Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - paar vraagjes..

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 911 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #11244 - paar vraagjes..
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 1024 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Nelly 15-8-2003 12:54 Print topicpost
Posts: 597
Ik heb nu mijn blok gesplitst, maar ben op een paar probleemjes gestuit (eigenlijk gewoon vraagjes)

1. de lagers die links en rechts van je krukas zitten, maakt het iets uit hoe je die erop zet (welke kant richting de krukaswang)?

2. ook de krukas keering..moet die opven of gesloten kant richting de lager/krukaswang

3. Is het verstandig om tussen de pakking van de twee carter delen nog een laagje vloeibare pakking te smeren, of heb je dan extra kans op het lekken van olie (wat hij vor het splitsen ook al deed)

4. kan je het olie pompje op je blok los koppelen als je mengsmering tankt..... Ik heb ook nog zo' n gesplitte gaskabel, zou ik dit ook los kunnen koppelen, want als ik deze bevestig aan de oliepomp dan werkt hij niet omdat hij nergs wordt gestopt.. (met gestopt bedoel ik op dezelfde manier als bv de achterrem... dat schroefdraad kan ik namelijk nergens achter bevestigen...)

5. Heeft iemand de url van een bouwtekening van een MT/MB blok.. (allebei de kanten zeg maar, of foto' s van een gesplits blok zonder dat er iets is gedemonteerd)

6. Dit is misschien wat lastig, maar de maten van de blokbouten (carterbouten), deze kan je bij ons namelijk niet in een setje kopen, en ik mis meer dan de helft..of er zitten verkeerde schroeven in.. (ook van de koppelingskant)

Alvast bedankt voor de moeite.. (misschien is punt 6 handig voor in een faq, maar wel veel werk..)
 

SIWWN 15-8-2003 14:46 Print reply
Posts: 7079

3. Ik zou gewoon ietsjes aam de carters doen zodat de pakking al beter blijft zitten en daardoor minder gauw verschuift en lekt ook niet zo gauw, ik zou die blauwe vlloeibare pakking van Locktide nemen, das echt fijn spul...


4. Oliepomp kun je er uit halen en dan een plaat erop zetten i.p.v. de olieomp, kun je o.a. kopen bij 50cc


5. Hier staan een paar exloded vieuws:

http://groups.msn.co...iewshondamtenmb.msnw


 
Nelly 15-8-2003 15:32 Print reply
Posts: 597
oke, vraag 3,4,5 en 6 (zelf onderzocht) zijn dus beantwoord, maar eigenlijk wil ik 1 en 2 even snel weten, aangezin ik nu alle reficeer spullen heb. Mijn krukas licht al in de vriezer, lagers zijn binnen, weet iemand het antwoord, dan kan m'n blokkie vanavond nog in elkaar...
 
bart de schakelgek 15-8-2003 15:36 Print reply

Posts: 5987
vraag 1: nee boeit niet
vraag 2: boeit wel, de open kant moet richting de lager/krukaswang, dus van de buitenkant moet je de dichte kant zien
 
Limburger
SIWWN 15-8-2003 15:39 Print reply
Posts: 7079
Oh bedoelt hij het zo, heb niet goed gelezen..


Open kant richting carter, zodat de kogels ook worden gesmeerd Anders blijf je denk ik reviseren


 
Nelly 15-8-2003 15:53 Print reply
Posts: 597
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: SIWWN

Oh bedoelt hij het zo, heb niet goed gelezen..


Open kant richting carter, zodat de kogels ook worden gesmeerd Anders blijf je denk ik reviseren




wacht ff foutje...



nummer 16 is de olie keering, deze moet met de dichte wand naar de krukas wang, en met de open kant naar de lager toe..toch?


mmmm plaatje werkt niet mee, nu moet ie het doen

Dit bericht is ge-edit door Nelly op 15-8-2003 15:58

Dit bericht is ge-edit door Nelly op 15-8-2003 15:59
 
SIWWN 15-8-2003 15:56 Print reply
Posts: 7079
Ik bedoel het krukaslager...

Maybe dat ie aan 1 kant dicht zit dus moet ie met de open kant richting carter/zuiger
 
Nelly 15-8-2003 15:59 Print reply
Posts: 597
siwnnie kijk ff naar boven, klopt het wat ik nu zeg?
 
Nelly 15-8-2003 19:54 Print reply
Posts: 597
ik heb nog 1 vraagje, de olie keering, zoals boven afgebeeld moet die met de openkant richting de lager, of richting de krukas wang.. Ik heb hem namelijk al erop met de open kant richting de lager, maar weet niet of dit wel goed is...
 
SIWWN 15-8-2003 20:02 Print reply
Posts: 7079
Open kant moest toch naar de krukas toe zei ik je via inbox?




 
ties 15-8-2003 20:02 Print reply
Posts: 1333
je krukas lagers mogen niet dicht/halfdicht zitten. dan word ie niet goed gesmeerd en is ie snel weer versleten.
 
Nelly 15-8-2003 20:06 Print reply
Posts: 597
kijk daarom het lijkt mij waarschijnlijker als ze met de open kant richting de lager zitten...

Maargoed siwwn, toen jij dat stuurde had ik hem er al op zitten (de lager).. Nu zit het dus zo

!]11!
in woorden:

Lager- keering (met open kant naar de lager) krukas--lager


Dat maakt dus veel uit..moet ik hem weer helemaal eraf halen en weer eopzetten om de keering om te draaien..?
 
SIWWN 15-8-2003 20:07 Print reply
Posts: 7079
Ja lijkt me wel...


Ik heb het ook maar van iemand anders gehoord..

Maar weet wel bijna zeker dat open kant naar krukas toe moet...


 
Pistonpen Paultje 15-8-2003 20:07 Print reply

Posts: 8678
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: DT50

je krukas lagers mogen niet dicht/halfdicht zitten. dan word ie niet goed gesmeerd en is ie snel weer versleten.


keering!!
 
Nelly 15-8-2003 20:12 Print reply
Posts: 597
dan snap ik het effect niet echt.. maargoed het zal wel..fiks het zondag wel weer ff...

 
ties 15-8-2003 20:12 Print reply
Posts: 1333
nee lees maar is door siwwns antwoorden heen. die had et over een halfdichte lager.
 

Dit topic is 1024 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved