Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
Technical Forum - Topic #11346 - LC cilinder op mt80 blok?
|
Pagina 1 van 2
|
Dit topic is 790 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Blue_Aerox |
19-8-2003 0:27 |
Posts: 148 |
ik ben nieuw hier, mocht deze vraag als eens gesteld zijn wordt ik graag doorverwezen....
- ik zit nu hier met een mt80 blokje met 100cc imitatie geirijzeren prulding erop, dat in een projectfram moet komen te hangen.
zeker omdat het een project is wil ik van die AC cilinder af....
nu weet ik neit óf er LC cilinders die beetje fijn getimed zijn uit zichzelf te krijgen zijn voor mt80, maar ik dacht et zo 123 niet.
dus wilde ik weten of er ook nog andere cilinders, op het mt80 blok passen zonder aan de krukas of die 4 assen waar je cilinder opschuift (sorry ben gewoon de naam ff kwijt) te zitten.
alvast bedankt.
grtz Sid
|
|
|
|
SIWWN |
19-8-2003 0:51 |
Posts: 7079 |
Voor zover ik weet zijn er geen LC cilinder gemaakt en heeft niemand dat op ze 80AC blokkie..
Enne die 4 dingen heten tapeinden
Enne 100cc imitatie lopen idd niet zo hard, tenminste die van mij niet..
Wat staat er bij jou op de cilinder? Wil je effe kijken voor me? B.V.D.
En een Eurocilindro blaast wel hard
Ben ik vanavond achtergekomen
|
|
|
|
Erik_N |
19-8-2003 0:52 |
Posts: 5360 |
Gaat je niet lukken.
Moet je veel doen.. (tapeinden verplaatsen enzo)
|
|
Minderjarig? Minderjarig!? Als je 29 Februari geboren bent dan ben je minder jarig, maarvoorderest zijn we allemaal even vaak jarig ja! |
|
Oscar O. - [HRC Nijmegen] |
19-8-2003 0:53 |
Posts: 7007 |
LC op MT80 blok gaat lastig worden denk ik een 110 malossi presteert wel goed op een MT8 blok
|
|
nobody fuck with us!! |
|
Mr Pain |
19-8-2003 0:53 |
Posts: 4966 |
je zou de cilinder wel lc kunnen maken, maar dat is een ander verhaal
|
|
|
|
Blorn |
19-8-2003 0:54 |
Posts: 13825 |
Als het frame toch zelfbouw is, hang er dan een MBX blok in. Heb je meteen mogelijkheid voor vlinderpoort, is watergekoeld, en heeft een korte slag.
LC cilinder op MT8 blok is (zo goed als) onmogelijk.
|
|
|
|
SIWWN |
19-8-2003 0:55 |
Posts: 7079 |
Hoe dan?
Koelribben dicht smeren en dan sleufen boren/frezen?
|
|
|
|
Mr Pain |
19-8-2003 0:56 |
Posts: 4966 |
net zoiets bouwen als de 70lc zeta versie (wat robert lukkes ook had) maar dan voor je 80blok
|
|
|
|
SIWWN |
19-8-2003 0:57 |
Posts: 7079 |
Dat is gewoon een 'natuurlijke' vloeistofgekoelde cilinder...
Dit bericht is ge-edit door SIWWN op 19-8-2003 0:58
|
|
|
|
Mr Pain |
19-8-2003 1:00 |
Posts: 4966 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: SIWWN
Dat is gewoon een 'natuurlijke' vloeistofgekoelde cilinder...
Dit bericht is ge-edit door SIWWN op 19-8-2003 0:58
je kan er ook een pomp tussen bouwen
|
|
|
|
Blue_Aerox |
19-8-2003 15:11 |
Posts: 148 |
het frame is geen zelfbouw, maar i een compleet verlast/aangepast mt frame, waar ik nu oa. een verstevigde monoconstructie op heb gelast etc. dus dan is eventueel een andere blokophanging maken geen enkel probleem, gezien ik dus toch zelf kan lassen en over benodigde materiaal beschik, maar ik doel er laleen op dat ?ls het mogelijk het is zonder teveel poespas, was het leuk geweest snappen jullie, amar ik acht het nu ook zelf onverstandig.
dan toch maar gaan zoeken naar een mbx blok.
|
|
|
|
Blue_Aerox |
19-8-2003 15:13 |
Posts: 148 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: SIWWN
Voor zover ik weet zijn er geen LC cilinder gemaakt en heeft niemand dat op ze 80AC blokkie..
Enne die 4 dingen heten tapeinden
Enne 100cc imitatie lopen idd niet zo hard, tenminste die van mij niet..
Wat staat er bij jou op de cilinder? Wil je effe kijken voor me? B.V.D.
En een Eurocilindro blaast wel hard
Ben ik vanavond achtergekomen
er staat aan de zijkant 99ccm, verder niks.
ding heeft vind ik kleine uitlaatpoort, slecht afgewerkte spoelers, en is van gietijzer, wat eigenlijk meteen al 123 iets over de prestaties zegt.
ik heb er nooit mee gereden, ding at op het blok dat ikooit nog kocht voor een eventueel project, en nu na jaar in de schuur te hebben gelegen, nog wat los spul op de kop getikt voor weinig en maar eens begonnen, vandaar.
Dit bericht is ge-edit door Blue_Aerox op 19-8-2003 17:16
|
|
|
|
Luc |
19-8-2003 16:10 |
|
Blue_Aerox |
19-8-2003 17:21 |
Posts: 148 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: lucvpuijenbroek
Ik weet niet waar je woont, mar als je een goed adresje in Brabantwilt, moeje me mar ff inboxen, anders verstaan de mods et onder spam/reclame,
daar zijn zij ook nie blij mee, en daarbij hep ik gelijk een PP aan men broek
Dit bericht is ge-edit door lucvpuijenbroek op 19-8-2003 16:11
iig ebdankt voor de suggestie, maar na wat overleg met me pa hebben we besloten eerst dit blok maar eens goed te krijgen, scheelt weer 60 euro voor een nieuw blokje he
dan wordt er ws. naar die athena gegrepen, lijkt me de leukste
als carb. wordt het ?f een 28mm d-slide (die ik zou moeten kopen) of een 38mm mikuni die ik nog heb liggen.
suggesties?
en ik weet niet of het het noemen waard is, maar de setup moet dan ong. zo worden, graag hoor ik eventuele aanvullingen of opmerkingen:
- mt80 blok, 6 bak, MST self-tuned
- Athena 125cc, MST self-tuned
- 28mm D-slide / 38mm mikuni ronde schuif
- homoet onderlangs uitlaat met ws. meerdere dempers
- welk membraam?
....
|
|
|
|
Blorn |
19-8-2003 17:53 |
Posts: 13825 |
Gietijzeren cilinders kunnen hartstikke snel zijn hoor
- GEEEN 38mm
- GEEEEN meerdere dempers
- Boyesen membraan
|
|
|
|
Blue_Aerox |
19-8-2003 22:03 |
Posts: 148 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Blorn
Gietijzeren cilinders kunnen hartstikke snel zijn hoor
- GEEEN 38mm
- GEEEEN meerdere dempers
- Boyesen membraan
een kleine onderbouwing mbt de eerste 2 punten zou fijn zijn
maar, 2 tot 4 demper komen er lekker toch, optische tuning :P
|
|
|
|
Dit topic is 790 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 1 van 2
|
|