Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Luchtfilterhuis

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 883 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #1135 - Luchtfilterhuis
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 744 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Lekkerkoudbiertje 29-7-01?17:45 Print topicpost
Posts: 54
Ik heb een Honda Mt 5 gekregen van een maat en bij het oplappen van het brik (zo zag ie eruit)
zag ik tot mijn verbazing dat er in het luchtfilter huis geen filter zat
Het enige wat ik er in aantrof was de slang van de carburateur en een slang vanaf de achterbrug
Beide leunde met de opening tegen het afneembare kapje aan
kan iemand mij vertellen hoe het precies in elkaar zit ,of je zelf iets kan fabriceren aangezien hier in deze omstreek uitgerekend nu de winkeliers op vakantie zijn
Misschien dat iemand toevallig een foto heeft van zo een inwendige behuizing met alles erop en eraan

Bij voorbaat bedankt

Eric
 

Nick - Administrator 29-7-01?18:51 Print reply

Posts: 4967
Er moet zowiezo een filterelement in het luchtfilter huis. Die kun je voor ongeveer 20 piek bij elke brommerboer kopen.

Zonder filterelement filtert het nauwelijks, dus die moet je er wel instoppen.

Hoe het in elkaar moet? Ik heb er geen plaatje van dus is een beetje lastig uit te leggen, maar er gaat een slang van je carb (die origineel overigens erg begrenst schijnt te zijn) naar je filterhuis. Dat slangetje van de onderkant van je filterkast naar je achterbrug is alleen om vocht te laten weglopen.
 
Lekkerkoudbiertje 29-7-01?20:25 Print reply
Posts: 54
Bedankt voor je reactie

Helaas kan ik voorlopig niet naar een brommerboer aangezien
deze net deze week met vakantie gaan
Aangezien ze waarschijnlijk weer er 3 weken er tussen uit zijn wilde ik even een tijdelijke oplossing verzinnen
Zelf dacht ik aan een pantykousje over de luchtaanzuig buis te bevestigen zodat er toch geen vuil in kan komen
Of ,heeft iemand nog een andere tip

Groeten Eric
 
AR racer 29-7-01?20:34 Print reply
Posts: 184
Quote:
Originally posted by: Nick?



Zonder filterelement filtert het nauwelijks, dus die moet je er wel instoppen.

is alleen om vocht te laten weglopen.


jij kan het weten
 
Nick - Administrator 29-7-01?20:35 Print reply

Posts: 4967
Ik had er wel een filter in ja!
Alleen was ie een beetje verkeerd gemonteerd
Nou boeie, hij filterde goed, alleen zat ie een keertje tijdens de meeting verstopt
 
Joost 29-7-01?20:49 Print reply
Posts: 1108
Een panty lijkt mij niet echt fijn genoeg maar het is inderdaad beter als niets. Ik zouw gewoon wachten met het rijden tot dat je een filter element hebt. Het filter element is een soort van spons, lijkt wel een beetje op van dat schuim soms om (post) pakketjes wordt gedaan. Alleen het is van special materiaal gemaakt zodat het niet oplost door de benzine. Er wordt namenlijk benzine het lucht filter huis in gegooit als je mebraam kleppen dicht gaan. Die benzine wordt weer gebruikt bij de volgende cyclus.

Ik weet niet of een panty oplost in benzine, maar je zouw het kunnen proberen.

ps. in het lucht filterelement moet ook speciale ollie. Das van dat plakkerig blauwe spul.
 
It is going to be a Endless summer...
JasperGPR 29-7-01?21:07 Print reply
Posts: 69
de benzine die in je filter wordt gegooid wordt NIET opnieuw gebruikt bij gas geven, dat is bij een powerbox zo...............
 
Joost 29-7-01?21:20 Print reply
Posts: 1108
Tuurlijk wel. Die benzine zit toch in je lucht filter huis. Bij de volgende cylclus wordt het gewoon weer mee gezogen, dat is normaal. Bij een powerbox gaat het vooral om de druk verschillen, moet je maar ff de search fuctie gebruiken.
 
It is going to be a Endless summer...
B3AST 29-7-01?22:38 Print reply
Posts: 2469
flikker die ori luchtfilter er gewoon uit.. okee, ze filteren goed, maar ze zijn gewoon onhandig en groot... koop gewoon een Powerfilter, ja het is niet supergoed voor je cylinder, maar daar heb je speciale olie voor daar smeer je hem er mee in, dan filtert ie goed hoor...

Powerfilters van K&N en Malossi zijn trouwens sowieso wel aardig goede filters. En die K&N filters zijn ook nieteens duur ook, de mijne was 30 piek... Malossi filters scheinen ook erg goed te zijn, maar ze zijn wel wat duurder, en ze passen niet op een Mikuni 20mm omdat die zo'n lekker grote luchtinlaat heeft
 
- insane in the brain -
Siepie Wokkel 29-7-01?22:46 Print reply
Posts: 3888
nog beter: koop een twin-air dta zijn crosfilters en daar komt bijna niks doorheen en laat veel lucht door
 
-=[Feel the power of Derbi]=-
Rens 1-8-2001?11:57 Print reply

Posts: 6863
Je kan het ook gewoon zo doen:



 
achter de maan is alles beter
Zeta-boy 1-8-2001?12:20 Print reply

Posts: 2066
Ok ik zal ff foto's maken van hoe wij een twin air crossfilter wegwerken in een luchtfilterkast.
 
The show must go on, on and on. Does anyone know what we are living for??
] youri [ 1-8-2001?12:28 Print reply
Posts: 25
Powerfilters maken wel een HOOP klere herrie, dat vind ik een nadeel. Als ik een powerfilter gebruik hoor ik die meer dan me fokking uitlaat. Egt zo'n diep zuigend geluid
 
Rens 2-8-2001?09:48 Print reply

Posts: 6863
Daarom zit er geluids isolatie in m`n luchtfilterbox (dat groene spul)
 
achter de maan is alles beter
Neonlampje 3-8-2001?08:14 Print reply

Posts: 14825
geluids isolatie?? bang dat je brommer teveel lawaai maakt door het filter ofzo?
khep eigenlijk nog nooit het verschil gehoort... en ut boeit me eigenlijk ook voor geen flikker
 

Dit topic is 744 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved