Ik heb ook een 70malossi gekocht voor mijn nsr, over gekocht van blorn. Deze is getuned. Ik heb er nu een 46,3 malossi zuigertje bij besteld. Maar het is wel te hopen dat hij een beetje lang mee gaat want ik moet straks toch elke dag zo'n 50km rijden.
 
Bezoek mijn site @ http://nsrhonda.cjb.net en op http://brommer.startkabel.nl
barry 19-8-2003 17:22 Print reply

Posts: 7387
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Blukmeester




En om barry voor te zijn .

Chroom/nicasil kun je diamanthonen, maar dat is alleen maar om vegen weg te halen, niet om diepe krassen enzo weg te werken


Dit bericht is ge-edit door Blukmeester op 19-8-2003 16:58




maar euh, tis geen imitatie cilinder, en dat kun je ook merken aan het soort gietijzer wat het is, volgens mij is het een soort nodulair gietijzer of zo , maar igg best slijt vast en zuiger gaat zeker wel langer mee dan 1500km, 1500km heb je er namelijk zo op zitten. en als je je brommer normaal warmrijd, en cilinder/zuiger goed inrijd, dat gaat het zeker wel lang mee (mits je een fatsoenlijk filter gebruikt)
 
He?
Bazz -> DRD 19-8-2003 17:29 Print reply

Posts: 1884
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: barry

[...]




maar euh, tis geen imitatie cilinder, en dat kun je ook merken aan het soort gietijzer wat het is, volgens mij is het een soort nodulair gietijzer of zo , maar igg best slijt vast en zuiger gaat zeker wel langer mee dan 1500km, 1500km heb je er namelijk zo op zitten. en als je je brommer normaal warmrijd, en cilinder/zuiger goed inrijd, dat gaat het zeker wel lang mee (mits je een fatsoenlijk filter gebruikt)


Als je hem heel goed inrijd, altijd goed warmrijd en met een goed filter rijd dan gaat hij toch wel zeker 11000 km mee met een malossi zuiger zeker?
 
Bezoek mijn site @ http://nsrhonda.cjb.net en op http://brommer.startkabel.nl

Dit topic is 1141 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved