Ik heb m'n 125 aan de praat, en met een te grote sproeier @ 1:40 mijn zuiger en gepoetste wand ingereden (75km).
Dat is misschien wat nutteloze informatie
Maar goed, nu komt het;
bij ong. de 8000 tpm begint de brommer hevig te pruttelen/stotteren.
Daaronder trekt 'ie goed door, alleen bij het oppakken van het gas (tenzij ik redelijk veel geef) smoort 'ie er wat in.
Een te grote sproeier dus, toch?
Maarrrrr, als ik een stuk rijdt, en ik laat het gas los, dan hoor ik af en toe een metaalachtige tik, waarbij de brommer een kleine tik geeft aan de ket.
Dit lijkt me detonatie.
Ik heb echter een stukje soldeertin tussen de zuiger en de kop geplet, en kwam daarbij uit op 1,4mm.
Is dat dan te weinig?
Ik had zelfs begrepen dat het maar 0,5 of 0,6mm hoefde te zijn...
Is het dan wel detonatie (zie afstelling onderaan de pagina), of komt het door de te grote sproeier.
Het stukje tin dat ik uit het bougiegat haalde was aan beide kanten ietwat uhm, donker/vochtig.
* 24mm mikuni import met externe sproeier, sproeier 150 (standaard in de nieuwe carb meegeleverd)
* ontsteking 1/1,5mm vervroegd t.o.v. origineel (stond eerst iets te laat, geen verschil gemerkt).
[greenDe grondplaat is tussen de ontstekingsspoel en de signaalspoel doorgebroken, maar sluiten wel op elkaar aan (ik haal zsm een andere).
Bougiebeeld is vrij raar (denk ik);
SplitFire, beugeltje en zijkanten van 'het puntje' zijn erg donkerbruin, en de bovenkant van 'het puntje' is WITTIG...
Hoe kan dit?
Buigie niet goed meer?
Btw, dat sputteren doet 'ie met een shitfire en een NGK R (8) op precies hetzelfde toerental.
Weet iemand of je die NGK B8EGV ook kunt krijgen in KORTE schacht uitvoering?
Kleurtjes erbij, anders is het zo'n 1tonig verhaal
EDIT:
Crap, 'k zie net dat ik dit in het MF heb geplaatst ipv in het TF...
Sorry!!
Dit bericht is ge-edit door RS80_Racer op 11-8-2003 23:31