Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - polini evo 50 uitlaat op Kawasaki AR ??

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1054 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #11182 - polini evo 50 uitlaat op Kawasaki A...
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 1645 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

pauluspietsema 13-8-2003 13:46 Print topicpost

Posts: 107
ik ga een polini evolution uitlaat van een aerox op m'n kawasaki ar50 zetten/lassen/bakken/braden....

ik ben benieuwd wat het doet..heeft iemand hier enigzins ervaring mee of weet iemand of het helpt?..ik rijd nu met homoet 6p, prima uitlaat hoor, maar ik gaan gewoon ff wat proberen.
 
never drive faster than you're guardian angel can fly.

Pingu 13-8-2003 14:03 Print reply
Posts: 1842
wss is die uitlaat te hoogtoerig en te piekerig
 
2fast 2stroke mbx80 tuned
Pistonpen Paultje 13-8-2003 14:05 Print reply

Posts: 8678
Herman, Small honda hier op het forum heeft ook een scoot uitlaat op zijn Malanca gebouwd. De prestaties zijn niet slecht (kijk maar op zijn profiel voor de foto's ed.)

Misschien is het toch makelijker om een normale AR uitlaat te pakken. Dan weet je tenminste hoe hij presteert

 
pauluspietsema 13-8-2003 23:15 Print reply

Posts: 107
ik heb ook een normale uitlaat die er nu opzit hoor, een homoet 6p zoals ik al neergezet had. maar het gaat mij meer om de lol van het bouwen zeg maar...maar ik vroeg me gewoon af of iemand wist ofdat het zou presteren.
die homoet uitlaat doet het goed hoor, alleen een power-filter en een goeie afstelling en het loopt nou 80/85.
 
never drive faster than you're guardian angel can fly.
Ralf 13-8-2003 23:17 Print reply

Posts: 9073
Een evo50 pijp heeft een toerengebied van 12.5 tot 14k ong, zal lekker lopen op een schakel...

Je kan best een scooter uitlaat erop lassen, alleen een evo50 pijp is dan wel de slechtste keus die je kan maken...
 
Mr Pain 13-8-2003 23:22 Print reply
Posts: 4966
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ralf

Een evo50 pijp heeft een toerengebied van 12.5 tot 14k ong, zal lekker lopen op een schakel...

Je kan best een scooter uitlaat erop lassen, alleen een evo50 pijp is dan wel de slechtste keus die je kan maken...


ligt eraan waar je cilinder zijn bruikbare toeren gebied zit
 
Ralf 13-8-2003 23:27 Print reply

Posts: 9073
Net of je dat met membraaninlaat en een 6 bak het in dat toerengebied kan houden....
 
Blijhoofd 13-8-2003 23:31 Print reply

Posts: 7378
proberen en nix verwachte met btje geluk loopt het goed of absoluut niet
 
!!!!!Suzuki ride the winds of change!!!!!!!! http://www.brommerforum.nl/showtopic/33235
Oscar O. - [HRC Nijmegen] 14-8-2003 1:24 Print reply

Posts: 7007
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ralf

Net of je dat met membraaninlaat en een 6 bak het in dat toerengebied kan houden....


nej idd dat is mooi gezegd
een AR heeft z?n piek met 50cc toch meestal zo wel rond de 10K denk ik zo...
onder de EVO pijp powerband dus
 
nobody fuck with us!!
DaveTSX 14-8-2003 1:50 Print reply
Posts: 2033
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ralf

Net of je dat met membraaninlaat en een 6 bak het in dat toerengebied kan houden....


met 6bak kan je wel tussen 12.5K en 14K blijve, dat zal opzich wel lukke.

Maar denk niet dat zijn cillinder is gemaakt voor dat toerengebied
 
http://www.2weird4u.com
Saknet 14-8-2003 1:57 Print reply

Posts: 10355
jah maar met 2takt is het mogelijk die powerband te verhuizen naar een hoger toerengebied he dat noemen ze opvoeren

binnenrotor derop van [weetniet wat past op ar50 blok],
uitlaatpoortsju iets omhoog veilen en ietsi bredur (of ipv hoger mskien 1 of 2 voetpakkingen dertussen die je trouwens zelf heel makkelijk kan maken van karton oid),
beetje uitrekenen hoe groot je cilkop ruimte het best kan zijn, (of aanpassen en telkens testen)
enne zuiger mskien wat bijwerken en cilinder afwerk beurt geven en vooral materiaal gebruiken waarvan je weet dat het degelijk bij zon rpm hoogte blijft. en mskein ben ik nog wat vergeten maarja ben ook maar een CONSUMENT.

hints n tips sponsored by www.humanitysteam.com (muharharhar)
 
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.
DaveTSX 14-8-2003 2:01 Print reply
Posts: 2033
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: barteld

jah maar met 2takt is het mogelijk die powerband te verhuizen naar een hoger toerengebied he dat noemen ze opvoeren

binnenrotor derop van [weetniet wat past op ar50 blok],
uitlaatpoortsju iets omhoog veilen en ietsi bredur (of ipv hoger mskien 1 of 2 voetpakkingen dertussen die je trouwens zelf heel makkelijk kan maken van karton oid),
beetje uitrekenen hoe groot je cilkop ruimte het best kan zijn, (of aanpassen en telkens testen)
enne zuiger mskien wat bijwerken en cilinder afwerk beurt geven en vooral materiaal gebruiken waarvan je weet dat het degelijk bij zon rpm hoogte blijft. en mskein ben ik nog wat vergeten maarja ben ook maar een CONSUMENT.

hints n tips sponsored by www.humanitysteam.com (muharharhar)


dus je powerband naar boven verschuive is opvoere vaag opvoere doe jij dan.

Maarjah, het toerental vind ik wel beetje erg hoog, is kut hoor na een tijdje, alles slijt als een mongool, mensen worden boos (ervaring, maar das juist vet soms ), je kan niet fatsoenlijk rustig in de toeren rijden, woute horen je van kilometers afstand al komen terwijl ze in de auto zelf vol de muziek ophebben staan, etc etc.
 
http://www.2weird4u.com
Pingu 14-8-2003 16:58 Print reply
Posts: 1842
hogere powerband is ook bijna altijd een smallere powerband.. en dat wil je niet op een schakel.
 
2fast 2stroke mbx80 tuned
Saknet 14-8-2003 17:01 Print reply

Posts: 10355
Ach komop man zon ar50 heeft 6 versnellingen. Enne heb je wel eens met een 50imi op een honda MB gereden 4bak dat is ook hoogtoerug en heb ook wel powerband.

jah weet je wat ik niet opvoeren noem? een of andere merk cilinder kopen en een carb van een bepaalde maat en een uitlaat van een of ander merk en een ontsteking van een of ander merk en dan hopen dat het na montage zo hard mogelijk draait.

Dit bericht is ge-edit door barteld op 14-8-2003 17:02
 
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.
User 927 14-8-2003 17:15 Print reply

Posts: 6405
Hehe, altijd hoge toeren rijden is leuk

Zeker als je 50cctje herrie maakt die bijna boven de 70cc MT met holle demper van een maat van je uitkomt
 
Pingu 14-8-2003 17:29 Print reply
Posts: 1842
Je kunt het proberen, maar zoals gezegd is die uitlaat gemaakt voor een toerengebied waar iemand met een niet al te ver getunede setup NOOIT komt of nog power heeft.
 
2fast 2stroke mbx80 tuned

Dit topic is 1645 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved