Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Whhaa, lijkt wel of mijn uitlaatpoort te breed is!!

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1063 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #11183 - Whhaa, lijkt wel of mijn uitlaatpoo...
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
Dit topic is 1859 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Neonlampje 13-8-2003 20:17 Print reply

Posts: 14825
Niet met portmap gaan zitte kutten!
je rekent uit hoe breed hij maximaal mag zijn, pakt een passer.. zet deze op een lineaal, lalalalallala je blokeert je passer...
zet nu een zuiger in je cilinder, en op de randen van de zuiger leg je je passer neer, ongeveer dat hij aan beide kanten evenveel buiten de poort steekt.. nu ff met puntjes een krasje erin maken, en vervolgens tot dat streepje dremelen.. super simpel

btw, 70% en lager voor je geprojecteerde waarde is veilig.. hoger zou ik niet gaan! (helemaal niet met ac en een goedkope zuiger)

en vergeet niet bevels aan te maken wanneer je klaar bent! (zou zonde zijn)
 
Pistonpen Paultje 13-8-2003 20:57 Print reply

Posts: 8678
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Neonlampje
en vergeet niet bevels aan te maken wanneer je klaar bent! (zou zonde zijn)


bevels
 
User 927 13-8-2003 21:29 Print reply

Posts: 6405
Soort bretels maar dan anders, zodat je broek niej afzakt onder ut rijden
 
Blijhoofd 13-8-2003 21:35 Print reply

Posts: 7378
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Razadull

Soort bretels maar dan anders, zodat je broek niej afzakt onder ut rijden


haha rofl mao
 
!!!!!Suzuki ride the winds of change!!!!!!!! http://www.brommerforum.nl/showtopic/33235
Honda_mbiloss [Emiel] 13-8-2003 21:38 Print reply

Posts: 3697
klopt idd. Bretels is eigenlijk het meervoud. bevels zijn soort stiekies die je om je bigend heen wikkelt zodat de lagers goed blijven.

Lude zegt dus, dat je die goed af moet werken. Klopt ook want anders remt dat teveel af oid. en springen ze. En dat wil je niet hebben, dat kan je hele cilinder verneuken zeg maar.

Ik had dus mijn cilinder ok laten tunen enz. enz. Had toen ook nieuw big end late perse. En toen adviseerde ze mij een stiekie over me big end net over het lager te douwe zeg maar. Nou zo gezegt zo gedaan, ik stiekie erover. Ik lopen geen ratel of iets echt uit de kunst.

kut typos

Dit bericht is ge-edit door honda_mbiloss op 13-8-2003 22:06
 
DaveTSX 13-8-2003 22:41 Print reply
Posts: 2033
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: honda_mbiloss

klopt idd. Bretels is eigenlijk het meervoud. bevels zijn soort stiekies die je om je bigend heen wikkelt zodat de lagers goed blijven.

Lude zegt dus, dat je die goed af moet werken. Klopt ook want anders remt dat teveel af oid. en springen ze. En dat wil je niet hebben, dat kan je hele cilinder verneuken zeg maar.

Ik had dus mijn cilinder ok laten tunen enz. enz. Had toen ook nieuw big end late perse. En toen adviseerde ze mij een stiekie over me big end net over het lager te douwe zeg maar. Nou zo gezegt zo gedaan, ik stiekie erover. Ik lopen geen ratel of iets echt uit de kunst.

kut typos

Dit bericht is ge-edit door honda_mbiloss op 13-8-2003 22:06


whahaha dadelijk die gast allemaal dingen in zijn big-end proberen te duwen
 
http://www.2weird4u.com
Honda_mbiloss [Emiel] 13-8-2003 22:47 Print reply

Posts: 3697
alles wat ik vertel is altijd op eigen risico. maar geloof me of niet tis zo.

Dit bericht is ge-edit door honda_mbiloss op 13-8-2003 22:47

--->

Dit bericht is ge-edit door honda_mbiloss op 13-8-2003 22:47
 
Blijhoofd 13-8-2003 22:47 Print reply

Posts: 7378
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: DaveTSX

[...]


whahaha dadelijk die gast allemaal dingen in zijn big-end proberen te duwen


haha idd

 
!!!!!Suzuki ride the winds of change!!!!!!!! http://www.brommerforum.nl/showtopic/33235
Pistonpen Paultje 13-8-2003 23:25 Print reply

Posts: 8678
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: DaveTSX

[...]


whahaha dadelijk die gast allemaal dingen in zijn big-end proberen te duwen


Vrees niet, nu loopt ie tenminste nais, en dit klinkt nogal experimenteel voor me...
 
Pietje007 14-8-2003 0:15 Print reply

Posts: 381
ok, maar tis geen goedkope zuiger, is van malossi!!

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Neonlampje

Niet met portmap gaan zitte kutten!
je rekent uit hoe breed hij maximaal mag zijn, pakt een passer.. zet deze op een lineaal, lalalalallala je blokeert je passer...
zet nu een zuiger in je cilinder, en op de randen van de zuiger leg je je passer neer, ongeveer dat hij aan beide kanten evenveel buiten de poort steekt.. nu ff met puntjes een krasje erin maken, en vervolgens tot dat streepje dremelen.. super simpel

btw, 70% en lager voor je geprojecteerde waarde is veilig.. hoger zou ik niet gaan! (helemaal niet met ac en een goedkope zuiger)

en vergeet niet bevels aan te maken wanneer je klaar bent! (zou zonde zijn)

 
Pistonpen Paultje 14-8-2003 0:34 Print reply

Posts: 8678
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: pieter007

ok, maar tis geen goedkope zuiger, is van malossi!!

[...]



Het is gewoon riskant om boven de 70% te gaan

 
DaveTSX 14-8-2003 1:46 Print reply
Posts: 2033
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: honda-crew-PG

[...]


Het is gewoon riskant om boven de 70% te gaan



ja de kans dat je zuigerveer in een poort die groter is als 70% blijft hangen is gewoon te groot, vergeleken met je prestatiewinst dat je extra zou krijgen. Ik zou het niet doen.
 
http://www.2weird4u.com
Wonderboy 14-8-2003 19:30 Print reply

Posts: 249
doe maar gewoon +1
 
yeah baby yeah
Pietje007 14-8-2003 22:19 Print reply

Posts: 381
kheb nog is opgemeten en et is 31,5 mm maximaal (paar x zat ik onder de 31 maar tis nog erg moelijk meten als je je poortmap om je zuiger fout, tis namelijk wel op de 10e mm) dus kzit er nog net onder.
Voor degene die geen zin hebbe om et na terekenen , et kom op 69,2 (met 31,5 mm)
 

Dit topic is 1859 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved