Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Project 57

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1279 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #11338 - Project 57
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
Dit topic is 2675 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

SIWWN 18-8-2003 22:18 Print topicpost
Posts: 7079
Ik heb dus 2 80 blokken, het blok wat onder me MB hangt daar zat een 53,4mm onder, een 110 imitatie dus...

Op me andere 80 blok heb ik een 57mm Eurocilindro.

Ik dus dat ding vanavond eropleggen,maarja had geen nieuwe pakkingen maar ik heb hem er toch maar opgelegd...

Spul effe insmeren met wat olie enzo en zuiger erop, cilinder erop, hupakee klaar bijna...

Toen zag ik de kop wat op die eurocilindro lag, de verbrandingskamer was heel anders dan de kop wat op me imitatie lag, die van de imitatie was breed en laag en van de 57ér was heel smal en hoger als de kop wat op die imitatie lag, dus heb ik die smalle hoge kop er maar opgedaan...

Ik beetje kicken om te kijken of ie compressie had met die ouwe pakkingen en jawel hoor, echt een megacompressie heeft ie, niet meer normaal, met moeite kreeg ik het pedaal omlaag

Toen heb ik me 26mm Malossi spruistuk en 26mm Mikunni erop gezet maar had ik problemen met de slang van de voorvork, die is te groot voor de carburateur en kreeg hem niet vast met een tayrippie of slangklem, ook paste de slang niet goed door me uitgeveilde luchtbox doordat de carb te schuin naar boven staat en dat kon ik niet veranderen dus toen maar zonder filter...

aangezien ik geen benzine meer had, ben ik maar effe naar de shell gefietst en toen effe wat benzine eringegooid en ikke dat ding starten..

1e keer liep ie hoog in de toeren, ik dacht door te kleine sroeier(100 zeskant) en te veel lucht...

Toen maar me 32mm gepakt en daar sproeier 250 (zeskant) uitgehaald..

Liep al 10x beter maar de gasschuif komt nog niet lekker terug dus ik maar op de choke gezet zodat ie wat rustiger liep..

Toen toch maar effe een stukkie rijden...

Tering wat is dat ding snel vergeleken met me 110cc en 20mm..

Ding ging er als een gek vandoor en trok hem in de 1 en 2 op het achterwiel...stond er versteld van...bij de 8000 toeren ofosw begint de powerban al tot minimaal 11.000 toeren.... Als je van de 3 naar de 4 schakelde of van de 4 naar de 5 volgas begint de koppeling ook al te slippen en ik schat rond de 90 begin me MB te zwabberen als een gek! Ik vloog er bijna af (letterlijk)

Ding is echt zo snel...ree op een fietspad langs een 80 km weg en ik trok net op en ik zag achter me 2 auto's rijden en die haalde me nog niet eens in van circa 100 meter wat die auto's achterlagen...

Kun je wel nagaan hoe snel die trekt als je er vannuit gaat dat die auto's 70km/h rijden..

Dit was me verhaaltje onderhand.. moes ik effe kwijt

Ohja mijn setup:

57mm Eurocilindro (Getuned)

Bewerkte kop (volgens mij)

26mm Mikuni (sproeier 250 zeskant)

Adige membraan met carbonnen klepjes
(Staat een sierletter A op de reedstops)

Geen luchtfilter

Proma 80

luchtschroef 1 slag uit, gasnaald 3e stand van boven en van onderen.

15-40



(BTW:

Hij zwabbert nu als een gek rond de 90/100 km/h, komt dit doordat ik geen kopbout heb en geen stabilisator onder me voorspatbord?
Want ik vlieg er echt bijna letterlijk af en doordoor kani k niet harder



 

Steve_ZHC 18-8-2003 22:48 Print reply

Posts: 2716
Euj, stabilisator kan helpen jah
Is je MB opgehoogd??

Enne, ik zou zsm ff dat filter fixen, anders heb je er niet veel langer plezier van
 
SIWWN 18-8-2003 22:52 Print reply
Posts: 7079
MB is pas opgehoogd met hogere veren, zijn dacht ik 335 mm of hoger.. weet ik zo niet
 
SIWWN 19-8-2003 5:08 Print reply
Posts: 7079
En voor het filter moet ik nog wat op verzinnen...

Denk dat ik morgen maar de opening van de luchtbox hoger veil zodat de slang er beter aankan, 1 probleem is al opgelost en dat is dat de powerfilter mooi en strak in de slang past, gelijk maar effe een panty erover
 
REPSOL_MIKE 19-8-2003 5:17 Print reply

Posts: 2238
jah zou sonde zijn als je alles naar de klote hielp alleen omdat er geen filter opzit....
 
theredone51 19-8-2003 9:21 Print reply

Posts: 2506
die kop met hoog dun gat erin heb ik ook, maakt namelijk uit wat voor bougie je hebt
*hoog & dun = lange schacht bougie
*laag & breed = normale schacht bougie
 
I'm not a complete idiot!!! , some parts are missing.
MWvdK 19-8-2003 9:54 Print reply

Posts: 2247
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: theredone51

die kop met hoog dun gat erin heb ik ook, maakt namelijk uit wat voor bougie je hebt
*hoog & dun = lange schacht bougie
*laag & breed = normale schacht bougie


maar het is tog logisch om voor de beste verbrandingskamer te kiezen, en daar de bougie op aan te passen ipv andersom...
 
Martijn 19-8-2003 14:38 Print reply
Posts: 10000
idd...kop is heel belangrijk

raymond...tip..verlaag em ff die mb...dan heb je minder luchtweerstand..kun je nog harder

wel vet
 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***
SIWWN 19-8-2003 23:01 Print reply
Posts: 7079
Verlagen ga niet zo 1,2,3, dan moet ik eerst boren enzo..

Stuur heb ik al omgedraaid dus lig je al meer voorover

Maar ik heb vanavond effe een 4mm dikke alluminium stabilisator opgehaald bij een kameraad van mij en die effe gemonteerd en hij zwabbert nu al minder...nu nog voorsatbord erop fixxen..


Ook was het balhoofd ietsjes losgelopen Gelijk maar weer effe vastgezet...nu moet ik alleen nog de lagers van de achterwielen vervangen want het wiel heeft iets van 3mm speling..

Filter wil ook niet lukken met een stofhoes van een tsx.. schuift constant van de carb af en krijg hem met geen mogelijkheid erop...

Politie kwam ook al effe langs de garage bij mij vanavond...hebben weer mensen uit de flat zitten bellen Kutlui, zag ze toevallig op de arkeerplaats rijden en ik gauw blokstekers losgehaald en rubber er weer overheen geschoven

En sleutels verstopt


 
Steve_ZHC 19-8-2003 23:24 Print reply

Posts: 2716
Wat een kutvolk in die flat...
Ik wist het wel, die lui zouden snel genoeg merken dat de pliesie bellen geen optie is

Maarrehmmmmmmmm, kan dat filterbakkie er niet uit dan?
Want bij Jorrick zit/zat er ook zo'n malossi spruitstuk op, 26mm en een Twin-Air filter.
Dat filter werd stijf tegen het frame aan gedrukt, een filterbak had 100% zeker niet meer gepast...

Ik heb een beetje het idee dat die malossi dingen een beetje PRUT-ROMMEL zijn...
 
SIWWN 19-8-2003 23:33 Print reply
Posts: 7079
Problemen zijn dat het spruistuk/carb te schuin naar boven staat in verhouden met de opening van de filterbak...

Maar me pa heb nog wel wat buizen enzo liggen op het werk, effe kijken of dat wil...

En tjah, meeste bewoners zijn wel allemaal 30+ (senioren flats) maar daar houd ik ook wel rekening mee, start hem bijna nooit bij de flat (uitlaat lekt nu) maar daarnaast heb je de 80 km weg en daarnaast een fietspad en daar start ik hem meestal... en dan nog de wouten bellen...


Die eurocilindro heb trouwens aardig wat power want als je naar de 4 schakeld gewoon normaal (gas dicht,koppeling in, versnelling hoger) en je geeft weer vol gas dan slipt ie automatisch





Dit bericht is ge-edit door SIWWN op 19-8-2003 23:36
 
Steve_ZHC 20-8-2003 0:21 Print reply

Posts: 2716
Ik zou ff me platen en olie vervangen
 
SIWWN 20-8-2003 12:11 Print reply
Posts: 7079
Ja wou ik al doen binnenkort...

Gelijk synthetische olie erin en orgininele honda kopelingsplaten, maybe ook nieuwe veren..

Blok heb al 28.000 gelopen en smallend en bigend is allemaal nog perfect en blok is nog nooit losgeweest

Lagers hebben wle iets seling maarjah, je hoort niks rammelen ofsow..
 
Steve_ZHC 20-8-2003 13:57 Print reply

Posts: 2716
Och ik heb in mijn blok imi platen, en van die Putoline olie speciaal voor Honda MT/B5...
Dat blok krijgt er ongenadig van langs (hard wegrekken, lekker doortrekken voor het overschakelen, wheelies) maar van slippen geen sprake...

Maar jah, als een koppelingsplaat me 1 euro 25ct kost
Why bother
 
SIWWN 20-8-2003 14:06 Print reply
Posts: 7079
Mijne draait stationeer al 4000 toeren

Maatr hoe zit het met jouw tandwielen?
Met mijn 100cc imitatie lagen er achter al 7 tandjes af, nu met me 125 nog geen een (tandwielen en ketting zijn 100km oud) maar 2 tandjes is de verf er al wel af aan de zijkant, beetje beschadigd
 
SIWWN 21-8-2003 0:05 Print reply
Posts: 7079
Luchtfilter is vanavond ook gemaakt

Kameraad had nog een powerfilter met 2 slangen erbij en we hebben 1 slang op de carb zitten die naar de luchtbox loopt en het andere stuk waar de filter op zit aan het einde van de luchtbox, en de owerfilter zit nu vlak bij het achtertandwiel en de slang loopt een stukkie de box in, de box werkt nu een beetje als 'tussenruimte'zegmaar.

Ook weer het voorspatbord gemonteerd wat niet zonder problemen ging i.v.m. de 4mm dikke stabilisator maar is toch goed gekomen gelukkig.

Ook heb ik vanmiddag de achterwiellagers vervangen (20 gulden voor 2 lagers) en er zit geen speling meer in het wiel en hij zwabberd ook niet meer, ook nog de demperwol vervangen en de uitlaat goed gemonteerd (pakking was in 3 stukjes en heb daarom maar alluminium folie gebruikt als pakking en dat werkt nog steeds prima

Verder nog effe een stukkie gereden....
Afstelling is wel aardig maar bovenin nog niet helemaal lekker en toen heb ik de bougie maar eens nageken en die was grijs, te klein dus..

Misschien dat dat komt doordat de gasnaald op het laagste punt staat maar dat is weer werk voor morgen.

En de koppeling slipt de ene keer wel en de andere keer weer niet automatisch...

Meestal van de 3 naar de 4...

En ik heb de KM teller goed gemonteerd en gaf vanavond de 110 al aan (binnen 400 meter)



 

Dit topic is 2675 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved