Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
Technical Forum - Topic #11189 - verschil
|
Pagina 1 van 2
|
Dit topic is 874 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Tom_mtx |
13-8-2003 18:40 |
Posts: 163 |
Ik heb eerst een ori cil gehad voor me mtxsh, en die was 4e overmaat (40mm)
die is vast gelopen, nou heb ik een 39mm ori gekocht
met die 40mm ging ik bij 9000 rpm 70km/h
en met de 39 ga ik bij 9000rpm 65km/h
ik dacht zelf dat het aan de grotere diameter lag dat ik harder ging, maar ik had het er met martinus over en die zegt dat t onmogelijk is en dat t ergens anders aan ligt..
|
|
Yeah, shoot the messenger! And his horse! |
|
martinus83 |
13-8-2003 18:47 |
Posts: 3718 |
jep slappe band ofzo, slippende koppeling, minder waarschijnlijk maar tog
Quote: ToM zegt:
als je 1mm groter heb dan heb je toch grotere kracht
M4rTinU5....tis veels te hot om te werke....MBX LC 110cc Autisa gezocht....www.martinus83.tk zegt:
ja en?
M4rTinU5....tis veels te hot om te werke....MBX LC 110cc Autisa gezocht....www.martinus83.tk zegt:
denkes goed na, het kan gewoon nie
ToM zegt:
ga je harder
ToM zegt:
zeg maar, als de diameter groter is, wordt er meer mengsel opgestookt, waardoor je zuiger harder naar beneden gestampt wordt
ToM zegt:
waardoor je harder gaat
M4rTinU5....tis veels te hot om te werke....MBX LC 110cc Autisa gezocht....www.martinus83.tk zegt:
nee tom, je maakt meer toeren, je hebt meer koppel, alleen al door meer toeren ga je harder, asl je overtoeren maakt verander jeje tandwielverhouding (zwaarder) zodat je een hogere top heb, dit is mogelij komdat je 70cc dan wel op toeren komt en genoeg koppel heeft en die 50cc niet
ToM zegt:
point
ToM zegt:
mar k zal es ff topic plaatsen
ToM zegt:
ben megaeigenwijs
M4rTinU5....tis veels te hot om te werke....www.martinus83.tk zegt:
ja merk et
Dit bericht is ge-edit door martinus83 op 13-8-2003 18:58
|
|
|
|
MWvdK |
13-8-2003 18:49 |
Posts: 2247 |
Ik denk eerlijk gezegt dat martinus niet gelijk heeft...
|
|
|
|
martinus83 |
13-8-2003 18:51 |
Posts: 3718 |
leg uit, hoe kan et dan
je kunt tog nie in 1 keer met evenveel toeren harder gaan..of zachter, ja met slappe band of wa dan ok maar als je zuiger harder naar benede gaat zoals tom zegt maak je meer toeren en lijkt et me sterk dat je toerntal blijft hangen maar da je wel sneller gaat
|
|
|
|
Honda_mbiloss [Emiel] |
13-8-2003 18:53 |
Posts: 3697 |
idd slijtage ergens. Of afwijkende toerenteller of km teller.
|
|
|
|
zundapp_gts |
13-8-2003 18:53 |
Posts: 307 |
Grappig, hier was 3 weken terug ook een topic over, kijk daar nog eens in zou ik zeggen.
Maar Martinus heeft gelijk, want er is een vaste overbrenging tussen je krukas en je achtertandwiel, dus dat is altijd gelijk. Het enige verschil kan zitten in de koppeling die misschien slipt.
|
|
|
|
wipe-out |
13-8-2003 18:54 |
Posts: 7672 |
martinus heeft gelijk. {punt)
de overbrenging vanaf je krukas naar je achterwiel blijft toch hetzelfde als je er een andere cilinder op legt, tenzij je koppeling ineens wel/niet meer slipt, je je twv verandert oid?
|
|
|
|
martinus83 |
13-8-2003 18:55 |
Posts: 3718 |
psies da zei ik al, jemig tom je br8 me ff helemaal van de kaart , maar theoretisch kan et gewoon nie qua overbrenging
|
|
|
|
RUTGER_86 |
13-8-2003 18:55 |
Posts: 1183 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: zundapp_gts
Grappig, hier was 3 weken terug ook een topic over, kijk daar nog eens in zou ik zeggen.
Maar Martinus heeft gelijk, want er is een vaste overbrenging tussen je krukas en je achtertandwiel, dus dat is altijd gelijk. Het enige verschil kan zitten in de koppeling die misschien slipt.
martinus heeft idd gelijk
|
|
DE MANNE VAN JANNE |
|
Blorn |
13-8-2003 18:56 |
Posts: 13825 |
Martinus for president
(Die snapt het tenminste )
|
|
|
|
jeroen |
13-8-2003 18:56 |
Posts: 15066 |
Kan idd legere band zijn, of slappe ketting oid.
|
|
|
|
RUTGER_86 |
13-8-2003 18:56 |
Posts: 1183 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: martinus83
psies da zei ik al, jemig tom je br8 me ff helemaal van de kaart , maar theoretisch kan et gewoon nie qua overbrenging
anders heb je een soort van scooter
|
|
DE MANNE VAN JANNE |
|
Tom_mtx |
13-8-2003 18:59 |
Posts: 163 |
waarom zou je dan een grotere cilinder erop zetten, als ie toch bij hetzelfde toerental
even hard gaat... een 70cc gaat toch bij 9000rpm geen 65 :S
|
|
Yeah, shoot the messenger! And his horse! |
|
jeroen |
13-8-2003 19:00 |
Posts: 15066 |
Met meer cc's heb je wat meer kracht, dus kan je je tandwielen daarop aanpassen/
|
|
|
|
Honda_mbiloss [Emiel] |
13-8-2003 19:01 |
Posts: 3697 |
idd hup jeroentje!!!!!!!!!!!!!!!! buuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuup.........
anders zou iemand die 130 gaat 18000 toeren draaien .
Dit bericht is ge-edit door honda_mbiloss op 13-8-2003 19:01
|
|
|
|
martinus83 |
13-8-2003 19:01 |
Posts: 3718 |
zucht tom, da heb ik allemaal tog al gezegd...
tom, je doet wel een beetje dom..
hihi da rijmt
Dit bericht is ge-edit door martinus83 op 13-8-2003 19:01
|
|
|
|
Dit topic is 874 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 1 van 2
|
|