Neonlampje |
13-8-2003 20:17 |
Posts: 14825 |
Niet met portmap gaan zitte kutten!
je rekent uit hoe breed hij maximaal mag zijn, pakt een passer.. zet deze op een lineaal, lalalalallala je blokeert je passer...
zet nu een zuiger in je cilinder, en op de randen van de zuiger leg je je passer neer, ongeveer dat hij aan beide kanten evenveel buiten de poort steekt.. nu ff met puntjes een krasje erin maken, en vervolgens tot dat streepje dremelen.. super simpel
btw, 70% en lager voor je geprojecteerde waarde is veilig.. hoger zou ik niet gaan! (helemaal niet met ac en een goedkope zuiger)
en vergeet niet bevels aan te maken wanneer je klaar bent! (zou zonde zijn)
|
|
|
|
Pistonpen Paultje |
13-8-2003 20:57 |
Posts: 8678 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Neonlampje
en vergeet niet bevels aan te maken wanneer je klaar bent! (zou zonde zijn)
bevels
|
|
|
|
User 927 |
13-8-2003 21:29 |
Posts: 6405 |
Soort bretels maar dan anders, zodat je broek niej afzakt onder ut rijden
|
|
|
|
Blijhoofd |
13-8-2003 21:35 |
Posts: 7378 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Razadull
Soort bretels maar dan anders, zodat je broek niej afzakt onder ut rijden
haha rofl mao
|
|
!!!!!Suzuki ride the winds of change!!!!!!!! http://www.brommerforum.nl/showtopic/33235 |
|
Honda_mbiloss [Emiel] |
13-8-2003 21:38 |
Posts: 3697 |
klopt idd. Bretels is eigenlijk het meervoud. bevels zijn soort stiekies die je om je bigend heen wikkelt zodat de lagers goed blijven.
Lude zegt dus, dat je die goed af moet werken. Klopt ook want anders remt dat teveel af oid. en springen ze. En dat wil je niet hebben, dat kan je hele cilinder verneuken zeg maar.
Ik had dus mijn cilinder ok laten tunen enz. enz. Had toen ook nieuw big end late perse. En toen adviseerde ze mij een stiekie over me big end net over het lager te douwe zeg maar. Nou zo gezegt zo gedaan, ik stiekie erover. Ik lopen geen ratel of iets echt uit de kunst.
kut typos
Dit bericht is ge-edit door honda_mbiloss op 13-8-2003 22:06
|
|
|
|
DaveTSX |
13-8-2003 22:41 |
Posts: 2033 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: honda_mbiloss
klopt idd. Bretels is eigenlijk het meervoud. bevels zijn soort stiekies die je om je bigend heen wikkelt zodat de lagers goed blijven.
Lude zegt dus, dat je die goed af moet werken. Klopt ook want anders remt dat teveel af oid. en springen ze. En dat wil je niet hebben, dat kan je hele cilinder verneuken zeg maar.
Ik had dus mijn cilinder ok laten tunen enz. enz. Had toen ook nieuw big end late perse. En toen adviseerde ze mij een stiekie over me big end net over het lager te douwe zeg maar. Nou zo gezegt zo gedaan, ik stiekie erover. Ik lopen geen ratel of iets echt uit de kunst.
kut typos
Dit bericht is ge-edit door honda_mbiloss op 13-8-2003 22:06
whahaha dadelijk die gast allemaal dingen in zijn big-end proberen te duwen
|
|
http://www.2weird4u.com |
|
Honda_mbiloss [Emiel] |
13-8-2003 22:47 |
Posts: 3697 |
alles wat ik vertel is altijd op eigen risico . maar geloof me of niet tis zo .
Dit bericht is ge-edit door honda_mbiloss op 13-8-2003 22:47
--->
Dit bericht is ge-edit door honda_mbiloss op 13-8-2003 22:47
|
|
|
|
Blijhoofd |
13-8-2003 22:47 |
Posts: 7378 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: DaveTSX
[...]
whahaha dadelijk die gast allemaal dingen in zijn big-end proberen te duwen
haha idd
|
|
!!!!!Suzuki ride the winds of change!!!!!!!! http://www.brommerforum.nl/showtopic/33235 |
|
Pistonpen Paultje |
13-8-2003 23:25 |
|
Pietje007 |
14-8-2003 0:15 |
Posts: 381 |
ok, maar tis geen goedkope zuiger, is van malossi!!
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Neonlampje
Niet met portmap gaan zitte kutten!
je rekent uit hoe breed hij maximaal mag zijn, pakt een passer.. zet deze op een lineaal, lalalalallala je blokeert je passer...
zet nu een zuiger in je cilinder, en op de randen van de zuiger leg je je passer neer, ongeveer dat hij aan beide kanten evenveel buiten de poort steekt.. nu ff met puntjes een krasje erin maken, en vervolgens tot dat streepje dremelen.. super simpel
btw, 70% en lager voor je geprojecteerde waarde is veilig.. hoger zou ik niet gaan! (helemaal niet met ac en een goedkope zuiger)
en vergeet niet bevels aan te maken wanneer je klaar bent! (zou zonde zijn)
|
|
|
|
Pistonpen Paultje |
14-8-2003 0:34 |
Posts: 8678 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: pieter007
ok, maar tis geen goedkope zuiger, is van malossi!!
[...]
Het is gewoon riskant om boven de 70% te gaan
|
|
|
|
DaveTSX |
14-8-2003 1:46 |
Posts: 2033 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: honda-crew-PG
[...]
Het is gewoon riskant om boven de 70% te gaan
ja de kans dat je zuigerveer in een poort die groter is als 70% blijft hangen is gewoon te groot, vergeleken met je prestatiewinst dat je extra zou krijgen. Ik zou het niet doen.
|
|
http://www.2weird4u.com |
|
Wonderboy |
14-8-2003 19:30 |
Posts: 249 |
doe maar gewoon +1
|
|
yeah baby yeah |
|
Pietje007 |
14-8-2003 22:19 |
Posts: 381 |
kheb nog is opgemeten en et is 31,5 mm maximaal (paar x zat ik onder de 31 maar tis nog erg moelijk meten als je je poortmap om je zuiger fout, tis namelijk wel op de 10e mm) dus kzit er nog net onder.
Voor degene die geen zin hebbe om et na terekenen , et kom op 69,2 (met 31,5 mm)
|
|
|
|