Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - verliest mn mt nou wat?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 824 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #11270 - verliest mn mt nou wat?
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 639 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

excite mt70 16-8-2003 16:12 Print topicpost
Posts: 817
ik krijg et idee dat mn mt langzamerhand vermogen aan het verliezen is, hij heeft een merkbaar langzamere top en als hij bovenaan in de toeren zit gaat hij bij de laatste 2000 toeren naar mijn idee geen km harder.

is dit nou iets van een bougie probleem, valse lucht probleem of een zuigerveer probleem?
 

Tsxdude AKU MicheL 16-8-2003 16:21 Print reply

Posts: 10676
nieuwe bougie
had ik ook, of je zuigerveren versleten, zuiger stukje uit
 
K doe niet de hele dag gek, ook niet de halve
jeroen 16-8-2003 16:22 Print reply

Posts: 15066
Hoeveel heb je al met je zuiger(veren) gereden?
Die kunnen nl best af zijn.
 
Pistonpen Paultje 16-8-2003 16:26 Print reply

Posts: 8678
Quote:
gaat hij bij de laatste 2000 toeren naar mijn idee geen km harder.



Koppelingsplaten versleten...
 
jeroen 16-8-2003 16:28 Print reply

Posts: 15066
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: honda-crew-PG

[...]


Koppelingsplaten versleten...


Dan merk je dat wel.

Dan slipt ie er vaker doorheen, en niet in de laatste versnelling alleen maar.
 
Blukaap 16-8-2003 19:09 Print reply

Posts: 10006
Juist wel in de laatste/hogere versnellingen (bedenk maar waarom) .

Andere verklaring is er ook niet, als ie 2000 toeren meer maakt moet ie altijd evenveel harder gaan als eerst, ongeacht slijtage vd cilinder ed.
 
Bastila is lief
de_koen 16-8-2003 19:15 Print reply

Posts: 5595
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Blukmeester

Juist wel in de laatste/hogere versnellingen (bedenk maar waarom) .

Andere verklaring is er ook niet, als ie 2000 toeren meer maakt moet ie altijd evenveel harder gaan als eerst, ongeacht slijtage vd cilinder ed.


jep volledig gelijk, probeer maar eens (topicstarter),in hoogste versnelling rijden, net onder powerband, ff aan koppeling pitsen, gas open , en koppeling laten schieten, als hij dan ff toeren maakt zonder merkbare versnelling zijn je platen gaar of mis je een plaat
 
Honda 5-Bak te koop
jeroen 16-8-2003 19:27 Print reply

Posts: 15066
Is het dan niet logischer dat ie juist in zn 1 slipt, omdatje dan vaak sneller optrekt?
 
de_koen 16-8-2003 19:29 Print reply

Posts: 5595
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jeroen-MTX

Is het dan niet logischer dat ie juist in zn 1 slipt, omdatje dan vaak sneller optrekt?


nee want dan heb je weinig luchtweerstand ed.
die verhoogt zich namelijk exponentiel

in zen hoogste versnelling komen er dus meer krachten te staan op koppeling, ik leg het mss moeilijk/niet goed uit, maar ik weet uit ervaring dat het daadwerkelijk zo is
 
Honda 5-Bak te koop
Blukaap 16-8-2003 19:30 Print reply

Posts: 10006
Nope.
Logisch nadenken, snap je waarom ie juist in hogere versnellingen eerder slipt.

Vermogen en koppel vh blok blijven gelijk in hogere versnellingen, maar iets anders neemt toe.
En daardoor slipt ie in hogere versnellingen eerder.


Wat koen zegt dus .
Zelfde vermogen wat er op komt te staan, maar de weerstand @ achterwiel is hoger en dat kan genoeg weerstand zijn dat de koppeling minder weerstand heeft, dus gaat ie slippen.


Dit bericht is ge-edit door Blukmeester op 16-8-2003 19:31
 
Bastila is lief
jeroen 16-8-2003 22:04 Print reply

Posts: 15066
Jaja, ik snap het.
 
excite mt70 16-8-2003 22:06 Print reply
Posts: 817
tja, jullie hebben gelijk, koppelingsplaten zijn helemaal versleten, morgen ff vernieuwen.

iig bedankt voor de hulp
 

Dit topic is 639 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved