Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - verschil

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 975 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #11189 - verschil
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 874 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Tom_mtx 13-8-2003 18:40 Print topicpost
Posts: 163
Ik heb eerst een ori cil gehad voor me mtxsh, en die was 4e overmaat (40mm)
die is vast gelopen, nou heb ik een 39mm ori gekocht

met die 40mm ging ik bij 9000 rpm 70km/h
en met de 39 ga ik bij 9000rpm 65km/h

ik dacht zelf dat het aan de grotere diameter lag dat ik harder ging, maar ik had het er met martinus over en die zegt dat t onmogelijk is en dat t ergens anders aan ligt..


 
Yeah, shoot the messenger! And his horse!

martinus83 13-8-2003 18:47 Print reply

Posts: 3718
jep slappe band ofzo, slippende koppeling, minder waarschijnlijk maar tog

Quote:
ToM zegt:
als je 1mm groter heb dan heb je toch grotere kracht
M4rTinU5....tis veels te hot om te werke....MBX LC 110cc Autisa gezocht....www.martinus83.tk zegt:
ja en?
M4rTinU5....tis veels te hot om te werke....MBX LC 110cc Autisa gezocht....www.martinus83.tk zegt:
denkes goed na, het kan gewoon nie
ToM zegt:
ga je harder


ToM zegt:
zeg maar, als de diameter groter is, wordt er meer mengsel opgestookt, waardoor je zuiger harder naar beneden gestampt wordt
ToM zegt:
waardoor je harder gaat


M4rTinU5....tis veels te hot om te werke....MBX LC 110cc Autisa gezocht....www.martinus83.tk zegt:
nee tom, je maakt meer toeren, je hebt meer koppel, alleen al door meer toeren ga je harder, asl je overtoeren maakt verander jeje tandwielverhouding (zwaarder) zodat je een hogere top heb, dit is mogelij komdat je 70cc dan wel op toeren komt en genoeg koppel heeft en die 50cc niet
ToM zegt:
point
ToM zegt:
mar k zal es ff topic plaatsen
ToM zegt:
ben megaeigenwijs
M4rTinU5....tis veels te hot om te werke....www.martinus83.tk zegt:
ja merk et






Dit bericht is ge-edit door martinus83 op 13-8-2003 18:58
 
MWvdK 13-8-2003 18:49 Print reply

Posts: 2247
Ik denk eerlijk gezegt dat martinus niet gelijk heeft...
 
martinus83 13-8-2003 18:51 Print reply

Posts: 3718
leg uit, hoe kan et dan

je kunt tog nie in 1 keer met evenveel toeren harder gaan..of zachter, ja met slappe band of wa dan ok maar als je zuiger harder naar benede gaat zoals tom zegt maak je meer toeren en lijkt et me sterk dat je toerntal blijft hangen maar da je wel sneller gaat
 
Honda_mbiloss [Emiel] 13-8-2003 18:53 Print reply

Posts: 3697
idd slijtage ergens. Of afwijkende toerenteller of km teller.
 
zundapp_gts 13-8-2003 18:53 Print reply

Posts: 307
Grappig, hier was 3 weken terug ook een topic over, kijk daar nog eens in zou ik zeggen.

Maar Martinus heeft gelijk, want er is een vaste overbrenging tussen je krukas en je achtertandwiel, dus dat is altijd gelijk. Het enige verschil kan zitten in de koppeling die misschien slipt.
 
wipe-out 13-8-2003 18:54 Print reply

Posts: 7672
martinus heeft gelijk. {punt)

de overbrenging vanaf je krukas naar je achterwiel blijft toch hetzelfde als je er een andere cilinder op legt, tenzij je koppeling ineens wel/niet meer slipt, je je twv verandert oid?
 
martinus83 13-8-2003 18:55 Print reply

Posts: 3718
psies da zei ik al, jemig tom je br8 me ff helemaal van de kaart , maar theoretisch kan et gewoon nie qua overbrenging
 
RUTGER_86 13-8-2003 18:55 Print reply

Posts: 1183
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: zundapp_gts

Grappig, hier was 3 weken terug ook een topic over, kijk daar nog eens in zou ik zeggen.

Maar Martinus heeft gelijk, want er is een vaste overbrenging tussen je krukas en je achtertandwiel, dus dat is altijd gelijk. Het enige verschil kan zitten in de koppeling die misschien slipt.
martinus heeft idd gelijk
 
DE MANNE VAN JANNE
Blorn 13-8-2003 18:56 Print reply

Posts: 13825
Martinus for president

(Die snapt het tenminste )
 
jeroen 13-8-2003 18:56 Print reply

Posts: 15066
Kan idd legere band zijn, of slappe ketting oid.
 
RUTGER_86 13-8-2003 18:56 Print reply

Posts: 1183
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: martinus83

psies da zei ik al, jemig tom je br8 me ff helemaal van de kaart , maar theoretisch kan et gewoon nie qua overbrenging
anders heb je een soort van scooter
 
DE MANNE VAN JANNE
Tom_mtx 13-8-2003 18:59 Print reply
Posts: 163
waarom zou je dan een grotere cilinder erop zetten, als ie toch bij hetzelfde toerental
even hard gaat... een 70cc gaat toch bij 9000rpm geen 65 :S
 
Yeah, shoot the messenger! And his horse!
jeroen 13-8-2003 19:00 Print reply

Posts: 15066
Met meer cc's heb je wat meer kracht, dus kan je je tandwielen daarop aanpassen/
 
Honda_mbiloss [Emiel] 13-8-2003 19:01 Print reply

Posts: 3697
idd hup jeroentje!!!!!!!!!!!!!!!! buuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuup.........

anders zou iemand die 130 gaat 18000 toeren draaien.

Dit bericht is ge-edit door honda_mbiloss op 13-8-2003 19:01
 
martinus83 13-8-2003 19:01 Print reply

Posts: 3718
zucht tom, da heb ik allemaal tog al gezegd...

tom, je doet wel een beetje dom..

hihi da rijmt

Dit bericht is ge-edit door martinus83 op 13-8-2003 19:01
 

Dit topic is 874 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved