Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - MTX schakelt zeer zwaar (en andere vraagjes)

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 891 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #11243 - MTX schakelt zeer zwaar (en andere ...
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 1841 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Pistonpen Paultje 15-8-2003 12:23 Print topicpost

Posts: 8678

Ik heb net me MTX weer zo goed als af. Maar hij schakelt heel zwaar.

Het blok is totaal gereviseerd...ook een nieuwe drijf stang ed. is gemonteerd.

Nu zat ik te denken, waar kan dit aan liggen?

- Er zit 'iets' te weinig olie in. Maar dan heb ik het nog over 800 ML... Dit lijkt me sterk want hij gaat wel heeel zwaar.

- Ik heb het schakelplaatje (het alombekende "bloemetje" helemaal op zijn strakst aangedraaid. Maar moet hij wel zo vast?


En dan de volgende problemen:

- Hij trilt totaal niet. Totdat je bij de 8 duizend toeren ongeveer komt. Dan is het echt gewoon ineens een vibo-style brommer.

Hij deed het eerst al rond de 6 duizend toeren, maar na de ontsteking anders afgesteld te hebben leek het een heel end later te komen.

Er is een nieuwe drijfstang in geperst...zou het daardoor kunnen komen? Dan zou hij het toch constant moeten doen?

- En in de 5 schiet hij soms lichtelijk over...netalsof je de koppeling ff een halve seconde inhoud.

Dit is meestal 2 seconde na overschakelen naar de 5 en dan om de 2 km ofzo.
 

Nelly 15-8-2003 12:36 Print reply
Posts: 597
Opnieuw splitsen, demonteren en weer monteren that will do..
 
Blukaap 15-8-2003 12:47 Print reply

Posts: 10008
Trillen in hogere toeren komt waarschijnlijk door een te late ontsteking.
Of detonatie als je de ontsteking later hebt gezet en ie daardoor later gaat trillen.

Olie boeit niet echt, 500-1000ml heb ik nooit verschil tussen gemerkt iig.

Dat zware schakelen, is dat tijdens het rijden, dat alles zwaar gaat of doet ie het af en toe soepel ?

Als ie het altijd zwaar doet zou de schakelpook wel eens krom kunnen zijn ofzo.
Als ie het soms wel soepel doet denk ik dat dat pinnetje wat je primaire as op z'n plek houdt naar de klote is (en je koppeling dus niet 100% vrij komt).
 
Bastila is lief
Pistonpen Paultje 15-8-2003 12:52 Print reply

Posts: 8678
volgensmij continu...maar ik ga zo nog ff testrijden...

Ik hoop dat ik er snel uit kom...

ik moet er maandag mee op vakantie

De ontsteking staat nu op zijn vroegst zonder veilen (ori vroeg zeg maar) dus misschien nog een stukkie doorveilen?
 
Pistonpen Paultje 15-8-2003 18:58 Print reply

Posts: 8678
Ik heb nu gereden en het is idd dat hij soms wel en soms niet soepel doet.

Om welk pinnetje gaat het precies Harry?

Ik wil er zowiezo mijn 80koppeling in zetten. dus dan heb ik een mooi excuus

(Ps. Nick, signatures doen het niet)
 
Erik_N 15-8-2003 19:00 Print reply

Posts: 5360
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: honda-crew-PG

(Ps. Nick, signatures doen het niet)


moet je ze aanzetten onder personal --> voorkeuren
 
Minderjarig? Minderjarig!? Als je 29 Februari geboren bent dan ben je minder jarig, maarvoorderest zijn we allemaal even vaak jarig ja!
barry 15-8-2003 19:03 Print reply

Posts: 7387
na revisatie schakelde mijne ook zwaar, na 15 a 20km schakelde die weer zoals het hoort, misschien dat dat ook een optie is?
 
He?
Pistonpen Paultje 15-8-2003 19:07 Print reply

Posts: 8678
Nee, ik denk echt dat het Harry zijn optie is...

Ik heb er wel meer dan 20km mee gereden tot nu toe...dusss

60 ofzo
 
Blukaap 15-8-2003 21:25 Print reply

Posts: 10008
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: honda-crew-PG

Ik heb nu gereden en het is idd dat hij soms wel en soms niet soepel doet.

Om welk pinnetje gaat het precies Harry?

Ik wil er zowiezo mijn 80koppeling in zetten. dus dan heb ik een mooi excuus

(Ps. Nick, signatures doen het niet)


Pinnetje wat in je linkercarterhelft zit, het lager valt er overheen.
Oplossing: ander carter, of je moet met vloeibaar staal willen klooien.

Maar je kunt heel aardig controleren of dat het kan zijn door gewoon te schakelen zoals zonder koppeling (wat je nu in weze al doet), als ie het dan soepel doet is de kans groot dat dat het is.

Blijft je toerental ook hangen op dat vd bijbehorende snelheid als je de hendel inknijpt en 'm uit laat lopen (normaal moet ie dan dus naar stationair terugvallen) ?
 
Bastila is lief
Pistonpen Paultje 15-8-2003 23:40 Print reply

Posts: 8678
Ja..hij blijft aardig hangen in toeren...als je koppeling in houd

Maar hij ontkoppelt zeer zekers wel!

Wellicht heb ik het probleem gevonden. Het ringetje dat de koppeling op zijn plek moet houdenwas een eindje verdraait dat hij er bijna uit schoot (koppeling zat dus bijna los) Dat ringetje wat normaal gewoon blijft zitten kwam dus ook meteen mee met het "binnenhuis" dus alle platen. Ik heb meteen een 80 koppeling gemonteerd en ik ga morgen ff testen. Wie weet maakt ie me blij

Ik heb de ontsteking een mm vervroegd. En het trillen is minder geworden

Dan nog een vraag van andere aarde.

Een marmeren blokje van de electra. Zit bij mijn MTX bij het balhoofd. Maakt het iets uit dat dit in 10 stukjes is? Maar verder nog wel compleet en zijn vorm nog heeft?
 
Blukaap 16-8-2003 0:09 Print reply

Posts: 10008
Hij kwam iig niet 100% vrij, dat merk je dus door dat blijven hangen in toeren.

En ik heb er ervaring mee hoor, ik was zo ongeveer de enige die goed op mijn NSR kon rijden voordat ik m'n huidige carters er op zette (waar het dus wel een goed pinnetje in zit).
 
Bastila is lief
SIWWN 16-8-2003 1:38 Print reply
Posts: 7079
Dat marmeren blokje is de lichtweerstand volgens mij, bij mijnMB was datmarmer ofweet ik veel wat voor spul dat is ook gebroken...

Of het erg is weet ik..Maar er loopt ene veer doorheen dus de stroom komt er nog wel doorheen lijkt mij, misschien alleen te veel of te weinig weerstand..

Beter zou ik gelijk effe een nieuwe kopen als ik jouw was.
 
Pistonpen Paultje 16-8-2003 1:44 Print reply

Posts: 8678
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: SIWWN

Dat marmeren blokje is de lichtweerstand volgens mij, bij mijnMB was datmarmer ofweet ik veel wat voor spul dat is ook gebroken...

Of het erg is weet ik..Maar er loopt ene veer doorheen dus de stroom komt er nog wel doorheen lijkt mij, misschien alleen te veel of te weinig weerstand..

Beter zou ik gelijk effe een nieuwe kopen als ik jouw was.


Daar zit het probleem...

ALLES is dicht hier. Op de scooter sjops na natuurlijk

Maar zou de verlichting het ook moeten doen zonder dit? Want tot nu toe werkt alleen mijn dashbord verlichting
 
Blukaap 16-8-2003 10:16 Print reply

Posts: 10008
Jah, in het ergste geval fikt alles continu door.
 
Bastila is lief
Pistonpen Paultje 16-8-2003 11:03 Print reply

Posts: 8678
thnx guy's...

Ontsteking heb ik iets uitgeveild (1 a 1,3mm). Resultaten zijn uitstekend.

Koppeling: 80 koppeling. Heb nog maar 1 blokje om gereden. En voelt nu heel goed!

Verlichting: Hij zit er nu iig op...nog niet gekeken of de verlichting het nu wel doet ofzo.

Alles begint goed te voelen...dus hij is zo goed als klaar om mee op vakantie te gaan.

Nog ff 1 vraag dan: Er zit een nieuw big end en lagers in. Oohja, en zuiger...Hoe lang inrijden??

Dit bericht is ge-edit door honda-crew-PG op 16-8-2003 11:05
 
Blukaap 16-8-2003 11:05 Print reply

Posts: 10008
Zuiger: uhmm, niet gehoond he ?
50-100km, net wat je wil, komt niet enorm nauw.

Lagers+big-end: warmdraaien.
 
Bastila is lief

Dit topic is 1841 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved