Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - starten mt 5

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1278 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #11290 - starten mt 5
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 1246 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Flyingtiger777 17-8-2003 15:05 Print topicpost
Posts: 26
Hoi, Ik heb een opknap mt -5 gekocht en zit met een probleem.

Moesten alleen nieuwe zuiger in en dan zou ie lopen.
Maar hij doet het niet.

Het moet een 49cc standaard zijn met 42mm zuiger en 20 of 16 mm carberateur.

De bougie vonkt maar hij geeft geen krimp.
Ik zag aan de membraam dat het een beetje smerig was en heb hem schoongemaakt.

Hoe moet de gasnaald stand staan eigenlijk?
helemaal boven in het midden of onder?
Ik wordt gek want ik wil rijden.
weet iemand het misschien?

mvg,

Flyingtiger
 

SIWWN 17-8-2003 15:42 Print reply
Posts: 7079
Ik zou de gasnaald eerst gewoon in de middelste stand zetten.

Hou oud is de benzine?
Krijgt ie uberhaupt nog wel benzine?
Heb je het al op de choke gerobeerd?
Heb je hem al proberen aan te duwen i.p.v. kicken?

Luchtfilter nog schoon?
Geen valse lucht?

En ik zou effe je luchtfilter eraftrekken en effe flink wat deospray in je carburatuer spuiten, beste is nog starter pilot kopen
 
User 927 17-8-2003 15:45 Print reply

Posts: 6405
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: SIWWN

Ik zou de gasnaald eerst gewoon in de middelste stand zetten.

Hou oud is de benzine?
Krijgt ie uberhaupt nog wel benzine?
Heb je het al op de choke gerobeerd?
Heb je hem al proberen aan te duwen i.p.v. kicken?

Luchtfilter nog schoon?
Geen valse lucht?

En ik zou effe je luchtfilter eraftrekken en effe flink wat deospray in je carburatuer spuiten, beste is nog starter pilot kopen


Deospray in je teur? Lijkt me niet gezond :S

Trek eerst je luchtfilter eens los, en ren ff een rondje door de straat in z'n 1

Af en toe gas open draaien

Als ie dan aan slaat, weet je dat ie gewoon tijd niet gelopen heeft en moielijk start/vuil is
 
Honda_mbiloss [Emiel] 17-8-2003 15:55 Print reply

Posts: 3697
ja deo in je carbje is leuk. Dan slaat die meestal wel aan.
 
Erik_P 17-8-2003 16:31 Print reply

Posts: 690
Op je brommer bevestige bij 't stuur. Dan met een buisje naar je spruitsuk. Tijdens rije indrukke....

POWERRRRR
 
-
MWvdK 17-8-2003 16:44 Print reply

Posts: 2247
49cc is geen 42mm zuiger, eerder 39 ( of je hebt meer cc's )
 
jerre 17-8-2003 17:08 Print reply
Posts: 39
als je nu gewoon gas in je luchtfilter spuit

helpt dat niet ?

propaangas of gas van een lege spuitbus ofzo
 
Flyingtiger777 17-8-2003 17:58 Print reply
Posts: 26
hoi guys,

Het probleem is dat als ik kickstart en gas geef na een aantal kicken en gassen , iets hoor ploffen.


Ik zag in de tank van binnen dat ie verroest is en dat ik op me benzine slang een filter heb om die troep te zuiveren.

ik word helemaal gek van die brommer.

ik telde 5 koelribben en de zuiger maat is 42mm.
ik weet niet of het nou een standaard of snelle cilinder is.

bougie is nieuw en vonkt blauw.
carberateur is helemaal schoon gemaakt en gasnaald in het midden.

wie o wie


bedankt voor jullie tips
 
Flyingtiger777 17-8-2003 18:03 Print reply
Posts: 26
en de carb is 20mm , luchtfilter is eraf vanwege die is te klein en maakt niks uit of ie erop zit of niet.

heb wel es vaker gereden zonder luchtfilter.

ok zuigt valse lucht maar in ze 1 ook niks.

zit te denken om een ander tank op te gooien want ik heb nog een mtx tank over en die is schoon
.
het frame is van malossi.

best wel klote omdat je niet de cilinderkopophanging heb.

bedrading is goed

alles goed aangedraaid en nada


woon t er niet iemand in de buurt van amsterdam of zo en heeft ei miscchien wat tijd om te checken.(tegen betalign natuurlijk.

de brommerzaken reparen ze niet meer.( te oud0 voor de mooie Honda MT-5(schande' rotop met scooters.

dit waren ze de mtx en mb en niet die pooier scooters
 
pepijn 17-8-2003 18:26 Print reply
Posts: 1287
frame van malossi????
 
MWvdK 17-8-2003 18:29 Print reply

Posts: 2247
Volgens Bimotion zou je dan een 57cc cilinder hebben..
 
Blijhoofd 17-8-2003 18:34 Print reply

Posts: 7378
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: pepijn

frame van malossi????


idd vind ik ook wel appart zulle wel stikkers op zitten sooterkiller woont in amsterdam mischien dat hij er ff naar wilt kijkeh
 
!!!!!Suzuki ride the winds of change!!!!!!!! http://www.brommerforum.nl/showtopic/33235
Flyingtiger777 17-8-2003 18:50 Print reply
Posts: 26
hoi,


het feit is hij start niet.

ik wilde ffe weten wat die cillinder is?

miscchien 65cc?

weet niet hoelang ie heeft stilgestaan.
blok is goed.

dus ik twijfel tussen membraam of carberateur?

had ook een mikuni 16mm erop gezet en nog steeds nada.

de hele garage afgelopen in ze 1 en niks.

als je zeg maar kickstart een paar keer hoor je hem ploffen

als je in de buurt woont en een keer tijd hebt bel me dan op 06-52333043)amsterdam)
 
mikey 17-8-2003 18:54 Print reply
Posts: 2392
al gedacht aan verneukte ontsteking??



btw: origineel 50cc: 39mm
70cc: +/- 45mm

btw2: frame van malossi is bullshit, dikke bullshit, die kerel heeft de ophanging weggeflext en stickers opgekleefd en je genaaid of er zit geen mt blok onder

volges mij weet je er nog allemaal het fijne niet van (no offence h
 
* Mental Militia * SuPeRmOtArD's Rule * fairings are for homosexuals *
Flyingtiger777 17-8-2003 19:02 Print reply
Posts: 26
hoi, dank jewel voor jullie opmerking.

weet ik ook wel dat het frame gewoon in elkaar geklust.


Ik weet hoe een blok eruit ziet van een honda

anders paste me cilinders er niet op.

Dus onsteking moet het zijn?


Das dan kut omdat ik geen poelietrekker heb en wel een schema voor de onsteking heb en gelukkig wel een tweede extra blok.
maar niet verstand ervan heb.

zit al de hele week te denken alles over te zetten.

dank jullie wel voor de adviezen



 
MWvdK 17-8-2003 20:39 Print reply

Posts: 2247
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MWvdK

Volgens Bimotion zou je dan een 57cc cilinder hebben..

 

Dit topic is 1246 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved