Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Afstelling 125 eurocil/athena

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 770 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #11163 - Afstelling 125 eurocil/athena
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
Dit topic is 3223 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Steve_ZHC 11-8-2003 23:29 Print topicpost

Posts: 2716
Ik heb m'n 125 aan de praat, en met een te grote sproeier @ 1:40 mijn zuiger en gepoetste wand ingereden (75km).
Dat is misschien wat nutteloze informatie

Maar goed, nu komt het;
bij ong. de 8000 tpm begint de brommer hevig te pruttelen/stotteren.
Daaronder trekt 'ie goed door, alleen bij het oppakken van het gas (tenzij ik redelijk veel geef) smoort 'ie er wat in.
Een te grote sproeier dus, toch?

Maarrrrr, als ik een stuk rijdt, en ik laat het gas los, dan hoor ik af en toe een metaalachtige tik, waarbij de brommer een kleine tik geeft aan de ket.
Dit lijkt me detonatie.

Ik heb echter een stukje soldeertin tussen de zuiger en de kop geplet, en kwam daarbij uit op 1,4mm.
Is dat dan te weinig?
Ik had zelfs begrepen dat het maar 0,5 of 0,6mm hoefde te zijn...
Is het dan wel detonatie (zie afstelling onderaan de pagina), of komt het door de te grote sproeier.
Het stukje tin dat ik uit het bougiegat haalde was aan beide kanten ietwat uhm, donker/vochtig.

* 24mm mikuni import met externe sproeier, sproeier 150 (standaard in de nieuwe carb meegeleverd)
* ontsteking 1/1,5mm vervroegd t.o.v. origineel (stond eerst iets te laat, geen verschil gemerkt).
[greenDe grondplaat is tussen de ontstekingsspoel en de signaalspoel doorgebroken, maar sluiten wel op elkaar aan (ik haal zsm een andere).

Bougiebeeld is vrij raar (denk ik);
SplitFire, beugeltje en zijkanten van 'het puntje' zijn erg donkerbruin, en de bovenkant van 'het puntje' is WITTIG...
Hoe kan dit?
Buigie niet goed meer?

Btw, dat sputteren doet 'ie met een shitfire en een NGK R (8) op precies hetzelfde toerental.
Weet iemand of je die NGK B8EGV ook kunt krijgen in KORTE schacht uitvoering?

Kleurtjes erbij, anders is het zo'n 1tonig verhaal

EDIT:
Crap, 'k zie net dat ik dit in het MF heb geplaatst ipv in het TF...
Sorry!!

Dit bericht is ge-edit door RS80_Racer op 11-8-2003 23:31
 

Ralf 11-8-2003 23:32 Print reply

Posts: 9073
Zet er een extra voetpakking onder, en ga dan verder afstellen.
En trash die splitfire, dingen gaan alleen maar kapot.
 
Steve_ZHC 11-8-2003 23:35 Print reply

Posts: 2716
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ralf

Zet er een extra voetpakking onder, en ga dan verder afstellen.
En trash die splitfire, dingen gaan alleen maar kapot.


Heb ik gehoord jah, die knallen uit elkaar (hoe kan dat nou, met een gespleten uiteinde v/h beugeltje )

Maar goed, daarom wilde ik weten of je die EGV's ook in korte schacht hebt...
 
mr200r 11-8-2003 23:47 Print reply
Posts: 5122
Ik ben ook aan de gang voor iemand zelfde cil alleen een 28 carb 115 sproeier loopt nog nit naar mijn zin.
 
mr200r
SIWWN 11-8-2003 23:52 Print reply
Posts: 7079
En ik er ook een euro onder liggen vroeg of laat, moet eerst die kopbout los zien te krijgen,

Setup word dan waarschijnlijk

57mm Eurocilindro (licht getuned)
26mm mikuni
filter word tijdelijk dan een stuk voorvorkstofhoes in samenwerking met de panty's van me moeder

Origineel membraan met carbonnen kleppen
26mm malossi rubbersruitstuk
originele kop
proma80

Dit bericht is ge-edit door SIWWN op 11-8-2003 23:53
 
Steve_ZHC 11-8-2003 23:52 Print reply

Posts: 2716
115 mikuni of 115 keihin...
 
Luc 11-8-2003 23:58 Print reply

Posts: 3590
idd ja, die Splitfire bougi's LOZE,
Ik hep ze ook gebruikt, en was dan tot 3 x toe zo gek om op et advies van die klotebrommerboer in te gaan, en tot 3 x toe, over de 20 eypos vor zo'n klote ding te dokken

btw, die 125, isser dat een voor NSR of MT?
anders wil ik de prestaties wel es weten, ik hep er voor NSR een liggen, en die zuigers kosten gewoon 60 eypos
 
SIWWN 12-8-2003 0:00 Print reply
Posts: 7079
Denk voor z'n MTX oud tye

AC blokkie dus
 
Blorn 12-8-2003 0:01 Print reply

Posts: 13825
Er bestaan geen 125cc cilinders voor NSR. Zo'n beetje alle goede zuigers kosten rond de 50-60 euro.
 
Steve_ZHC 12-8-2003 0:04 Print reply

Posts: 2716
AC dus.
En dat blok ligt momenteel onder een MT, te bezichtigen in mijn profiel (over 5 minuten ofsow ).
 
NSR RULEZZ 12-8-2003 14:00 Print reply

Posts: 4934
mijne:
125euro
26 mikuni(opschuif/insteek)
malossi spruitstuk
4kleps membraam
proma80

ontsteking op origineel

sproeier keihin 130,150,160 mikuni 300,150 liep allemaal voor geen meter...
trok redenlijk op tot de 7k toen stotteren en bwoooooooop doodvallen



owja bougie's ngk 7,8,9 deden allemaal hetzelfde

Dit bericht is ge-edit door NSR RULEZZ op 12-8-2003 14:00
 
oeiii waar is mijn oude vertrouwde grijs/rode brommerforumpje ???
Luc 12-8-2003 14:25 Print reply

Posts: 3590
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Blorn

Er bestaan geen 125cc cilinders voor NSR. Zo'n beetje alle goede zuigers kosten rond de 50-60 euro.


idd ja, da klopt, mar men cilinder is 55mm, en ik weet nooit hoeveel cc da is, ist nou 100?110? of ist nou 125?
bij 50cc.nl verkochten ze enkel 100cc's dus da zal et wel zijn....
 
JIMMY 12-8-2003 14:37 Print reply

Posts: 2765
heb je wiskunde gehad ofnie
dan kan je namenlijk zo je cilinderinhoud berekenen..
 
master of disaster_rs50 12-8-2003 16:30 Print reply
Posts: 1839
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: lucvpuijenbroek

[...]


idd ja, da klopt, mar men cilinder is 55mm, en ik weet nooit hoeveel cc da is, ist nou 100?110? of ist nou 125?
bij 50cc.nl verkochten ze enkel 100cc's dus da zal et wel zijn....


1/4 phy x boring x boring x slag =inhoudt




Dit bericht is ge-edit door master of disaster_rs50 op 12-8-2003 16:31
 
lalalalalala i can't hear you
Blorn 12-8-2003 17:56 Print reply

Posts: 13825
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: lucvpuijenbroek

[...]


idd ja, da klopt, mar men cilinder is 55mm, en ik weet nooit hoeveel cc da is, ist nou 100?110? of ist nou 125?
bij 50cc.nl verkochten ze enkel 100cc's dus da zal et wel zijn....
98
 
Steve_ZHC 12-8-2003 17:58 Print reply

Posts: 2716
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: NSR RULEZZ

mijne:
125euro
26 mikuni(opschuif/insteek)
malossi spruitstuk
4kleps membraam
proma80

ontsteking op origineel

sproeier keihin 130,150,160 mikuni 300,150 liep allemaal voor geen meter...
trok redenlijk op tot de 7k toen stotteren en bwoooooooop doodvallen



owja bougie's ngk 7,8,9 deden allemaal hetzelfde

Dit bericht is ge-edit door NSR RULEZZ op 12-8-2003 14:00


Bij mij blijft 'ie wel lopen, hij prutteld alleen ernstig :(
 

Dit topic is 3223 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved